کد خبر 1223755
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

به گزارش مشرق صفحه اینستاگرامی میم الف نون نوشت: حتما دور و بر شما هم افرادی هستند که به شما گفته اند در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد، من میخواهم ایشان را به یک تور گردشگری به دور ایران دعوت کنم.

این گفتار را برایشان بفرستید و بعد محکم کمربندهایتان ببندید و به علامت نکشیدن سیگار توجه کنید، تا حرکت کنیم. 

ترکیه همسایه شمال غربی ایران: 

این آقای اردوغان که میبینید، از سال ۲۰۰۳ نخست وزیر ترکیه شده تا ۲۰۱۴، بعد چون دیگر نمیتوانست نخست وزیر بماند ، رئیس جمهور شد و مقدمات تغییر قانون اساسی و ایجاد نظام ریاستی و حذف پست نخست وزیری را فراهم کردو از ۲۰۱۴ رئیس جمهور است تا حالا. یعنی یک کله، هجده سال قدرت را در دست دارد ، یعنی از زمانی که خاتمی در ایران رئیس جمهور بود تا امروز! و طبق تغییراتی که در قانون اساسی داده، حالا حق وتو مصوبات پارلمان را هم دارد و با این آشی که برای ترکیه پخته، تا ۲۰۲۹ هم میتواند قانونا رئیس جمهور بماند.

به قول خودشان، تامام 

یک تور گردشگری برای کسانی که نمی‌خواهند رای دهند!


افغانستان همسایه شرقی ایران: 

در افغانستانی که از اول انقلاب ما در آن جنگ است تا امروز، در سال ۱۳۹۸ یک انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. بعد از ماهها دعوا ، نتیجه این شد که دو تا رئیس جمهور، یعنی آقای اشرف غنی و آقای عبدالله عبدلله در یک روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری بجا آوردند! 

آخر سر با پادرمیانی ، قدرتهای جهانی، عبدالله عبدالله با گرفتن امتیازاتی از جمله ریاست شورای عالی مصالحه ملی و  حق انتخاب ۵۰ درصد اعضای کابینه، از ادعای ریاست جمهوری کنار کشید.
این شورای عالی مصالحه ملی هم خیال نکنید کم چیزی است. تقریبا نصف افغانستان دست طالبان است و دولت مرکزی کنترلی بر آن ندارد و همین شورای عالی مصالحه ملی قرار است افغانستان را یکپارچه کند.

جالب است بدانید این همه دعوا بین دو رئیس جمهور ، کلا بر سر یک میلیون و ششصد هزار رای بود. پرزیدنت اشرف غنی ۹۰۰ هزار رای آورده و پرزیدنت عبدالله عبدالله ۷۰۰ هزار رای!
طبق آمار رسمی ، در آن انتخابات ، از افغانستان ۳۸ میلیون نفری فقط دو میلیون نفر خواستند یا توانستند در انتخابات شرکت کنند!

پیدا کنید میزان مشارکت پرتقال فروش را! 

پاکستان همسایه جنوب شرقی: 

ارتش کلیدی ترین نهاد سیاسی پاکستان است. ارتش حتی سهامدار عمده بسیاری از صنایع و بنگاههای اقتصادی پاکستان است.پاکستان وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات و امنیت ندارد،سرویس اطلاعات پاکستان ارتشی است و بس

یکی از دلایل کودتا در پاکستان، همین قدرت بیش از حد ارتش است. در سال های ۱۹۵۳و ۱۹۵۸ و ۱۹۷۷ و ۱۹۹۹ در پاکستان کودتا شده است و غیر از این ، چندین بار تلاش ناموفق برای کودتا رخ داده است و بخاطر همین عدم ثبات بود که در سال ۱۹۷۱ پاکستان تجزیه شد و بنگلادش از آن جدا شد.

جالب است بدانید اینقدر دعوا و درگیری و ترور و کودتا در این همسایه شرقی هست که در سال ۲۰۱۳ ، برای اولین بار در تاریخ این کشور، راجا پرویز اشرف ، توانست اولین نخست وزیری باشد که موفق شده دوره ۵ ساله خوش را تمام کند! و پاکستانی ها این را موفقیت بزرگی برای خود دانستند.

آذربایجان ، همسایه شمالی:

پیروز انتخابات سال۲۰۰۳
الهام علی اف

پیروز انتخابات سال ۲۰۰۸
الهام علی اف

پیروز انتخابات سال ۲۰۱۳
الهام علی اف

پیروز انتخابات سال ۲۰۱۸:
اگر گفتید کی؟
بله!
الهام علی اف

همه هم با مشارکت بالای ۷۵ درصد در انتخاباتی پرشور و شدیدا رقابتی و از همه مهمتر غیر قابل پیش بینی. 

ناگفته نماند قبل از الهام جان که از خوبهای روسای جمهور هستند، پدرشان حیدر علی اف هم ده سال رئیس جمهور بوده اند.

ترکمنستان همسایه شمال شرقی:

"صفر مراد نیازف" از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶ یکسره رئیس جمهور بود، تا مُرد، از ۲۰۰۶ هم "قربان قلی بردی محمداف" رئیس هست تا زمانی که بمیرد.

میگویند ترکمنستان کره شمالی دوم است. صفر مراد نیازف در زمان حیاتش به خود لقب ترکمن باشی داد، یعنی رئیس ترکمن ها و گفت من تا ابد رئیس شما هستم. یک کتاب نوشت بنام " روح نامه" و گفت همه باید از حفظ باشند ، چون با قرآن برابری میکند . این کتاب در مدارس تدریس میشود و حتی در امتحان گواهینامه رانندگی، از آن سوال می آید!

حتی دکترها برای قسم نامه پزشکی باید به آن قسم بخورند.

نیازف حتی نام ماه‌های سال را نیز تغییر داد و ماه ژانویه را به نام خود کرد و به ماه آوریل اسم مادرش را داد. در تمام کشور مجسمه‌های مادر نیازف قرار دارند و نام بسیاری از خیابان‌ها و سینماها  به نام مادر نیازف هستند.

شاید باور نکنید، ولی او قصد داشت در سال ۲۰۰۱ خودش را پیامبر ملی کشور اعلام کند، اما عمرش کفاف نداد و به درک واصل شد.

حالا در زمان این رئیس فعلی اوضاع بدتر هم شده است. داشتن ماشینی غیر سفید و نقره‌ای رنگ ممنوع است و فقط رئیس جمهور ماشین سبز رنگ دارد.فقط یک درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند و نود درصد مردم کارمند دولت هستند.

برویم سراغ بشکه های نفتی-همسایه های جنوبی:

اگر در کشورهایی مثل آذربایجان و ترکمنستان، لااقل برای حفظ ظاهر هم که شده، دیکتاتورها اسم خودشان را رئیس جمهور میگذارند و یک انتخابات الکی برگزار میکنند، مردم بیچاره در کویت و بحرین و امارات و قطر و عمان و عربستان، اصلا نمیدانند چیزی بنام صندوق رای خوردنی است یا پوشیدنی.

مثلا در کویت از سال ۱۹۶۵ این افراد حکومت کرده اند تا به حال: صباح السالم الصباح، جابر احمد الصباح،سعد عبدالله السالم الصباح،صباح احمد جابر الصباح و نواف الاحمد الجابر الصباح.

فقط نمیدانم این همه صباح ، آن صبحی که صدام حمله کرد، کجا بودند که کویت تا مساء روز حمله هم دوام نیاورد و دو ساعته توسط مهاجم فتح شد.

در عربستان طبق وصیت عبدالعزیز اولین پادشاه آل سعود ، پادشاهی نسل به نسل به بزرگترین فرزند پسر بعد از او میرسد و طبق باورهایی که در مخ اهل سنت فرو کرده اند، قیام علیه حاکم حرام است، چه عادل باشد و چه ظالم. فرقی ندارد و اینگونه است که این خاندان صد سال است دارد غنی ترین کشور جهان را میچاپد.

بحرین، دختر زیبای ایرانی که محمدرضا پهلوی شوهرش داد به آل خلیفه،هفتاد درصد شیعه دارد که حاکم سنی بر آنان حکمرانی میکند و طبق همان فلسفه سلطنت موروثی یا ژن خود برتر  پنداری، هرکس که از آل خلیفه باشد،باید رئیس بقیه باشد.

عراق ، همسایه غربی هم باشد تا در زمانی دیگر به آن بپردازیم، تا این گفتار ،زیاده از حد طولانی نشود. اما عجالتا تکلیف عراق صدام  که جای بحث ندارد. بعد از آن هم صحبت در باره انتخابات و صندوق رای کشوری که بر لبه پرتگاه تجزیه قرار دارد،چیزی عایدمان نمیکند.

بهتر است در این قسمت فقط درودی بفرستیم به روان سردار دلها که همسایه غربی را از خطر تجزیه نجات داد و همینطور دعا کنیم برای توفیقات بیشتر مرجعیت شیعه در عراق، که عراق ، عراق نبود ، اگر این دو شخصیت نبودند.

هموطن عزیز! امیدوارم الان با دیدن وضع همسایه ها، قدر نعمت هایی را که در خانه داری، بهتر بدانی.

اینکه ما برای انتخاب نوع حکومت مان، رفراندم برگزار کرده ایم، اینکه ما برای تصویب قانون اساسی مان ، به آرای مردم مراجعه کرده ایم، اینکه ما عالی ترین مقام کشورمان، یعنی رهبر را هم ،خودمان انتخاب میکنیم، اینکه در سخت ترین روزهایی که پاره های تن ایران، بلوچستان و کردستان و خوزستان داشت از ایران جدا میشد، هیچ انتخاباتی در این کشور حتی یک روز عقب نیافتاد، اینکه نتیجه انتخابات در کشور ما اصلا قابل پیش بینی نیست،و اینکه کودتاهای رنگینی که یک شبه کشورهای ضعیف را کله پا میکند، در ایران قابل اجرا نیست، نعمتهای کمی نیست.

اینکه انتخابات چهل میلیون نفری در کشور برگزار میشود و حتی در یک شعبه رای گیری یک تیر و ترقه در نمیشود، کم نعمتی نیست.

اگر امروز به واسطه جای پای محکم ایرانمان، برادر لبنانی را یاری کردیم تا کشورش را پس بگیرد و مظلوم فلسطینی را کمک میکنیم تا به خانه اجدادی اش برگردد و سوریه را از خطر تجزیه نجات میدهیم و وحوش داعشی را از عراق و مکانهای مقدس اش دور میکنیم و اینکه از امنیت ایرانمان دو هزار کیلومتر دورتر از مرزهایش حفاظت میکنیم، نعمت های کمی نیست.

همه اینها از قدرت برخاسته از صندوقهای رایی است که ایرانی آگاهِ مسلمان پای آن صف بسته است. از برکت مشارکت مردمی است که ایران و انقلابش را از آن خود میدانند، نه ملک شخصی فلان شاه و شاهزاده عیاش یا بهمان رئیس جمهور دیکتاتور یا جولانگاه دخالت قدرتهای جهانی یا گاو شیرده غرب و شرق

اگر میخواهی ایران قوی بماند و قوی تر شود، آگاهانه  در انتخابات شرکت کن و مطمئن باش که هر  رای من و تو ، تیری است که در چشم اهریمن بدخواه این ملت فرو میرود. و یقین بدان، اگر از نعمت هایی که هم اکنون داری ،حفاظت نکنی و عملا شکر آنرا بجا نیاوری ، چوبش را دیر یا زود، یک روزی خواهی خورد.

شکر نعمت، نعمتت افزون کند

کفر نعمت از کف ات بیرون کند
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    13 17
    چهارتا کشور در پیت را مثال زدی بعدش هم ما که اینهمه تغییر ریس جمهور داشتیم چرا تورم و ارزش پول ملی ما از همه این کشورهایی که مثال زدی بدتره
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      3 1
      چون به خاطر کنسرت رای داده شد
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    13 6
    همیشه با بدبختر از خودمون مقایسه میشیم. مشرق چرا با اروپا و آمریکای شمالی و ژاپن و کره جنوبی مقایسه نمیکنی؟ درضمن کشورای خلیج فارس درسته پادشاهیه ولی برای مردمشون رفاه آوردن. چاپ که نمیکنی ولی بخونش و کمی شرم کن.
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      3 0
      چون ۳۲سال به خاطر آزادی زنان و رقص و آنتالیا و ترس از دیوارکشی و حرف سلبریتی ها اشتباه انتخاب کردین
  • عابدین IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    15 3
    بدبختی همسایه ها را چرا سر مات میکوبید ؟ از خوبیهای خودتان اگر توانستید یک خط بنویسید!!!
  • مهدی ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 1
    عجب تحلیلی دل انگیزی
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    12 7
    قدر خودمون را باید بدونیم، ما خیلی خوبیم البته باید بهتر بشیم
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      3 2
      مخصوصا تو خوبی
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    14 2
    وضع سوریه چطوره؟
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      3 4
      مردم سوریه شعور داشتن و به حسن روحانی سوریه رای ندادن، چون اینقدر شعور دارن که بشار اسد بهترین گزینه هستش برا کشورشون.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      3 3
      سوریه به. قهرمان ملی اش رای داد ...
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      4 1
      خود مردم سوریه باید تصمیم بگیرن ! اگر واقعا اسد رو نمیخوان به یکی دیگه رای بدهند وکیل وصی نمیخوان بجاشون زر زر کنه
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      4 1
      رای دادن شادیشون رو هم دیدی، بزور نمیشه که، اونها با رای شاید بخوان تا ابد بشار رئیس جمهورشون باشه، با لوله گازانبر و سرهنگ و حقوق دان رئیس جمهور انتخاب نمیکنن، بعدم بندازنش گردن شورای نگهبان،بعد هشت هم که شورای نگهبان معاون اول فاجعه ش رو تائید نمی کنه حمله کنن به شورای نگهبان
    • موبین IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      3 2
      سوریه هم نظام دیکتاتوری داشته و داره که باید دعا کنیم اصلاح بشه. البته نکته مثبت نظام سوریه مقابله دائمی با اسقاطیل بوده و هست.
    • US ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      1 1
      همسایه ها را بررسی کرده، سوریه تو کوچه بقلیه
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 6
    بحرین از دست رفته بود. .. اما شاه ایران عوضش سه جزیره استراتژیک را تصاحب کرد
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      4 1
      خخخخخخ . داروها سر وقت مصرف بشه
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    قیمت نان چقدر شده؟
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      0 0
      آیاسال ۹۶ به خاطر کنسرت و امثالش به روحانی رآی دادی؟
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 5
    جالب اینجاست خودتون رو با چه کشورهایی مقایسه می کنید!! چرا با سوییس و سوئد مقایسه نمی کنید؟ در حالی که کشور ما منابع و ظرفیت بسیار بیشتری از سوییس و سوئد دارد و مردم ما نگران قیمت نان هستند. خجالت بکشید.
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      0 1
      چون ۳۲ سال به خاطر کنسرت به اصلاح طلبان رآی داده شد
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 0
    ما خیلی خیلی خیلی خوبیم چشم نزنمون بشمار
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    5 2
    کاش در مورد سوریه و چین و روسیه و کره شمالی که دوستان فابریک شما هستند هم مطلب میگذاشتی
  • خالد باوی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    مشرق ترسو مگه من چی گفتم که منتشر نکردید
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      0 0
      چی گقتی؟
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 1
    "بحرین، دختر زیبای ایرانی که محمدرضا پهلوی شوهرش داد به آل خلیفه" همین جمله نشون میده که با نگارنده مطلب نباید وارد بحث شد و منطق بحث کردن رو به قرقره پروپاگاندایی ترجیه میده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس