17225_164.jpg

دبیر کل گروهک آمریکایی نهضت ازادی پس از بیانیه جبهه اصلاحات در نداشتن نامزد انتخاباتی به صحنه آمده و اعلام کرد؛ نظام در آستانه بازگشت به دهه ۶۰ قرار دارد.

سرویس سیاست مشرق - در حالی که طیف قابل‌توجهی از اصلاح‌طلبان به دنبال حمایت یکی از دو نامزد تائید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات است؛ جبهه اصلاحات در اتفاقی برنامه ریزی شده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نامزدی در انتخابات ندارد. این بیانیه با پیش‌زمینه‌سازی از سوی لیدر جریان اصلاحات با اعلام نگرانی از جمهوریت نظام تهیه‌شده و با دست خط گروهک نهضت آزادی به نگارش در آمده است.

پس از انتشار این بیانیه از سوی ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات، بسیاری از فعالان در میان جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلب با اعتراض به رویه موجود؛ اعلام موضع از سوی نهاد اجماع ساز را اقدامی عجولانه و خودسرانه با دستور از بالا خوانده و بیان کردند «تحریم خاموش» انتخابات پروژه‌ای عقیم و عقب‌مانده است که بخش بزرگی از جبهه اصلاحات را به سرنوشت گروه‌های اپوزیسیون چون سکولارهای مدعی ملی گرایی تبدیل می‌کند.

البته از هم‌اکنون علامت‌های قابل‌فهمی وجود دارد که نشان می‌دهد، اصلاح‌طلبان در انتخابات دو نامزد دولتی مؤثر داشته و به‌زودی ستادهای خود را در جهت همکاری با یکی از آن دو همراه می‌کنند. علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز پیش‌ازاین اعلام کرده، همتی رئیس بانک مرکزی با علامت تائید از سوی جبهه اصلاحات در انتخابات نامزد شده و اصلاح طلبان به‌منظور افزایش تنش روانی و ایجاد دوقطبی حمایت از او را به دقیقه نود سپرده است. [۱]

اما اتاق تخریب ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در حال حاضر فشار بر نامزدهای رقیب را مهم‌تر از حمایت از نامزد خود دانسته و معتقد است آن‌قدر باید با جنگ روانی را غلیظ کرده و مسیر را برای نامزدهای تائید صلاحیت شده هموار کرد تا آن‌ها با کم‌ترین ضربه راه را طی کنند.

اما در این تاکتیک انتخاباتی چه کسانی نقش اول را بازی می‌کنند؟

از مدتی قبل متصل شدن اعضای نهضت آزادی به جبهه اصلاحات با واکنش بسیاری از اصلاح‌طلبان و دلسوزان انقلاب اسلامی روبرو شده بود. نهاد اجماع ساز در اولین نشست انتخاباتی خود با هدایت مهره مدیریت آشوب‌های خیابانی (بهزاد نبوی) چند عضو ارشد گروهک برانداز نهضت آزادی را نیز به جلسه دعوت کرده بود. [۲]

در آن زمان باز شدن پای لیبرال‌ها به حسینیه جماران اتفاق تلخی بود که اصلاح طلبان بدون هیچ توضیحی، از کنارش عبور کرده و حضور عناصر نفوذی و برانداز را به همکاری با چند جوان غیر تشکیلاتی تقلیل داد. اما آگاهان به‌خوبی می‌دانستند که پیوند عوامل گروهکی و اصلاح‌طلبان اتفاقی نبوده و سابقه تاریخی دارد: از دورانی که اصلاح‌طلبان(چپ های خط امامی) با پروژه اجتماعی شدن از حلقه‌های فکری محفلی در اواخر  دهه شصت پا بیرون گذاشته و خود را در معرض بروز و ظهور در ابتدای دهه هفتاد قراردادند، مشخص بود که دوران استحاله چپ‌ها فرارسیده و به‌زودی آن‌ها باید جامه از تن درآورده و تغییر مرام دهند.

علیرضا علوی تبار، در مقاله‌ای در ماهنامه آفتاب با تحلیلی از استراتژی اصلاحات نوشت: جامعه در آستانه یک آزمون فیصله بخش قرار خواهد گرفت که نتیجه آن رد قطعی نظریه اصلاح‌پذیری جمهوری اسلامی است. این یادداشت خط به خط شبیه به نظریه حکومت عرفی است که از سوی بازرگان در آخرین مقاله خود با عنوان «آخرت و خدا هدف بعثت انبیاء» آمده است.

یک دهه بعد اصلاح‌طلبان در همکاری با لیبرال‌ها جبهه دموکراسی خواهی را تشکیل داده و بعدها عبدالله ناصری از نزدیکان خاتمی اعتراف کرد که هم‌گرایی از سر تقارن‌های فکری میان خاتمی و مهدی بازرگان پدید آمده و اصلاح‌طلبان خود را برای پوست‌اندازی آماده می‌کنند. [۳]

بر این اساس با سرعت زیاد از نقش خط امامی‌ها در میان اصلاح‌طلبان کاسته و گروهکی‌ها، بازیگر اصلی میدان شدند. سران نهضت آزادی از فرصت پدید آمده حداکثر بهره‌برداری را کرده و به‌سرعت اصلاحات را استحاله کردند؛ و خط براندازی را در میان بخش جوان‌تر جناح چپ تئوریزه کردند. اعضای نهضت آزادی در جلسات رودررو و دعوت از جوانان اصلاح‌طلب به محافل خود به‌مرور فرصت را برای تغییر ایدئولوژیک و همکاری مؤثر ایجاد و آن‌ها را در اتاق تخریب نظام سازمان‌دهی کردند.

گروهک نهضت آزادی نظام را تهدید به جنگ مسلحانه کرد

گروهک نهضت آزادی نظام را تهدید به جنگ مسلحانه کرد

جنگ در سر حد مبارزه در خیابان

ابراهیم یزدی در بیست و ششمین سالگرد تشکیل نهضت آزادی اظهار امیدواری کرده بود که نظام جمهوری اسلامی از بین برود. او با پیش‌بینی از عجیبی گفته بود: «هنوز در حالت انقلاب هستیم و پیروزی انقلاب را چشم‌انتظاریم؛ چراکه تمام قرائن و شواهد نشان می‌دهد که باید امیدوار باشیم و بدانیم که این رژیم از بین می‌رود».

یزدی پیش از برگزاری انتخابات سال ۸۸ با استفاده از فرصت دو تابعیتی بودن خود به آمریکا سفرکرده و با سرویس‌های امنیتی غربی مسئله «تقلب در انتخابات» را هماهنگ کرد[۴] . در آن زمان عبدالعلی بازرگان به‌صراحت اعلام کرد نهضت آزادی عضوی از جنبش سبز (جنبش براندازی نرم) است. [۵]

دبیر کل نهضت گروهک نهضت آزادی در بازگشت از آمریکا در دفتر گروهک خود خوانده «کانون مدافعان حقوق بشر» با شیرین عبادی؛ صدر حاج سید جوادی؛ عضای دفتر تحکیم وحدت(طیف خود خوانده و آمریکایی علامه) و نیز شاخه جوانان حزب منحله مشارکت جلسات منظمی را برگزار می کرد که نتیجه آن ایجاد کانون های شورش پس از انتخابات بود.

گروهک نهضت آزادی و عناصر معاند ملی مذهبی همواره بزنگاه انتخابات را فرصتی مناسب برای سنگرگیری و ایجاد جنگ با نظام می‌دانند؛ ازاین‌رو در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بار دیگر با مأموریت از پیش تعیین‌شده به میدان آمده و در اولین فرصت کلیدواژه‌های لارم را برای نیروهای ستادی فراهم کردند.

گروهک نهضت آزادی نظام را تهدید به جنگ مسلحانه کرد

در اولین ساعت پس از رد صلاحیت نامزدهای دولتی محمد توسلی دبیر کل گروهک نهضت آزادی انتخابات را انتصابات خوانده و آن را بازگشت به دهه شصت می‌خواند! توسلی بازگشت به دهه شصت را تهدید علیه امنیت ملی می‌نامد.

به‌صورت مشخص بازگشت به دهه شصت کدهای مشخصی از تظاهرات خیابانی ملیشیای منافقین در ۳۰ خرداد در خود دارد و دبیر کل نهضت آزادی نظام را به جنگ مسلحانه تهدید می کند.

در آن دوران تلخ عناصر گروهک رجوی در خیابان مردم عادی را ترور ناجوانمردانه می‌کردند؛ نکته قابل‌تأمل آن‌که زمینه فکری جنگ با نظام از سوی منافقین توسط بازرگان و عزت‌الله سحابی (پدران فکری لیبرال‌ها) فراهم آمده و آن‌ها با سم‌پاشی علیه قانون اساسی زمینه بازی با اسلحه از سوی منافقین را فراهم آوردند.

گروهک نهضت آزادی نظام را تهدید به جنگ مسلحانه کرد

مهدی بازرگان در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۶۰، طی مقاله‌ای در روزنامه میزان تحت عنوان «مبارزه قانونی و مبارزه مسلحانه»، مشروعیت سیاسی و اعتقادی اقدام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی را تئوریزه و تأیید کرده بود. یک ماه بعد از آن منافقین مبارزه مسلحانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را با بمب‌گذاری‌های متعدد و ترور مسئولین نظام آغاز کردند، بازرگان بارها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، اقدامات تروریستی و براندازانه آنان را تأیید کرد. به‌عنوان نمونه، بازرگان در یک سخنرانی در مجلس اول شورای اسلامی، با دفاع از تروریست‌های منافق، آن‌ها را جوانان جانباز نامید و گفت: «این جوانان جانباز، در خانواده‌های آمریکایی زاییده و بزرگ نشده‌اند که بتوان مزدورشان خواند»

مسعود رجوی سرکرده عامل منافقین چند روز پیش از عملیات وحشیانه خیابانی در گفتگو با نشریه راه مجاهد می‌گوید: «به جرئت می‌توان گفت که اگر اوضاع به همین منوال پیش رود و روندی که تاکنون وجود داشته، همچنان ادامه یابد، انقلاب در معرض خطرات جدی قرار خواهد گرفت». جالب آنکه لیدرهای نهضت آزادی نیز در بیان نقطه نظرات خود همچنان روی جملات رجوی تأکید داشته و حتی رگه‌هایی از آن در آخرین اظهارنظر خاتمی نیز وجود دارد!

این همگرایی عمق نفوذ منافقین و فرزندان آن‌ها را در میان اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد. اتاق تخریب اصلاح‌طلبان با استفاده از تجربه نهضت آزادی در جنگ روانی در دهه شصت بار دیگر عملیات تخریبی خود را برای انتخابات کلید زده است، این جریان نفوذی با پیوند چند رود کوچک به دنبال ایجاد طغیان بزرگ‌تر است؛ در آینده به عملیات آبشاری آن‌ها خواهیم پرداخت.

گروهک نهضت آزادی نظام را تهدید به جنگ مسلحانه کرد

گروهک نهضت آزادی نظام را تهدید به جنگ مسلحانه کرد

گروهک نهضت آزادی نظام را تهدید به جنگ مسلحانه کرد


[۱] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۲۲۲۷۵۲

[۲] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۱۸۱۴۷۵

[۳] https://www.farsnews.ir/news/۱۴۰۰۰۱۱۵۰۰۰۴۶۵

[۴] https://www.irdc.ir/fa/news/۵۴۲۸

[۵] https://www.mashreghnews.ir/news/۷۸۹۲۴۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 46
  • CA ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    81 62
    اینکه سازمان های اطلاعاتی و امنیتی اجازه میدن ستون پنجم دشمن به همین راحتی عرض اندام کنن خجالت اوره
    • بختیاری IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      49 29
      ننگ ولعنت بر تمام منافقین وطن فروش خائن. خائنین مزدور فراموش نکنند ایران وملت انقلابی حال حاظر. ایران دهه ۶۰ نیست به احتمال خیلی زیاد منافقین داخلی ,کمپ اشرفی برای خود اماده کردند برای فرار بعد خیانت اگر جان سالم بدر بردند وراهی موتورخونه جهنم نشده باشن. حیف وهزاان افسوس که جمل و نهروانی دیگر به صلاح نیست. سوراخ موش رو حتما حتمااااااااااااا فراموش نکنید برای روز ولحظه ای که رهبری اشاره ای کنند.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      11 16
      سلام.نهضت ازادی غلطی نمیتونه بکنه با پدرش بایدن و ترامپت قزمیت هرزه جنایتکار خونخوار جهانخوار و حامیان داخلی و خارجیشان که هی ظهور را به تاخیر می اندازند و موجب بدا میشوند شاید البته مجددا عرض شود که غلطی نمیتوانند بکنند هرزه ها
  • s,vk IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    23 8
    ح... ر... از مملکت گریخت
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      41 28
      به فضل خدا جبهه اصلاح طلبان تهوع آور همراه با آمال و آرزوها و دسیسه ها و وسواس های شیطانی شان در این سال برای ابد در گوستان تاریخ دفن خواهند شد و ملت ما از شر وجودشان راحت!!!!!!!!!!!!!!!
    • بختیاری IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      29 13
      ای کاش پرونده انفجار دفتر نخست وزیری پیگیری میشد یا شود.!!!! یا گردن صاحب قبایی که لای در گیر کرده بودهمون دهه هفتاد خرد میشد.!!!
  • سرباز IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    36 27
    غلطی نمیتونید بکنید
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    31 24
    ایندفعه مبارزه مسلحانه این فسیلهای منافق نتیجه جز کشیدن... اساسی برای خودشان و تمام دار و دسته اراذل و اوباششان ندارد
    • دانشگاهی ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      28 13
      قمه کشان و اراذل و اوباش شهرها ، شعبان بی مخ های همین کثافت ها هستند و خواهند بود سالها داریم تذکر میدهیم که پلیس و قوه قضائیه باید ریشه اراذل و اوباشگری را کاملا نابود کنند اما توجهی نکردند و نمیکنند اینها به سلاح های گرم و سرد مسلح هستند
  • محمد مهدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    49 25
    الان دهه60 نیست دوره بزن دررو نیست کوچکترین آشوب با جواب محکم نظام خواهد بود. حواستون رو خوب جمع کنید وپنبه را از گوشتان دربیاورید. کوچکترین لطمه به مردم وکشور با پاسخ قاطع همراه خواهد بود...!!!
  • میثم IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    30 20
    منافقین فرزندان مهندس بازرگان بودند و این پیوند انقدر عمیق بود که با خیانت منافقین به خاک کشور در کنار صدام هم از هم نگسست. امروز هم پیوند جریان به اصطلاح ، اصلاح طلب و در حقیقت افساد طلبان منافق و خائن با جریان نهضت آزادی همان مسیر منافقین با اینها را طی می کند. و این چیز جدیدی نیست. متأسفانه روشنگری صورت نگرفت. شهید بزرگوار لاجوردی چه به حق گفت، که اینها از منافقین هم بدترند . این را حجاریان هم می گفت. که شهید لاجوردی به ما می گفت شما از منافقین دهه شصت هم بدترید چون با ظاهری موجه ، خنجر به روی نظام می کشید.
    • امير IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      15 11
      برادر من بيشتر اصلاح طلبان پيرو خط امام و رهبرى هستن حالا نهضت آزادى حرف مفتى زده خواهشا جمع نبنديد چرا مردم را روبروى هم قرار ميديد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    26 33
    تورم با امثال آقای جلیلی و رئیسی تا یکسال آینده ام رقمی میشه و تا چهار سال آینده وضع به قدری درست میشه که مردم با اشتیاق فراوان و مشارکت زیاد به رئیس جمهور دولت سیزدهم رای خواهند داد، اما چه بهتره الانم مشارکت زیاد باشه
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      42 24
      آره گفتن تا آخر سال تورم زیر ده درصد هست .دلار هم تا چهار سال دیگه میشه 4200تومن.داداش از موتوری نگیر
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      4 4
      تک رقمی
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      10 11
      داداش تو از موتوری جنس گرفت بودی و گرفتیه، کل هشت سال به خاک سیاه نشوندیمون، دیگران رو به کاری که توش خبره ایی متهم نکن
  • محمد علی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    23 10
    نهضت آزادی کدام... کیه؟؟؟!!!
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    35 14
    مرگ برمنافق
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    31 21
    نامردمی های نامرد مردنمای خائن به ملت ایران وطنم کم از شما آسیب ندیده است - درسی بشما بدهیم که بقول امام آن بکنیم با شما که با شاه کردیم -
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      28 28
      نباید بذاریم مثل ۸۸ کار به دادگاه و محاکمه بکشه. باید منتظر باشیم و تو همون خیابون کار رو تموم کنیم و پاکسازی بزرگ رو انجام بدیم. ۴۲ سال مدارا کافیه.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      28 28
      یا علی مدد رفتم غسل شهادت کنم بیام تو میدون نامرده هرکی نیاد مرگ یه بار شیون یک بار عمرا زنده باشم و این اراذل دوباره یانکی جماعت را بر جان و ناموس و شرفم حاکم کنند
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      9 1
      نمیخواد غسل کنی و یاعلی مدد بگی. جوگیر شدی. دوره شعبان بی مخ ها تموم شده. برو به درس و مشقت برس.
  • امید IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    15 8
    غلط کرده
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    15 20
    اینها مفتخورهای دزد اگر آمدنند درخیابان باید کشت
  • مهدی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    26 15
    نهضت آزادی غلط کرده.!
  • ح IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    18 11
    هیچ .... نیستند
  • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    16 13
    مهدی بازرگان ...«مبارزه قانونی و مبارزه مسلحانه»، مشروعیت سیاسی و اعتقادی اقدام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی را تئوریزه و تأیید کرده بود. یک ماه بعد از آن منافقین مبارزه مسلحانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را با بمب‌گذاری‌های متعدد و ترور مسئولین نظام آغاز کردند، بازرگان بارها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، اقدامات تروریستی و براندازانه آنان را تأیید کرد. به‌عنوان نمونه، بازرگان در یک سخنرانی در مجلس اول شورای اسلامی، با دفاع از تروریست‌های منافق، آن‌ها را جوانان جانباز نامید و گفت: «این جوانان جانباز، در خانواده‌های آمریکایی زاییده و بزرگ نشده‌اند که بتوان مزدورشان خواند. میرحسین هم فتنه گران آتش زن جان و مال مردم قاتل مردم را مردم خداجوی خواند. البته خود منافقین و ساواکیها و شاه و ....هم در خانواده امریکایی متولد نده بودند ولی از امریکایی ها مزدورتر بودند. لذا اصلاحات رای دارد از منافقین بهاییها ضد انقلاب مرفهین بیدرد شاهپرستها اسلام امریکایی ها طرفداران احمدیمشاء گروهکهای ضد اسلام ناب محمدی ص و افراد ضد ولایت فقیه رانتخواران شیتیلرگیران دلالان لاتچریها .....چرا فکر میکنید نمیتوانند رای جمع کنند.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    18 15
    آخه گروهک نهضت آزادی کیه که نظام رو به جنگ مسلحانه تهدید کنه؟ یه مشت پیرپاتال و درب و داغون که سالی یه بارم دور هم جمع نمیشن با اون دبیرکلی که جوونیاش چی بوده که حالا باشه! آمبولانس تو خیابون ببیندش جلبش می کنه.
  • حسین PL ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    16 9
    الان به جای ترور از نفوذ ایتفاده میکند، هم بی سر و صدا هست و هم موثرتر،اتفاقات عجیبی که در بعضی وزارتخانه ها و سازمانها و صدا و سیما و... میفته بخشیش از این جنس هست. وقتی تصمیمان عجیب غریب گرفته میسخ برید ببیتید مشاوران عامل اون تصمیم چه کسانی بودن و بعضا مسئول اون تصمیم تابلوداران نهضت آزادی و منافقین و .. شناسایی شدند و تابلو هستند ولی کارها و خواسته های اینها و سرویسهای غربی از طریق نفوذیها انجام میشه نفوذیها و سرشاخه ها را شناسایی کنید اوضاع دگرگون میشه
  • عرفان IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    14 25
    شاید این موشهای سیاه از سوراخها بیرون بیان و برای همیشه از شرشان راحت بشیم،امید که چنین رویای پلیدی داشته باشن
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 19
    ابتدا اینها هرجا هستند اموالشان را اشاره کنید نوکر و کلفت و کارگرشان مصادره کنند - وقتی اینها در کشور بخصوص نقاط ممتاز شهر تهران را آراستندو بردندو خوردند دقیقا همان مسیری را رفتند که ژنرالهای مفت خور شاه و ساواک رفته بودند از پرخوری دارند هذیان می گویند اموال و دارائی اینها لزوما باید بنفع مستضعفین و بدست مستضعفین مصادره اموالشان در هر جای ایران هستند امر مصادر به محاربه با خدا برای کل دراائی اینها سریعا صورت بگیرد -
  • دیدبان IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    12 27
    اینها پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند که می خواهند انتقام حمایت جمهوری اسلامی از مردم غزه و آشوب در شهرها اسراییل را در کف خیابان های ایران بگیرند.
  • عرفان IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    11 20
    شاید این موشهای سیاه از سوراخهاشون بیرون بیان و واسه همیشه از شرشون راحت بشیم ،امید که چنین رویای پلیدی داشته باشن، مطمئنم مردم فهمیدن ۸ سال فشار شدید اقتصادی به مردم با مدیریت .... به چه امیدی بود،لعنت به منافقهای پست فطرت
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    14 8
    مرگ.بر.منافق‌.بزدل‌خائن.به.وطن.هیهات........
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    22 24
    این اراجیف چیه نوشتی مشرق بابا نهضت آزادی کجاست؟ دفتر حزبش کجاست ؟ لیدرش الان کیه؟ روزنامه ش کجاست؟ دیگه دروغ و وقاحت رو از حد گذروندین بخدا قسم رفتی وقایع سال شصت رو برای الان اوردی به انتخاب ملت گند زدید و رفت حالا هر دم یک مزخرفی رو چاپ و نشر می کنی بیا ببینیم ریسی می خواد با این خراب شده چه بگنه
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      11 11
      داغ نکن اب سرد بخور بگو بدانم انتخابت کی بوده که الان بخاطرش جوش اوردی ( ظریف جهانگیری لاریجانی ابراهیم یزدی زیباکلام سریع قلم سروش ) در ضمن اوار برداری تدبیر و امید و اصلاحات حداقل چند سالی طول خواهد کشید فکرش را بکن چند سال فقط عدم خانه سازی و ..........
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      7 2
      برادر آب سردخور: از الان شروع کردید به توجیه کم کاری های دولت آینده دلخواهتون؟(همون آواربرداری که فرمودید) - دست اصلاح طلبا را از پشت بستید
  • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    13 19
    در برابر ایران هیچ کاری نمی توانید بکنید درسته ایران مشکلات داره اما هر205کشور در جهان مشکلات دارند
  • رخیم IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    14 6
    غلط کردن
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 16
    تکلیف منافقان و براندازان روشن است . چنانچه برخی تصور کنند با الفاظ خود فریب داده و یا پشتیبانی برخی دول استکباری قدرتی بدست میاورند که علیه نظام حرکتی انجام دهند . فتح الفتوحی عاقبتی رخ خواهد داد که برای همیشه این سرزمین پاک از شر گمراه کنندگان و دشمنان انقلاب خلاصی یابد . بدانند و آگاه باشند این مردم با تمام توان و قدرت از نظام خود که انوارش امروزه یمن و فلسطین را مشعشع ساخته و پیروزی نصیب مومنین و معتقدین کرده . بدون اغماض دفاع خواهد نمود .. این هشداری به فریب خوردگان و بلندگویان دشمنان ایران و انقلاب تلقی شود .
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 16
    سال ۷۶ با پسر یکی از نهضت آزادی ها در دانشگاه هم اتاق بودم.و ایشان مکرر می گفت سال ۷۸ کلمه ای بنام ولایت فقیه نخواهیم داشت. تا اینکه من پس از فتنه ۷۸ معنی سخنان ایشان در سال ۷۶ درک کردم .بیدار باشیم ‌
  • احمد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    16 7
    ما تازه میخواهین از شر شما وطن فروشان راحت شیم
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    15 17
    بیاین بیرون از سوراخهایتان تا مردم جر بدن شما رو .با همین چند پیرخر میجنگین؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    13 19
    همه اصلاح طلبان برن به جهنم .
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 10
    این گروهک بزدل ووطن فروش نهضت آزادی که بیشترشان یک مشت پیرپاتال فسیل هستندکه از۴۳سال پیش تاکنون فقط زراضافی میزنندوعینهوسگ بزدل وترسو وازاین بابت به اربابان صهیونیست خودشباهت فراوانی دارند،درهیج برهه ای اززمان نیزامکان عرض اندام نداشته اندوفقط وفقط زرمفت میزنندومترودترین افرادجامعه هستندحتی زمان شاه نیزاینهاهمین رویه راداشتند!
  • مصطفی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 11
    بی عقل نادان اسراییل با اون همه قدرتش در برابر یک گروه کوچک که ایران حمایتش کرد کنم اورد شما چه حرفی برای گفتن دارید شما که جز جیره خواری امثال غرب چیزی بلد نیستید شما در تاریخ بعنوان چهره ای وقیح ثبت خواهید شد
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 11
    مورچه وقتی می خواد بمیره بال در میاره نگران نباشید عمرشان به پایان رسیده فقط مواظب باشید فرار نکنند
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    11 6
    اینها اَشدّاعَلی المومنین و رُحما علی الکفار هستند. همیشه به دنبال سازش با آمریکا و دشمنان هستند ولی با کشور خودشان می خواهند مبارزه مسلحانه کنند.(برعکس های بیشعور)
  • !! IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 5
    این فسیلا ؛ حسشو ندارن بابا !!
    • محمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      2 0
      ماهیچ تهدیدی رو شوخی تلقی نمیکنیم ودربرابر اون مبارزه خواهیم کرد
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 11
    مشرق درتوهم سیاسی است.جملات وعبارات کالیشه ای و بدون مستندات دیگر جایی در میان مردم ندارد.دیگه بس است ازاین واژه های تکراری
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      2 0
      چرت نگو معتاد بی شناسنامه توهمی
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 10
    مشرق تحمت نزن
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 2
      تهمت
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 7
    بیان تو خیابان تا این دفعه خیلی سنگین برخورد بشود. فقط اومدن التماس دارم مردم عادی برن تو خونه ها تا ما یک میدان درست و حسابی نشان بدهیم.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 4
    بیچاره ها دنیا ارزش این بد اخلاقیها رو نداره اخرت خودرا بخاطر رسیدن به اهداف مادی این دنیا نسوزانید.درسال ۷۶ این گونه مطالب خلاف واقع را دائما در تریبونها می گفتید بعد از چند سال هم انهارا تکرار می کنید که درهیچ محکمه منصفی ثابت نشده .درضمن نتیجه تخیلات باطل شما مستمعین و دنبال کنندگان مطالب شماست که نهایت لجن پراکنی از جملاتشان مشهود است .
  • رضا IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    اینا مال این حرفا نیستند ارباباشون دارند از ترس موشک های ما منطقه رو ترک میکنند این مفت خورها این حرفها رو میزنند که از ارباباشون کمک مالی بگیرن و بخورند رفاه طلبان بی خاصیت
  • ناشناس IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    این شخص کثیف ووطن فروش غلط اضافی کرده گنده ترازدهانش حرف زده بیشرف یک مشت علف هرز هستندکهه هرازگاهی درلجن زارافکارشان ریشه می کنند
  • حامد IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 8
    اصلاح طلبان وقتی رأی بالای رئیسی و رأی بقیه رو خواهند دید به زباله دان تاریخ خواهند رفت. وضع کنونی حاصل تفکر افراطی و فاسد اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان هیچ شانسی در این انتخابات ندارند و مانند فتنه 88 دنبال زدن زیر میز هستند اما این بار زیر گوش آنها خواهیم زد. نباید به آنها اجازه فتنه گری دوباره داد. دستگاه های امنیتی وظیفه دارند در صورت دست زدن به اقدامات خشونت طلبانه توسط اصلاح طلبان برای همیشه شر آنها را از سر ملت کم کنند.
  • GB ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    5 5
    اصلاحات را ریشه کن میکنیم و درسی فراموش ناشدنی به معاندین می دهیم لبیک یا خامنه ای زنده باد جبهه انقلابی
  • فرزند ایران FR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    11 2
    هنوز هیچی نشده مشرق داره پرونده سازی میکنه برای جریان مخالف تا در اونارو هم تخته کنند گویا مشرق نمیدونه نهضت آزادی هیچ اعتقادی به خشونت نداره و فقط دبیرکل نهضت نسبت بخ عواقب این رد صلاحیت ها و عدم مشارکت مردم هشدار داد که بحق و بجا هم گفتند
  • CA ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 1
    تاپاله های بدبختی آسمون رو گذاشتند نهضت آزادی!
  • GB ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 7
    اصلاح طلبان غلط کردند مزدوران استکبار لعنت بر شما دزد ها و وطن فروش های خائن نظام اسلامی جای معاندین و وطن فروش ها نیست همون دوتا نامزد از سرتونم زیاده همونام باید رد صلاحیت می شدند
  • GB ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    بعد دولت کرین کارتی همه این هارو روانه زندان و برچیده شدن فرقه منحوس اصلاحات خواسته ماست مرگ بر منافقین ملعون مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر اصلاحات
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    اتفاقاً حق با نهضت آزادی است. میگویند تعداد ما بسیار اندک است و علاقمند هستیم جنگی در بگیرد و ما بطور کامل ریشه کن شده تا حساب کار دست بقیه اپوزیسیون بیاید تا حواسشان جمع باشد که اگر فصد انقراض دارند وارد معرکه شده تا نسلشان بطور کامل ریشه کن شود. تاملت بزرگ ایران از دست نوکران حلقه بگوش اسرائیل و آمریکا راحت شوند.. ان شاءالله
  • امراله IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 12
    اگه انقلابیا تو این چندین وچند سال انقلاب واقعا از خودشون جربزه نشون داده بودن و اجازه نمیدادن یه مشت منافق و وبرانداز و مجرم و عضو گروهکهای معاند مملکت رو قبضه کنن .مطمعنا الان و در این برهه از زمان مردم ذجر کشیده و ستم دیده مجبور نبودن بعد از 42سال بازهم در فکر مبارزه با اینها باشن و بیشتر فکر وذکرشون ابادانی کشور و اقتصاد و صنعت وکشاورزی بود
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 3
    عجب بدبختی ای داریم ، یه عده دارن انقلاب میکنن یه عده ضد انقلاب. دهه شصت تموم شد رفت
  • جواد IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    باز هم به کاهدان زدند مردم به وقت سختی عاقلانه به حمایت از نظام پرداختند و این تجربه بارها تکرار شده
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    عجبا رقاص های کاباره های غربی دم از مبارزه می زنند بیایند تا تخم تلکشون به خاک گور بسپاریم
  • ناشناس IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    جنگیدن گروهک براندازنهضت تاریخ مصرفش مال اون دوران اول انقلاب بود که گذشت الان سربالا کنندبا تبر زده میشه
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    سرنوشت محمد رضا کلاهی بیشرف خائن را به خاطرتان بسپارید که بانام مستعار زندگی میکرد
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 2
    لعنت بر منافقین و ضدنظام اسلامی .
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 8
    مرگ بر ضد ولایت فقیه هرکس بارهبر عزیز دشمنی دارد با حضرت علی هم دشمنی دارد هر کس با حضرت علی دشمنی دارد با پیامبر ص دشمنی داره وهر کس با پیامبر دشمنی دارد با خدا دشمنی دارد
  • مادربچه هاو معلم مدرسه IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 1
    روابط پدرسالارانه ی مهدی بازرگان با گروهک تروریستی مسعود جوی قابل انکارنیست، وروابط شورای شهرکنونی تهران واصراربه نامگذاری خیابان‌های تهران به نام مهدی بازرگان معلوم الحال وأمثاله نیز.... امیدبه الله جل وعلي که شراین غربگداهای بي وطن راازسروطن کوتاه نماید،إن شاء الله الساعة
  • GB ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 3
    حالا نهضت آزادی هم بد شد؟
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      4 0
      مگه قبلا خوب بود ؟
  • مجید IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    10 0
    مملکت از همین دسته بندی ها اسیب میبیند کاش همه از هر تفکری زیر یک چتر جمع میشدند وبرای اعتلای کشور تلاش میکردند تقابل و تعارض مانع پیشرفت است
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 12
    مامردم ایران تکلیف را درروز رای گیری مشخص نموده وپوزه دشمنان را به خاک می مالیم مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • ناشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    4 0
    واقعا قدرت طلبی تا چقدر خدا را شکر چهره مکارانه خود را نمایان میکنند واقعا جای تامل دارد که جهانگیری که ۸ سال معاون اول بوده امروز برای نظام خط و نشان میکشد واقعا از مردم حجالت نمیکشید گرچه طبل شما تو خالی تر از این حرفهاست اما وامداران قدرت از دست مردم واقعا ثابت کردند در کلام لذت میبرند کشور را به چالش بکشانند اگر شخصی جایگاه مقام معظم رهبری و منویات ایشان را که به اندازه یک دنیا صبور بوده و هستند را قبول ندارد در این مملکت جایی ندارد جمهوری ما در مجموعه باید ها و نباید های اسلام تعریف شده اگه کسی به دین اعتقاد ندارد لااقل آزاده باشد سر سفره همین نظام فربه شدید و امروز دم از عصیانگری میزنید این کشور بیدی نیست که به این بادها بلرزد بنده نه عضو هیچ جناحی هستم نه وامدار هیچکس من فردی از متن همین مردم هستم بیشتر از این خود را رسوا نکنید بس است بازی با مردم تشنگان قدرت قطعا محکوم به سقوط هستند فکر نکنم گردنکشان از برخی گرد کلفتری داشته باشند که امروز حتی اسمی از آنان نمانده چه برسد به خودشان
  • عبوس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    13 0
    ما جان مفت نداریم برای عیاش های داخلی و خارجی بدیم .راست میگن خودشون و بچه هاشون بیا ن پای کار اگه به حرف های مفتشون اعتقاد دارن ما اگه از گرسنگی بمیریم دست از ایران بر نمی داریم قدرت طلب های بی وجدان دست از سر ایران بر دارین بقیه جان و مال برای مملکت دادن شما مدعی هستین
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 0
    مرگ بر معاویه
  • Nm IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    واقعا ننگ وبر مرگ بر امریکا ومنافقین و...... اما به همانگونه ننگ و مرگ بر نفوذیها و مرتجعین داخلی و خارجی
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 2
    برای کی مهمه؟! دلتون خوشه!
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      4 8
      ما سربازان نایب امام عصر عج با آسانی این کشور شهید پرور را به دست نیاوردیم که با حرفهای منافقین بلرزیم و بترسیم. با یک یا حسین دیگر جانم فدای رهبر
  • حمید رضا IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 5
    انشاءالله به چهارده معصوم ودعای بقیه الله اعظم امام زمان همه خائنین.داخلی ووطن فروشان وغرب زده ها لیبرال به انظام جمهوری اسلامی شهدا امام شهدا رهبر عزیز ازجانمون حضرت امام خامنه‌ای نیست ونابود ریشه کن بد ست این ملت شهید داده شوند
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    5 1
    نمیخواد غسل کنی و یاعلی مدد بگی. جوگیر شدی. دوره شعبان بی مخ ها تموم شده. برو به درس و مشقت برس.
  • مهدی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    3 0
    گذشت آنزمان که دلواپسان دروغین درپناه حاکمیت مردم رافریب میدادن وهرروزیکی ازمنتقدین دلسوزراباتهمت جدیدازقطارانقلاب بیرون میانداختن!!!
  • عماد IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    کاش واقعاً اصلاحاتی که این دوستان در طلب آنند، برای بهتر شدن جامعه بود، اما چیزی که ما از ابتدای این جریان و در طی همه این سالیان دیدیم، این اصلاحات در سیاست خارجی یعنی وادادگی و ذلالت. در سیاست داخلی یعنی عدم شفافیت و دروغگویی. در نظام آموزشی یعنی 2030 . یعنی تعطیل کردن مدارس دولتی برای رونق گرفتن غیر انتفاعی ها. در اقتصاد یعنی طرفداری از یک دهک بالای جامعه به قیمت فقیرتر شدن توده جامعه. یعنی رانت. یعنی حقوق نجومی. یعنی تورم بی حساب. یعنی ......... آنهایی که بر این موج سوارند که البته راضی اند و همین ها را میخواهند، اما برای دسته ای از مردم که فریب شعارهای دروغین ایشان را خورده اند، از خداوند متعال طلب هدایت و عافیت می کنم. مهمتر از زیر پرچم اصولگرا یا اصلاح طلب بودن این است که حقیقتاً انقلابی باشیم و انقلابی عمل کنیم و در همه امور رضای خداوند را در نظر بگیریم.
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 0
    یه مشت پیر و پاتال نهصت آزادی وطن فروش هیچ غلطی نمی توانند بکنند آنها موشهای کثیفی هستنند یکی یکی دارند به درک واصل میشوند
  • علی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    بدنه اصلی اصلاح طلبان بدنبال تعییرمواصع سخت نطام هستن وکاری بابراندازی ندارن این برچسب براندازی به اصلاح طلبان میانه روجفابه کشوروملت هستش وهزینه ایجاد میکنه رسانه هااگرازنامزدی حمایت میکنند صادقانه بگن وبرنانه هاشو اعلام کنند ازتخریب گدشته افرادوگروههاهیچی عایدمان نمیشه درحال حاصر به نطرمن بهترین گزینه رییسی هستش
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    بگو از عملیات مرصاد درس عبرت نگرفتید
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 0
    بگزارید یکم ذات خودشان را به مردم نشان بدهند بعد جرشان بدهید(اما طبق قانون)
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    وقتی در میان همه کاندیداها به سابقه خودم مراجعه می‌کنم از هر منظر خودم را صاحب‌صلاحیت‌تر از بقیه می‌دانم. بله ما هم میگوییم نقشه خائنانه تو نه در میان این کاندیداها بلکه در تاریخ 300 ساله کشور در حیف و میل ذخائر ارزی کشور بی نظیر است و منتظر باش تا به فضل الهی حکومتی در این کشور سر پا خواهد شد که در اولین اقدام میز ....
  • منتظر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 0
    یکبار دیگر پرونده های دهه 60را باید مرور کرد . معلوم میشود که دستهایی در کار بوده که تا کنون قطع نشده . جای شکر دارد . گلویی که از آن زوزه جدایی و نفاق بر آید ، بریده بهتر ! باز هم میشود فهمید که کسانی بوده اند که داعیه حکمرانی داشته و الان به نتیجه نرسیده اند . مگر مجاهدین از دل نهضت آزادی بیرون نیامده است ؟ این پدر چه شباهتی به پسر دارد !!! بقول امام شهدا نور الله مرقده که خدایا اینها را اگر هدایت نمیشوند هلاک کن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس