ربیعی

سخنگوی دولت در صحبت های امروز خود اعلام کرد که مشکل بورس این بود که مردم در اوج وارد شدند. حالا پرسش از ربیعی این است که چه کسی در اوج مردم را به بورس دعوت کرد؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، بورس این روزها شرایط خوبی ندارد و سهامداران در ضررهای سنگینی فرو رفته اند. آن‌هایی که در اوج وارد بازار سرمایه شدند هم اکنون بیش از ۸۰ درصد در ضرر و زیان گرفتار شده اند.

در این شرایط امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ علی ربیعی سخنگوی دولت طی صحبت‌هایی اعلام کرد که مشکل بورس این بود که مردم در اوج وارد شدند. وی افزود: متاسفانه عده‌ای از هم‌وطنان صرفا در مقطع اوج‌گیری بورس وارد شدند و امروز مسئله ما حمایت از این افراد است. افرادی که درازمدت در بورس بودند هیچگاه متضرر نشدند. سخنگوی دولت ادامه داد: باید سیاست‌های جبرانی در مورد خسارت‌دیدگان دارا دوم اتخاذ شود. ما در کنار خسارت‌دیدگان بورس هستیم، مشکل این عده در کوتاه مدت است.

بیشتر بخوانید:

۲۰۰ میلیون دلاری که دوای درد بورس نشد

بد نیست به اواسط مرداد ماه ۱۴۰۰ برگردیم، زمانی که بورس به اوج خود رسیده بود. در این زمان شاخص کل کانال ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحدی را لمس کرده بود.

رئیس جمهور روحانی در ۱۶ مرداد ۹۹ درست ۳ روز پیش از ورود بورس به فاز اصلاح در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت، گفت: با شرایطی که بورس نشان می‌دهد اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند.

همچنین رئیس جمهور در مصاحبه دیگری در ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: همین ETF که سهامش در اوایل شهریورماه، با تخفیف فروخته می‌شود برای این است که مردم بدانند، بازار سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس جای سرمایه‌گذاری است. خرید نفت جای سرمایه‌گذاری است. ما می‌خواهیم مردم را از یک طریق مطمئن، نه طریقی که امروز برای آن‌ها فایده داشته باشد و فردا ضرر کنند، هدایت و کمک کنیم.

بنابراین بسیاری از کسانی که در اوج وارد بورس شدند، به دعوت و تشویق شخص رئیس جمهور بود؛ بنابراین بهتر است قبل از آن که اعلام کنیم که مشکل بورس این بود که مردم در اوج وارد آن شدند، بگوییم که چه کسی مردم را در اوج به بورس دعوت کرد؟

یادآوری این نکته بد نیست که طبق مصاحبه وزیر اقتصاد در اسفند ۱۳۹۹ دولت حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از بورس کسب درآمد کرد و کسری بودجه خود را تامین کرد و در زمان ریزش هیچ حمایت جدی (به خصوص تزریق نقدینگی به بازار سرمایه)، اما از بورس نکرد.

منبع: نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ایرانی NL ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    اینابی شرفترازاونی هستن که گردن بگیرن.خداروشکرکه دورتون دیگه داره تموم میشه .خائنین بی شرف جیب مردم روخالی کردین طلبکارهم هستین
  • افشین IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 0
    خوب اون موقع چرا نگفتی زبون نداشتی به مردم گفتید بیاید تو بورس
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      2 0
      این افراد باید محاکمه بشن
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 0
    دولت که در رسانه ملی دعوت می کند نباید در پی سازکار باشد ،طرفی که یک شبه می خواهد وارد بورس شود از ان طریق وارد شود ونرود سهمی pe 500 بخرد .
  • احمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    حرف درستی است که مردم در اوج وارد بورس شدند!! یکی به این ربیعی بگه مردم به حرف روحانی گوش کردند که وارد بورس شدند هر چند اطلاع نداشتند که شما مسوولین بی خرد نیت سرکیسه کردن مردم را داشتید. حالا به مردم ایراد میگیرید!!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 0
    مشکل، امثال شماها هستید که در دولت حضور دارید.
  • سید مهدی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 0
    خدایا مارو سوار چه خرایی کردی؟ من می خوام پیاده شم
  • عباس IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    از کرامات شیخ ما اینست مردم رو تو اوج به بورس دعوت کرد و سهام خالی کرد و رفت گفت به به
  • دانیال IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    یعنی قبلش مردم نبودن،پس چه کسانی بودن تو بورس!؟لابد دولت بوده من از اینکه سرمایه ام رفت آتیش نگرفتم ولی از حرف های بی حساب کتاب و وقیعهانه روحانی سخنگوی دولت و وزیر اقتصادش می سوزم که حالا مردم مقصر می دونند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    صد میلیون سهام حکشتی گرفته ام شده 17 میلیون، چند سال باید بگذره تا اصل پول من برگرده، واقعا نمیدونم چرا افراد درون این دولت دروغ میگن و دیوار کوتاه تر از دیوار مردم نمی بینند روغن کمیاب میشه مردم مقصرند، مرغ گرون میشه مردم مقصرند، برق میره مردم مقصرند، لابد برجام نابود شد مردم ایران مقصرند آقای ربیعی از خدا بترس و بی جهت مردم و مقصر ندون،
  • امیر IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    از ابتدای سال ٩٩ دولت با هماهنگی سرمایه دار عمده. پول فراوان وارد بورس کرد. و قیمت همه سهم ها را رشد داد. سپس در اوج قیمت مردم را دعوت و تبلیغ که شاخص تا پایان سال ٤میلیون را رد میکنه. مردم بر اساس اعتماد به دولت شروع به خرید سهام با قیمت بالا کردند. غافل از اینکه که فروشنده حقوقی ها و دولت هستند. سهام گران را قالب مردم.. و به قول روحانی جا خالی دادن.. و به همین راحتی هزاران میلیارد پول فروش سهام به جیب دولت و دوستانش رفت. بعد مردم ماندند تنها و بورس شد بدون نقدینگی و مسلما ریزش.. الان هم دستان پشت پرده اجازه رشد سهام را نمیدهند. اگه سهمی صف خرید بشه فورا ابشاری عرضه میکنند تا صف فروش درست بشه.. خداوکیل دیگه اجازه دهید بورس متعادل بشه.. اگه نامردی نکرده بودند. تمام شرکتهای بورسی هم اکنون افزایش تولید داشتند. و تمامی کارگران راضی صادرات بالا میرفت. در نتیجه تحریم بی اثر میشد.. نگذاشتند. لعنت به خیانتکاران به کشور
  • رضا IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    پی تی اسکن شده هفت میلیون تومان در بیمارستان کوثر شیراز.ای داد ای بیداد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس