کد خبر 1224186
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸
ایمنی واکسن کووید ۱۹ طولانی مدت است

نتایج دو مطالعه جدید نشان می دهد واکسن های کووید ۱۹ حداقل به مدت یک سال ایمنی ایجاد می کنند و در مورد کسانی که قبلا به این عفونت مبتلا شده اند، این ایمنی برای تمام عمر وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، در این مطالعات، افرادی که در معرض کروناویروس قرار گرفته بودند، بررسی شدند.

ببینید:

فیلم/ آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی

بر اساس نتایج یک مطالعه، سلول‌هایی که ویروس را به یاد می‌آورند در مغز استخوان باقی مانده و ممکن است هر زمان که لازم باشد آنتی بادی تولید کنند.

مطالعه دیگر نشان داده است این سلول‌های حافظه B حداقل ۱۲ ماه بعد از ابتلاء به اولین عفونت ناشی از کروناویروس، به روند رشد خود ادامه داده و تقویت می‌شوند.

این یافته‌ها نشان داد اکثر افرادی که از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته و قبلاً واکسیناسیون انجام داده اند نیازی به دور تکمیلی تزریق واکسن ندارند.

«اسکات هنسلی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد ایمنی ناشی ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ و واکسیناسیون طولانی مدت است.»

به گفته محققان، سلول‌های حافظه B که در پاسخ به عفونت کروناویروس تولید می‌شوند و توسط واکسن‌ها تقویت می‌شوند به قدری قدرتمند هستند که می‌توانند حتی با ویروس مقابله کرده و نیاز به دوزهای تکمیلی واکسن را از بین ببرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 1
    به نظر نمیاد این تحقیق زیاد درست باشه چون طبق رفتارشناسی ویروس وروند انتشاراون الان باید اقلا80درصدمردم ایران به کرونا مبتلاشده باشن وطبق این گفته همه بایدتاالان ایمن شده باشن ولی همونطورکه میبینین تا یه تعطیلتی به وجودومیادورعایت پروتکل ها کم میشه امارمبتلاهابه بالای 14 تا15هزارتا میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس