کد خبر 1222431
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
خدمت سربازی نمایه

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموز گفت: در نیروهای مسلح حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمبود سرباز داریم که بار این کمبود را نیروی کادر و سربازان موجود تحمل می‌کنند.

به گزارش مشرق، سردار محمد حسین سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی اظهار کرد: در شرایط فعلی یکی از مهمترین مسائل و دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی مسائل اقتصادی و معیشتی است که مهمترین آن اشتغال جوانان است، بیش از ۱۰ سال است که مسئله اصلی کشور ما اشتغال است.

بیشتر بخوانید:

دعوت امیر حیدری از ورزشکاران برای خدمت سربازی در نزاجا

وی افزود: نیروهای مسلح هیچ وظیفه ذاتی برای مهارت، اشتغال، سازندگی، محرومیت زدایی و موضوعاتی از این دست ندارد اما فرمانده معظم کل قوا که حکم یک پدر دلسوز و یک مربی و مسئولی که همه ابعاد کشور را رصد می‌کند را دارند، فرمان دادند که از ظرفیت نیروهای مسلح برای کمک به دولت و دستگاه‌ها در همه عرصه‌ها استفاده شود.

سردار سپهر بیان کرد: در نیروهای مسلح حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمبود سرباز داریم که بار این کمبود را نیروی کادر و سربازان موجود تحمل می‌کنند.

وی گفت: ما در توسعه مناطق دفاعی و امنیتی هر روز توفیقات بزرگی را خلق می‌کنیم که سرمایه آن نیروی انسانی است که بخش عمده آن را سرباز تأمین می‌کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: مسئله امروز ما اشتغال و ازدواج و افزایش موالید است و دلیل کاهش سرباز، کاهش موالید به دلیل طرح غلط کنترل جمعیت است و باید جبران شود.

سپهر افزود: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که پای کار بیایند و در برنامه سال ۱۴۰۱ در برنامه پنج ساله هفتم که در حال نوشته شدن است قانون را به کمک هم تنظیم کنیم و مهارت آموزی و تسهیل گری اشتغال که یک تحول در سربازی است به قانون خدمت وظیفه عمومی اضافه کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: قله کار ما کیفیت بخشی به آموزش‌ها و آموزش واقعی است تا نهضت کارآموزی و مهارت آموزی و اشتغال پذیری را در کشور جلو ببریم.

وی افزود: امروز مهمترین مسئله ما ایجاد نشاط در جامعه است و این مهم جز با فراهم کردن اشتغال امکان ندارد، ما می‌خواهیم از ظرفیت سربازان نخبه برای کارآفرینی در کشور استفاده کنیم. ما سربازانی را داریم قبل از سربازی کارآفرین بوده‌اند اما امروز کارآفرین تر هستند.

سپهر در پایان گفت: ان‌شاءالله جریان مهارت آموزی و اشتغال جوانان و سربازان را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اکبرآبادی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    4 94
    جوانی درام بازگوش که از سربازی رفتن هراس دارد وهمیم طور عمرش تلف می شود خواهش دارم که بیایئد اورا ببرید سررابزی من خرجی اوراهم می توانم بدهم به او هنری وکاری یاد بدهید شمارا به حق حضرت زهرا بیائید اورا به زورسربازی ببرید من به کی بگویم .09196911987
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    160 0
    تعداد سربازان بیشتر نقاط نظامی کشور و مخصوصا نقاط غیر مرزی بیش از 200 تا 300 برابر حدمجازه. باید در نحوه به کار گیری سرباز و کارهایی که براشون تعریف می شه بازنگری بشه. یه خاطره از خودم بگم. من با فوق لیسانس از دانشگاه شریف وقتی تو پادگان صفریک ارتش بودم انتظار هر گونه آموزش و سختی در این زمینه رو داشتم. ولی خدا شاهده تو دو ماه آموزشی ما رو بردن با دست علف های هرز رو بکنیم یا خاک جابجا کنیم. یعنی از یه جا بریزیم یه جای دیگه و گروه بعدی برگردونن. این کار به جز تحقیر سرباز چه معنایی می تونه داشته باشه؟ یا این که اگه چند تا جاروی دسته دار برای نظافت آسایشگاه خریداری میشد و رفیق بدبخت من که درد سیاتیک داشت تحقیر نمی شد چه مشکلی پیش می اومد؟ سرراست بگم دو سوم سربازان حتی کادرآموزشی هم زیادی بودن.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      48 0
      من خودم پیمانی 5ساله بودم همه این اتفاقات را تجربه کردم
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 104
    یکاری کنیدکه بشه دوباره خدمت کرد.. من یکبارخدمت کردم سال 84.86.نمیتونم الان دفترچه پست کنم؟؟ بایدطرحی ایجاد بشه ک افرادزیر40سال بتونن دوبارخدمت کنن اختیاری. سربازی کار مردهست. بچه شیر بایدباشی تاخدمت کنی. برعکس یمشت بچه سوسول میگن الاف میشیم دوسال ایناهمش پوچه پس این همه بیکار18تا22ساله داریم برای چی؟؟ اینایی ک میخوان خیابان گردی کنن میگن دوسال الافی سربازی. خیلی کم وبیش بعضیاشغلی دارن تواین سن ودرست میگن. درس خوندن ک ربطی به سربازی کردن یانکردن خیلی نداره اخرش بایدخدمت کرد
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    158 9
    بیشتر سربازان در پادگان ها بیکار هستند. ایران هم مثل اغلب کشورها باید به سمت ارتش حرفه‌ای حرکت کند. دیگه زمان استفاده از نیروی انسانی زیاد در صحنه جنگ گذشته. نیروی زیاد کم دانش برابر است با کشته های زیاد
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    85 0
    تعریف درست و جدیدی از سربازی در ایران وجود ندارد.قوانین خدمت سربازی هم متعلق به ۱۰۰ سال پیشه باید قوانین سربازی به روز کارآمد و مدرن بشه از نحوه آموزش پرداخت حقوق مکفی به سربازان و .....طوری که سرباز واقعا به جایگاه خود افتخار کنه نه اینکه از سربازان خدای ناکرده بیش از حد توانشون کار کشیده بشه خلاصه سربازی متناسب با شرایط روز نیست.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    9 2
    نیروهای داوطلب بسیجی را به کار بگیرید بسیج لشگر مخلص خداست
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 85
    اون وقت توی این شرایط یک عده ای صحبت از سربازی حرفه‌ای می کنند.
  • امیر IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    140 0
    سربازی محکوم به فناست باید به جای ان نیروی حرفه ای استخدام کرد این را بنده حقیر می گویم که کل خدمتم در مرز بلوچستان در پاسگاه مرزی بودم و کمبود نیرو فشار بسیار زیادی به ما اورد .
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    150 0
    یادمه اول خدمت چه شوق و ذوقی داشتم که برم پامو در پادگان سیرجان گذاشتم داخل فهمیدم چه بلایی سرم اومده.... کل مدت خدمت به چشم انسان به ما نگاه نشد روزی سه ساعت تو دژبانی نیرو دریایی وقت خواب داشتیم ح
  • DE ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 69
    ۴۰٪ سرباز کم داریم خب برای همین بود که اصلاحطلبها به زور میخواستند همه چیز را بدهند و برجامهای اقتدار و موشکی ....همه را بدهند چون بعدش۱۰۰۰۰۰ صد هَزار سرباز امریکایی میومدند ایران پایگاه درست میکردند کمبود سرباز مون بر طرف میشد
  • داودرنجبری IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    144 0
    بله یکم جای رانت خواری به ملت بدبخت برسین مسکنو و... تامین کنید وحقوق سربازهای بدبختو بیشتر کنید چرا کمبود پیش مباد اقایان؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    36 0
    به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس