کد خبر 1222704
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
فریدون عباسی

فریدون عباسی از ثبت‌نام‌کنندگان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای از کاندیدای جبهه انقلاب حمایت کرد.

به گزارش مشرق، فریدون عباسی از ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای از کاندیدا جبهه انقلاب حمایت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض خداقوت به اعضای شورای نگهبان در راستای وظیفه دینی و همچنان که «خیرُالإخْوانِ مَن لَم تَکُنْ علَی الدُّنیا اُخوّتُهُ».و در راستای حفظ انسجام عمومی و دفاع از جمهوریت نظام اسلامی که اصل رکین اندیشه امامین انقلاب بوده و هست خود را ملزم به بیان نکاتی خطاب به ملت ایران برای هرچه باشکوه تر و آگاهانه تر برگزار شدن انتخابات پیش رو می بینم.

انتخابات در بیش از ۴ دهه تجربه نظام مردم سالاری دینی، اصلی ترین بستر مشارکت سیاسی جامعه بوده و در گام دوم انقلاب مهمترین ظرفیت برای استحکام پایه های قدرت ملی است.   بر این راستا، مهم ترین دلیل حضور اینجانب در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تحول در الگوی حکمرانی مبتنی بر حل ریشه های اصلی بحرانهای کشور در مسائلی مانند؛ «تعارض منافع»، «عدم شفافیت»، «تزاحم قدرت»، «دیوانسالاری» و ...بوده است که با گردهم آوردن نخبگان، کوشیدم تا ضمن ریشه یابی این بحرانها، برنامه ای منجسم با محوریت تحول الگوی حکمرانی ارائه نمایم.

۱. برای کارآمد سازی نظام و کفایت زندگی مردم لازم است که بهینه سازی فرایند انتخاب کارگزاران در دستور کار دولت آتی قرار گرفته و تقویت دولت‌های محلی و حکمرانی شهری به مثابه یک ضرورت در نظر آید.

۲. در حوزه سیاست خارجی، لازمه عبور از دشمنی های موجود، توسعه سبد دیپلماسی کشور و استفاده از موقعیت ژئواکونومیک کشور برای تغییر ارزآوری خارجی از نفت به دیپلماسی مبتنی بر همسایگان است.

۳. جهت جلب اعتماد عمومی، راهکارهای عینی جهت مبارزه با فساد طبقه ویژه باید در دستور کار قرار گیرد که از طریق شفافیت عمومی و تحقق دولت الکترونیک، هوشمندسازی گمرکات قابل اجراست.

۴. در عرصه اقتصادی تحول بنیادین در نظام مالیاتی و ساختار بودجه کشور برای اختصاص منابع به فرایند توسعه، از جمله رئوس اساسی است که باید دنبال شود.

۵. در عرصه فرهنگ، توجه اصلی بر همبستگی عمومی با زدودن موانع گفتگوی میان مردم و بین مردم با دولت بوده و مساله آسیب های اجتماعی برای طبقات پایین جامعه و همچنین طبقات متوسط شهری، به عنوان اولویت اساسی دولت آتی اعلام شود.

۶. دولت آتی وظیفه ای فوری برای بهبود زندگی مردم و ارتقای کرامت آنان دارد، اما فراتر از آن برای حل بنیادین مسائل کشور باید بسوی تحول الگوی حکمرانی حرکت کرد. هیچ چیز به ویژه روزمرگی و نیز مناسبات جناحی نباید مانع برنامه ریزی های کلان و ساختاری دولت آینده گردد.

با توجه به موارد فوق، اینجانب در عرصه انتخابات پیش رو از هرکدام از نامزدهای جبهه انقلاب که اراده لازم برای زدودن بندهایی که طبقه ویژه بر پای زندگی و امید جوانان زده است را داشته باشند، حمایت خواهم کرد. هرکدام از این عزیزان که تحول الگوی حکمرانی را دنبال کرده و بازگشت دولت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند، می‌توانند بر کمک صادقانه اینجانب حساب و بنده نیز ضمن تقدیم برنامه های اجرایی به ایشان تلاش خواهم کرد تا شبکه نخبگان جوان یاد شده را برای آگاهی بخشی عمومی بکار گیرم. از جامعه به ویژه جوانان نیز میخواهم در انتخابات آتی ضمن تقبیح هیجانات انتخاباتی، بر مطالبه گری از نامزدهای انتخاباتی برای ارائه راه حل های معقول و باورپذیر مشکلات کشور تمرکز کنند.

در پایان اینجانب ضمن تاکید بر اهمیت پایبندی کامل به قانون که تمرین همگانی برای نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و مردم سالاری است، برای همه نامزدهای احراز صلاحیت شده جبهه انقلاب آرزوی موفقیت و توفیق خدمت در راستای سربلندی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی دارم.
با احترام
فریدون عباسی دوانی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    9 0
    احسنت، تو ای شهید زنده.
  • علی GB ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 7
    ببخشیدشما .
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    3 1
    چرا ایشان تایید صلاحیت نشد؟
  • DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    6 0
    بابا ایران هنوز پر است از انسانهای فرهیخته بعد اصلاحات 35 ساله ملت را مشغول کرده به آدمهای پر ریخته خودشون.
  • شسم IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 5
    خخخخخ ! فريدون تو كه به رئيسى بدجورى گير داده بودى !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس