میلیچ فکر کرده از راموس بالاتر است؟ / دیاباته و میلیچ بیرون از ایران مشتری ندارند/ از کنار یک خرید خارجی ۱۵ نفر باید بخورند وگرنه راهش را می‌بندند

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر موجی از دلالی فوتبالیست‌های خارجی تیم استقلال را به زمین زده که نمونه هایش میلیچ و دیاباته هستند.

به گزارش مشرق، با انتقال "آرزداد هارویان" مدافع اسبق باشگاه پدیده مشهد به تیم دسته برتری کادیز اسپانیا در لالیگا با یکی از پیشکسوتان استقلال که این بازیکن و تعدادی دیگر از ملی پوشان ارمنستانی را به فوتبال کشورمان معرفی کرده بود درباره وضعیت دلالی در تیمهای لیگ برتری به ویژه استقلال صحبت کردیم.

ادموند اختر درباره آخرین وضعیت استقلال همچنین جذب بازیکنان خارجی بی کیفیت خارجی حرف زد.

*متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

* آقای اختر وضعیت استقلال در جدول را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- متاسفانه شانس در جدول لیگ برتر برای استقلال بسیار کم شده است. این تیم باید همه هم و غم خود را روی جام حذفی و سپس لیگ قهرمانان آسیا بگذارند. مجیدی باید در مدت باقی‌مانده تا شروع دوباره مسابقات از تعطیلات نهایت استفاده را ببرد و با رفع نقاط ضعف در خط دفاعی، استقلال را مهیای بازگشت به لیگ کند. استقلال باید بازیکن جدید به خدمت بگیرد و اگر هم می‌خواهد این کار را بکند باید سراغ بازیکنان با کیفیت برود.

* گفته می‌شود دیاباته و میلیچ به خاطر مشکلات مالی با این باشگاه به اختلاف رسیده و شاید از مرخصی به ایران برنگردند. بود و نبود آنها در استقلال هیچ فرقی نمی‌کند؟

- دیاباته که وقتی در ترکیب استقلال است تیم ۱۰ نفره می‌شود! یک بازیکن کند، سنگین و به شدت ضعیف است. این بازیکن اصلاً کیفیت حضور در تیمی مثل استقلال را ندارد. این که فصل قبل چطور آقای گل شد به سیستم هجومی استراماچونی و در موقعیت قرار دادن این بازیکن ربط دارد. وگرنه با هزینه‌ای که برای به خدمت گیری این بازیکن صرف شد می‌توانستیم دو بازیکن خارجی خوب دیگر بیاوریم.

* میلیچ چطور؟

- او هم همین طور است. باشگاه اشتباه بزرگی کرد که زکی پور 24 ساله که 4 سال بود در استقلال بازی می کرد را رد کرد و میلیچ ۳۴ ساله را نگه داشت. کسی که زمستان پارسال 2 ماه نبود و وقتی هم برگشته توقع دارد قراردادش را دو ساله تمدید کنند. یعنی میلیچ از راموس بالاتر است؟ الان رئال گفته چون با بازیکن بالای 30 سال قرارداد یکساله می بندد، راموس هم شامل این موضوع می شود. آخر اگر او بیرون از ایران خریداری داشت اصلا می‌آمد در اینجا بازی کند؟ او اگر از ایران برود باید مانند بودیمیِر یا پروپییچ که از پرسپولیس و استقلال رفتند به کرواسی برگردد و با ماهی هزار یورو آنجا فوتبال بازی کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش میلیچ به حواشی اخیر استقلال +عکس

مدیران درباره خارجی‌ها ساخت و پاخت می‌کنند/ بازیکنانی مثل دیاباته و میلیچ را هیچ تیمی نمی‌خواهد

* پس چرا چنین بازیکنانی به استقلال می‌آیند؟

- برای اینکه باشگاه خصوصی نیست. باشگاه دلش برای پولی که بابت به خدمت گیری این بازیکنان می‌پردازد نمی‌سوزد.

* پس چرا چنین بازیکنانی به استقلال می آیند؟

- برای اینکه باشگاه خصوصی نیست. باشگاه دلش برای پولی که بابت به خدمت گیری این بازیکنان می پردازد نمی سوزد. اینها هم از نظر فنی در سطح پایینی هستند و هم از نظر سنی و قیمتی بالا. در حالی که می توان بازیکنان با کیفیت و جوان تر را با هزینه‌ای به مراتب کمتر به ایران آورد.

* هارویان به تیم لالیگایی پیوست. همان بازیکنی نبود که شما او را به پدیده مشهد بردید؟

- من مکویان را به استقلال آوردم که 4 فصل در این تیم توپ زد. حتما او بازیکن باکیفیتی بوده که توانسته 4 فصل در این تیم بماند وگرنه استقلال تیمی نیست که بتوان بی کیفیت بود و 4 فصل در آن ماند. او ملی پوش بود و هارویان را هم که آوردم دفاع چپ تمی ملی ارمنستان بود.

* چرا کسی به باشگاه ها چنین موضوعی را توصیه نمی‌کند؟

- بارها گفته‌ایم ولی متاسفانه وقتی قرار میشود یک بازیکن خارجی به استقلال و پرسپولیس یا هر تیم دیگری در ایران بیاید ۱۵ نفر باید این وسط حق دلالی بگیرند. 8، 9 نفر ایرانی و 3، 4 نفر خارجی! همین هارویان که به لالیگا رفته، بازیکنی بود که من برای پدیده آوردم و حالا در 28 سالگی به کادیز اسپانیا پیوست. در حالی که من وقتی او را به ایران آوردم ۲۴ ساله بود.

* اول قرار نبود او به تراکتور برود؟

- برای من مشکل ساختند. چون نمی خواستم به دلالهای دور و بر باشگاه باج بدهم. بعد موضوع اختلافات بین ارمنستان و آذربایجان را مطرح کردند تا مانع از حضور این بازیکن در تراکتور شوند. در حالی که پیش تر آندرانیک تیموریان در تراکتور بازی کرده بود یا حتی گئورگ قازارایان دروازه بان ارمنستانی تیم تراکتور، همان دروازه‌بانی بود که تراکتور با او توانست جواز ورود به لیگ برتر را به دست بیاورد. بنابراین می بینیم که حضور ارمنستانی ها در فوتبال آذربایجان مشکلی نداشت. ولی چون من به کسی باج ندادم نگذاشتند هارویان آنجا بماند و من هم او را به پدیده بردم ولی در مشهد از شرایطش راضی نبود و خودش خواست با بخشیدن 40 درصد از قراردادش از آنجا راهی تیم اورال در لیگ فوتبال روسیه شود. حالا هم به لالیگا رفت.

* چطورمی توان پای چنین بازیکنان خوب، کم قیمت و جوان را به ایران باز کرد؟

- این نکته را هم اضافه کنم قیمتی که این بازیکن در آن سال داشت یک پنجم قیمت بازیکنان ملی پوش داخلی در لیگ برتر بود. پس می توان بازیکنان خوش قیمت با کیفیت بالا را آورد ولی متاسفانه چون باشگاه‌ها خصوصی نیستند و از جیب دولت هزینه می کنند کسی دلش برای این مسائل نمی سوزد. مدیر می گوید بگذارید در این مدتی که من در باشگاه هستم از کنار این چند بازیکن سود کنم. برایش باشگاه اهمیت ندارد وگرنه با آینده نگری یارگیری می کردند. وقتی یک بازیکن را از خارج می آورید و ارز برای او هزینه میکنید باید کیفیتش از بازیکنان داخلی بالاتر باشد. الان دیاباته و میلیچ را ببینید. واقعاً پول دادن بالای چنین بازیکنان بی‌کیفیتی دور ریختن آن است.

* حرف آخر؟

- امیدوارم استقلال با جدی گرفتن جام حذفی بتواند قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پیروزه IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 5
    بچه محبوب استقلال خیلی دوست دارم خدایی در بازی یرای تیمت کم نمیگذاشتی گل های قشنگت فراموش نشدنی است
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    7 3
    این پیشکسوت فوتبال میخواد فک فامیلای خودشو بیاره بخورن گیر داده به دیباته
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      7 2
      تا به حال از کد خودت بیرون آمدی؟میدانی شهر چیست؟
  • مهران DE ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 2
    ادموند چه خبره مدتی همش حرف بیخود میزنی آخه ژکی پور یه پاس سالم میتونه بده
  • مراد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 2
    ما چند ساله میگیم بدرد نمیخورن وقتی میرن کیسه کش ها شروع میکنن اگ دیاباته و میلیچ بودن فلان اینم بفرما
  • لنگی سوز IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 2
    به نظرم این چرت میگه بازیکن قبلا تعصبشو نشون داده و کیفیت خوبی هم داره حقداره چون بازیکنی که پول نمیگیره انگیزه ای برای بازی براش نمیمونه حاشیه نسازین دیاباته امسالم تو اسیا کم نزاشته برامون و ملیچم یکی از بهترین هاست باید باهاشون تمدید بشه اگه نشه یعنی مدیریت باشگاه بزرگی مثله تاجو باید درشو دبه گرفت تمام باید هردو تمدید بشن هردو بهترینهای استقلال هستن ایشونم یکم چزتو پرت میگه دیاباته و ملیچ صدتای مثله بازیکنای لنگ و میاره لنگی نباشیم خواهشا
    • آکام رستمی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      2 0
      آب بریز همون جای که میسوزه کیسه کش حقیر، پرسپولیس حرف دهن افراد مثل تو نیست تو همون از آرزوهاتون جام حذفی حرف بزن
  • مهم نیست IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 1
    شما کارمند هم باشی شرکت پولت رو نده مفتی کار نمی کنی. این چه منطقیه که بعضیا دارن؟ خب قرارداد بستن و باشگاه باید پولشون رو بده. این چه ربطی به تعصب و این جور چیزها داره؟ ضمنا اینا کیفیت شون از لیگ ما بیشتر نباشه کمتر هم نیست.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 0
    وقتی یک تیم لیگ برتری ،هنریک میخیتاریان را به دلیل ضعف رد کرد ،ببینید اوضاع چقدر خرابه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس