عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران گفت: تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب این کمیسیون رسید.

به گزارش مشرق، احمد جباری عصر امروز اظهار کرد: تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی که به امضای بیش از ۳۵ نفر از نمایندگان ملت رسیده بود، ظهر امروز در کمیسیون عمران مجلس بررسی و با ۱۰ رای موافق از ۱۶ رای به تصویب این کمیسیون رسید.

وی افزود: موضوعات و مسائل مختلفی در زمینه بروز مفسده در مدیریت وجوه اداره شده سازمان بنادر، تخلفات متعدد در صندوق بازنشستگی این سازمان، برخی واگذاری‌های پر شائبه، دستگیری‌ شماری از مدیران سازمان بنادر در سال‌های اخیر و همین ضرورت بررسی عملکرد این سازمان در حوزه واگذاری‌ اپراتورهای بندری و روند توسعه بنادر و ... از جمله علل امضای این تحقیق و تفحص بود که اعضای کمیسیون نیز امروز با اکثریت تصمیم گرفتند تا این طرح تحقیق و تفحص را تصویب کنند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با اشاره به رسیدن گزارشات متعدد از بروز تخلفات گسترده در این سازمان، خاطرنشان کرد: بدون شک تحقیق و تفحص از سازمان بنادر می‌تواند منجر به شناسایی حفره‌های فسادآلود شده و در عین حال این سازمان را که در پیشانی اقتصادی کشور قرار دارد، در مسیر درست و مطلوب‌تری به لحاظ حرکتی قرار دهد که دیگر شاهد بروز چنین مسائلی در آن نباشیم.

جباری ادامه داد: بررسی علل و عوامل هک اطلاعات مهم و راهبردی این سازمان و همین طور بررسی علل و عوامل احتمالی سومدیریت در این زمینه، همچنین واگذاری بندر نفتی خلیج فارس و نقش برخی مدیران این سازمان نیز از دیگر محورهای تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی بود که در نهایت کمیسیون به طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر رای مثبت داد و بزودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارمند وزارت راه و شهرسازی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    4 0
    سلام علیکم ؛ انشاءالله در آینده بسیار نزدیک امیدوارم کلید تحقیق و تفحص از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بعنوان دیگر ابر سازمان تابعه ، وزارت راه و شهرسازی توسط مجلس شورای اسلامی ایران ، کلید بخورد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس