قاسم مصلح (1).jpg

فرمانده زیرک بسیج مردمی با ادعای واهی بازداشت موقت شد اما واقعیت این اقدام را باید در خشم آمریکا از آنچه که در مرزهای عراق و سوریه میگذرد جست وجو کرد؛ جایی که نظامیان آمریکایی و داعشی ها غافلگیر شدند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته اعتراض به وضعیت اقتصادی و خدمات ضعیف رفاهی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق شدت گرفت و تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهرهای مختلف به ویژه بغداد برگزار شد.

در جریان تظاهرات در پایتخت عراق شماری از شهروندان به طرز مشکوکی (مانند قتل تظاهرکنندگان در سال ۲۰۱۹) توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند و همین مسئله منجر به افزایش اعتراضات ضد دولتی شد و خشم مردم را برانگیخت.

همزمان با تشدید اعتراضات، روز سه شنبه (چهارم خردادماه) گروهی از نیروهای امنیتی دولت عراق به سرکردگی «ابورغیف»، آقای «قاسم محمد کریم الخفاجی» مشهور به «قاسم مصلح»، فرمانده ارشد بسیج مردمی را در منطقه «الدوره» در جنوب شهر بغداد دستگیر کردند.

یک منبع میدانی که تحولات را در پایتخت عراق از نزدیک دنبال می کند به جزئیات بازداشت این فرمانده بلند پایه بسیج مردمی اشاره کرد و گفت: اقدام دولت عراق در دستگیری «قاسم مصلح» به بهانه قتل شماری از تظاهرکنندگان معروف از جمله «ایهاب الوزنی» صورت گرفت.

جزئیات مهم از پشت پرده دستگیری فرمانده باهوش و محبوب اهل سنت عراق/ چرا آمریکایی‌ها از «قاسم مصلح» عصبانی هستند؟ + عکس

این منبع میدانی با بیان این که سران دولت عراق به این فرمانده محبوب و ارشد نظامی بسیج مردمی تهمت زدند و یک دروغ را مطرح کردند، افزود: نیروهای دولتی به دنبال اهداف خاص بودند و برای اثبات ادعای بی اساس خود مبنی بر دخالت قاسم مصلح در قتل تظاهرکنندگان هیچ مدرک و سندی ارائه ندادند و در نهایت با واکنش قاطع رزمندگان بسیج مردمی مواجه و مجبور شدند وی را آزاد کنند.

وی تصریح کرد: آقای قاسم مصلح از فرماندهان بسیار معروف سازمان بسیج مردمی به شمار می آید و در حال حاضر فرماندهی تیپ «الطفوف» یا همان تیپ ۱۳ و مناطق غربی استان مهم و حساس الانبار را بر عهده دارد.

این منبع میدانی به فرماندهی آقای مصلح بر تیپ حضرت «علی اکبر» وابسته به عتبه تا قبل از سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: وی از بزرگترین فرماندهان در کربلاء محسوب می شود که در سال ۲۰۲۰ با انشقاق و جداشدن گروهای مقاومت عتبه از بسیج مردمی مخالف بود.

این منبع میدانی با بیان این که این فرمانده مدبر، ارزشمند و محبوب عراق با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی ارتباط بسیار خوب و نزدیکی داشت، افزود: در حال حاضر قاسم مصلح با فرماندهان ارشد جبهه مقاومت رابطه بسیار صمیمی و مستحکمی دارد.

جزئیات مهم از پشت پرده دستگیری فرمانده باهوش و محبوب اهل سنت عراق/ چرا آمریکایی‌ها از «قاسم مصلح» عصبانی هستند؟ + عکس
حاج «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الانبار در گروه بسیج مردمی عراق

وی به خبرسازی و جنگ روانی رسانه های بعثی و مخالف جبهه مقاومت علیه این فرمانده در زمان بازداشت اشاره کرد و گفت: رسانه های ائتلاف غربی - عبری - عربی علاوه بر متهم کردن قاسم مصلح به مشارکت در قتل تظاهر کنندگان و داشتن دیدگاه طایفه ای، مدعی شدند وی در غرب استان الانبار برای مردم اهل سنت دردسر ایجاد می کند.

این منبع میدانی با بیان این که این ادعاها به گواهی مردم شریف اهل سنت استان الانبار کذب است، تصریح کرد: این صحبت های دروغ در حالی در رسانه های بعثی مطرح می شود که وی در الانبار به شخصیت معتدل معروف است.

به گفته این منبع میدانی، قاسم مصلح در غرب الانبار به پیش گامی در حل مشکلات ساکنان مناطق شهری، روستایی و عشایر اهل سنت مشهور است به طوری که «محمد الکربولی» از نمایندگان پارلمان که تفکرات و نظراتش درباره شیعیان برای همگان اشکار است در یکی از شبکه های عراقی به صراحت اعلام کرد این فرمانده رابطه بسیار خوبی با مردم به خصوص عشایر دارد و در حل اختلافات کمک های فراوانی کرده است.

روند تحولات میدانی و آنچه که این روزها در مناطق جنوبی و مرکزی عراق می گذرد به خوبی نشان می دهد دستگیری فرمانده ارشد بسیج مردمی با دو هدف مشخص صورت گرفته و در مورد نخست، دولت کاظمی همزمان با شروع اعتراضات مردمی با متهم کردن قاسم مصلح به دخالت در قتل تظاهر کنندگان مشهور (ایهاب الوزنی) تلاش کرد فرار به جلو کند و چهره بسیج مردمی را در میان مردم مخدوش کند.

مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق که در اجرایی کردن شعارها و وعده های بهبود وضعیت اقتصادی ناکام مانده و به دنبال فرصتی برای توجیه ناتوانی دولتش است درصدد است از اعتراضات به سود خود بهره برداری کند و با متهم کردن بسیج مردمی میان تظاهرکنندگان محبوبیت حداقلی پیدا کند و این گونه القا کند که اجازه نمی دهد کسی به معترضان حمله کند که در مجموع این سناریوی به معنای موج سواری است.
 

در بیان هدف دوم دستگیری فرمانده ارشد بسیج مردمی باید توضیح داد قاسم مصلح به طور دقیق تحرکات عناصر گروهک تروریستی داعش و کاروان های آمریکایی را در غرب استان الانبار و مرزهای مشترک با سوریه رصد می کند و حتی در چندین مورد اجازه ورود عناصر ارتش تروریستی آمریکا را به خاک عراق نداد و همین مسئله مقامات کاخ سفید و جریان همسو با آنان را در بغداد به شدت خشمگین کرد.

جزئیات مهم از پشت پرده دستگیری فرمانده باهوش و محبوب اهل سنت عراق/ چرا آمریکایی‌ها از «قاسم مصلح» عصبانی هستند؟ + عکس

به گفته منابع آگاه میدانی، ارتش تروریستی آمریکا چندین بار تلاش کرد تروریست های داعش را به صورت مخفی و در میان کاروان های خود از خاک سوریه به داخل عراق منتقل کند که توسط این فرمانده زیرک و باهوش شناسایی و اجازه ورود پیدا نکرد.

به نظر می رسد، یکی از اصلی ترین عوامل و اهداف دستگیری قاسم مصلح فرمانده شجاع بسیج مردمی همین مورد بوده و حتی از سوی دولت عراق به وی هشدار داده شده بود که در مرز مانع آمریکایی ها نشود اما او توجهی نکرد و از سوی نیروهای امنیتی تحت فرمان مصطفی کاظمی بازداشت شد.

به گزارش مشرق، این فرمانده ارشد بسیج مردمی پس از آزادی هم تهدید شده و به وی گفته شده اگر دوباره به غرب استان الانبار بازگردد احتمال هدف قرار گرفته شدن توسط ارتش تروریستی آمریکا یا ترورش توسط گروه های دیگر وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • s,vk IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    94 14
    مرگ بر امریکا
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      26 5
      مرگ بر امریکا
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    99 16
    الکاظمی خائن
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    59 8
    بطور خیلی ساده حشدالشعبی و فرمانده باارزش آن از نفوذ وحوش داعش جلوگیری می کند و قطعا تروریست های سنتکام و به طبع آن مهره دست نشانده آنها یعنی الکاظمی از این موضوع خوششان نمی آید بنابراین نتیجه مشخص است.
  • GB ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    66 14
    امثال محمود عباس ها , مصطفی الکاظمی ها و (ح-ر) ها همیشه بوده و هستند . اینها را از هر طرف رها کنید چهار دست و پا تو غرب می افتند (الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم) لذا بنا به قول معصوم دعای فرج زیاد خوانده شود
    • SE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      38 14
      الکاظمی از نوچه های اصحالات هم کمتره. حالا حساب کنید عمق و وسعت خیانتهای اصحالات به ایران را
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      6 0
      حساب کنیم؟!
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 12
    باید برگرده الانبار،اگه ترور شد باید عکس العمل نشون داد
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    51 13
    خاک پای چنین سنی هایی بر سر الکاظمی ها
    • شسم IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      7 8
      چرا كاظمى ها ؟! توتياى چشمان خمار تو !
  • DE ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    16 6
    آمریکا بزودی در غرب عراق و شرق سوریه عملیات انجام خواهد داد. این نوع بازداشت ها و احیانا ترور فرماندهان و چهره های مقاومت، برای فراهم آوردن مقدمات اقدامات بعدی آمریکایی هاست.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 7
    این الکاطمی. نوکر. امریکا را چرا بها بهش دادین. .... اقای صدر. بفرما.
  • نصر IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 6
    خداوند شر صهیونیست ها را از سر مسلمانان کم وفرماندهان و رزمنگان سپاه اسلام راستین را در پناه خود حفظ نماید.
  • احمد IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 4
    مرگ بر آمریکا این شیطان بزرگ هرجا باشد خرابکاری خواهد کرد
  • CA ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 5
    بایستی حرکت کاروانهای نظامی آمریکا را در این منطقه چنان برایش پر هزینه کرد که توان لجستیکی اش را کاملا از دست بدهد و البته نیاز به ساقط کردن پهپادها و هواپیماهای آمریکایی هست تا این حرکت لجستیکی اش پشتیبانی هوایی اش را از دست بدهد. انشاالله با ورود موشکهای ماهواره زن ماهواره های جاسوسی آمریکا نیز ساقط خواهند شد تا ما پوشش اش از بین برود و مجبور به ترک این منطقه گردد.
  • CA ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    15 20
    دم‌الکاظمی‌هم گرم،‌فتنه رو باید در نطفه خفه کرد،‌ الکاظمی مرد قانونه و نخست وزیر قانونی، باید ازش حمایت شه
    • CA ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      4 9
      الکاظمی در زمان خودش هزینه خوش خدمتی به آمریکا رو خواهد پرداخت! ساختن سناریو برای ساخت فرمانده حشدالشعبی شکارچی داعش چیزی به الکاظمی اضافه نخواهد کرد
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      2 9
      یه آمریکایی.... بهت، بفهمی قانون آنگلوساکسون یعنی چی...
  • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 8
    عراق بعد از خودمختاری شمال عراق روز خوش ندیده و نخواهد دید این چه تقسیماتی هستش البته برای ایران هم منطقی نیست و اصلاحات لازم هستش باید نام های نژادی حذف بشه والسلام
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    8 6
    مجاهدان باید مثل چشم هاشون از این فرمانده شجاع دفاع کنند.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      8 8
      باشه میگم از فردا صبح دفاع کنن
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 7
    دخالت مرجعیت تمام نقشه های شوم دشمن را خنثی میکند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    7 8
    جبهه مقاومت پیروز میدان است
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    6 8
    سلام بر رزمندگان مقاومت مرگ بر آمریکا اللهم عجل لولیک الفرج
  • حسن IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    4 7
    خداوند این فرمانده عزیز از برادران اهل سنت عراق را که جایگاه مشابه حاج قاسم مارا دارد برای ملت عراق حفظ کند و خائنین حکومتی وعناصر بعثی و داعشی را خوار وذلیل کند.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 3
    همین راهای مکارانه نیروهای امریکایی ‌خارجی علیه مردم عراق را باید علیه خود آنها بکار برد باید از روزنامه نگاران ومدعبان خاین وغربیامریکایی اسراییلی اماراتی ترور کرد آنها تظاهر کنندگان را ترور می کنند و ‌کس که مورد وثوق مردم است به ترور آنها متهم می کنند تا نظر مردم نسبت به این افراد خراب بشه وتقصیر گردن آنها بیندازند روش بایدن ‌انگلیس همین کارهای مکارانه است مثل ترامپ رو در رو نمی جنگند بلکه با خدعه ونیرنگ عمل می کنند آنها در جامعه اختلاف ایجاد می کنند تا خودشون حکومت کنند تفرقه بنداز حکومت کن
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 4
    یک ایشون سنی نیست، فرمانده منطقه مرزی سنی نشینه. دو ایشون فرمانده تحت امر شهید ابو مهدی بودند و از طرف ایشون به فرماندهی منطقه غرب انبار منصوب شده بودند. حالا سناریوی ترور ابو مهدی، انتصاب کاظمی و هدف گیری بقیه فرماندهان تحت امر شهید و سیستم حشد در سایه سکوت رهبران سیاسی عراق روشنه یا بازم بگم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس