رزم حسینی: ارزش ذخایر معادن اکتشافی در کشور به ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش معادن اکتشاف شده در نقاط مختلف سطح کشور به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش مشرق، علیرضا رزم حسینی روز جمعه در آیین بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد که محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم مهاباد در مجلس و تنی چند از مدیران کل استان نیز حضور داشتند اظهار داشت: تداوم عملیات اکتشاف معادن در کشور نشان می دهد که ارزش ذخایر آن تا هزار میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی امروزه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و قابلیت همپایی با نفت را برای تحصیل ارز و ایجاد اشتغال در کشور داشته و بستری ارزشمند برای سرمایه‌گذاری جدید محسوب می‌شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هم اینک بالغ بر ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در سطح کشور شناسایی شده که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

بیشتر بخوانید:

واریز ۶۵۰ میلیارد از معوقات حقوق دولتی معادن

رزم حسینی تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و بر این باوریم که معدنی را استخراج نکنیم مگر اینکه امکان فرآوری داخل برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و این مسیر را با جدیت ادامه می دهیم.

وی معادن را فرصت مهمی برای توسعه متوازن و پایدار در کشور دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست های این وزارتخانه حرکت به سوی فراوری مواد معدنی است و برهمین اساس تصمیم گرفته شده است تا هر واحدی که مواد معدنی آن به اندازه کافی باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی خود شود تا بدین وسیله به سوی اشتغالزایی بیشتر حرکت کرد.

کارخانه قند مروارید مهاباد با ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن چغندر قند یکی از بزرگترین کارخانه های قند آذربایجان غربی به شمار می‌رود، که با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال احداث بوده و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه کارخانه قند و ۲ واحد تولیدی الکل و خمیرمایه در کنار آن برای ۴۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فرصت اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه پنجشنبه در آغاز سفری ۲ روزه وارد آذربایجان‌غربی شد.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و افتتاح چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های نقده، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر و بوکان از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر صنعت به آذربایجان‌غربی است.

در ادامه سفر و در روز دوم، وزیر صنعت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت خواهد کرد و مشکلات فعالان اقتصادی این استان را خواهد شنید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    تازه یادش افتاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس