کد خبر 1222949
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

19کالا به عنوان یک مرجع موبایل معتبر با ادرس اینرنتی www.19kala.com در ادامه مواردی را مطرح می‌کند که چه کارهایی باعث خراب شدن گوشی میشود ، اگر دوست دارید برای مدت بیشتری از گوشی موبایل خود استفاده کنید، سعی کنید ازانجام این کارها خودداری کنید.

چه کارهایی باعث خراب شدن گوشی می‌شود ؟

این روزها گوشی موبایل را می‌توان تأثیرگذارترین ابزار در زندگی روزمره در نظر گرفت؛ اگر قیمت گوشی را در نظر بگیرید اکنون حتی برای یک گوشی معمولی نیز مبلغی بیش از صد دلار را باید پرداخت کرد پس طبیعیست که هیچ کسی دوست ندارد تنها در عرض چند ماه گوشی موبایلش خراب شده و کارایی اولیه خود را از دست دهد.

عده‌ای تصور می‌کنند که اگر گوشی گران‌قیمتی تهیه کنند به مدت طولانی‌تری می‌توانند از آن استفاده کنند در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. چندین برند این روزها در این بازار به فعالیت مشغولند. قیمت گوشی شیائومی بسیار متنوع بوده و این شرکت برای بودجه‌های مختلف مدلی را تولید کرده در مقابل قیمت گوشی‌ های سامسونگ نیز متنوع است؛ اما خصوصاً در کلاس میان‌رده‌ها کمی قیمتش به نسبت امکاناتی که دارد بالاترست گوشی‌های آن ظریف تر ساخته شده‌اند و این برند هم همانند سایر رقبا برای تمام بودجه‌ها گوشی تولید کرده؛ اما به عنوان یک مرجع موبایل به شما توصیه می‌کنیم صرف نظر از قیمتی که پرداخت کرده‌اید و یا مدلی که خریداری کرده‌اید، برای اینکه استفاده طولانی‌تری از گوشی خود داشته باشید نسبت به نحوه استفاده از گوشی خود تجدید نظر کنید. باید بدانید که چه کارهایی را باید در رابطه با گوشی خود انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام داد. این مرجع موبایل در ادامه به این موارد اشاره خواهد کرد.

برای مثال اگر قیمت گوشی های سامسونگ را درنظر بگیرید گوشی ای 02 یکی از ارزان‌ترین‌های این برند محسوب می‌‍شود این گوشی برای کاربردهای متداول روزانه ساخته شده، حال تصور کنید که کاربری توقع داشته باشد که با آن بازی کند قطعاً نه تنها نتیجه مطلوبی نداشته بلکه سریع‌تر هم کند می‌شود.

چه کارهایی باعث خراب شدن گوشی می‌شود ؟

ایا داغ شدن گوشی ضرر دارد

پردازنده مهمترین قسمت یک موبایل به حساب می‌آید دلایل زیادی وجود دارد که عملکرد سی پی یو را به مرور تحت تأثیر قرار داده و باعث می‌شود به اصطلاح گوشی کند شود. جالب است بدانید که دشمن قسم خورده CPU موبایل حرارت است. دلیل اینکه بعد از مدتی برخی از گوشی‌ها عملکرد اولیه خود را ندارند این است که کاربر نمی‌داند موبایلی که استفاده می‌کند برای بازی و یا عملکردهای سنگین ساخته نشده، به همین دلیل اگر برای مثال یک گوشی ارزان قیمت از برندی را برای بازی استفاده کند گوشی داغ کرده و در طولانی مدت پردازنده آن را تحت تأثیر قرار گرفته و گوشی کند می‌شود. دومین منبع تولید حرارت هم باتریست که در قسمت باتری مفصل راجع به آن توضیح خواهیم داد...

چه کارهایی باعث خراب شدن باتری گوشی میشود

پیش از اینکه در رابطه با چه چیزهایی باعث خراب شدن باتری گوشی میشود توضیحات بیشتری بدهیم بهتر است بدانید باتری هم یکی دیگر از مواردیست که کاربر باید به شدت نسبت به آن حساس باشد و به درستی از آن استفاده کند. در قسمت سی پی یو عنوان کردیم که حرارت دشمن اصلی سی پی یو به حساب می‌آید و علاوه بر فشاری که از سمت اجرای اپلیکیشن‌های سنگین به سی پی یو وارد می‌شود و حرارت بالا می‌رود، بخشی از حرارت ایجاد شده در گوشی هم مربوط به باتریست.

زمانی که به دلیل عملکرد بد باتری‌ها حرارت گوشی بالا می‌رود به طور خودکار پردازنده فرکانس را کاهش می‌دهد به همین دلیل سرعت کند می‌شود و از آنجایی که باتری‌های خراب نمی‌توانند همانند سابق به سایر قطعات شارژ دهی داشته باشند به همین دلیل هم بر قطعاتی مثل رم و حافظه تأثیر می‌گذارند.

چه کارهایی باعث خراب شدن گوشی می‌شود ؟

پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه باتری موبایل شما طول عمر بیشتری داشته باشد از شارژ آن با کابل‌های معیوب خودداری کرده و هیچ گاه گوشی را تا 100 درصد شارژ نکرده و زمانی که شارژ آن به 20 درصد رسید آن را مجدد به شارژ بزنید. به طور کلی از شارژهای غیر استاندارد و بی کیفیت استفاده نکنید و تا جای ممکن سعی کنید که گوشی را با شارژر اصلی خودش شارژ کنید، این امر به سلامت باتری گوشی کمک کرده و به مدت طولانی‌تری می‌توانید از گوشی استفاده کنید.

چه چیزهایی باعث خراب شدن گوشی میشود

گرم شدن و سرد شدن بیش از حد گوشی نیز یکی دیگر از دلایلیست که عمر باتری گوشی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که مراقب گوشی خود در این شرایط هم باشید. همچنین روشن نگه داشتن WiFi و بلوتوث هم در زمانی که به آن نیاز ندارید باعث می شود که گوشی فشاری را تحمل کند پس بهترست زمانی که به آنها نیازی نیست آنها را غیر فعال کنید.

امروزه با استفاده از ابزارهای مختلفی می‌توانید تنظیم کنید زمانیکه به این دو نیاز ندارید خاموش شوند. همچنین باید به طور مدام گوشی خود را تمیز کنید تا طول عمر آن افزایش یابد. برای مثال قطعه ای که پیش از هر چیزی در موبایل در معرض خطر گرد و خاک قرار دارد اسپیکرها هستند و به مرور از کیفیت صدای گوشی کم می‌شود. همچنین توصیه می‌شود که استفاده از حداکثر نور نمایشگر خودداری کنید. هر روز که می‌گذرد اپلیکیشن‌های جدید با کاربردهای جدیدی تولید می شود و برای اینکه سیستم عامل  سازگاری بهتری با این اپلیکیشن‌ها داشته باشد پیشنهاد می‌شود که آن را همواره به روزرسانی کنید.

19کالا در این مطلب تجربه خود را با شما به اشتراک گذاشته و به شما توصیه می‌کند که اگر می‌خواهید به مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنید این مواردی که در این مطلب گفته شد را انجام ندهید. همچنین تجربه ما نشان داده که طول عمر یک دستگاه به برند خاصی بستگی ندارد بلکه در اکثر موارد به خود کاربر و نحوه استفاده او از گوشی بستگی دارد، نظر شما چیست؟


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس