راه اندازی ۳۰۰۰ تخت «آی سی یو» در کشور/نگران پیک پنجم کرونا هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی سه هزار تخت آی سی یو در کشور طی ایام کرونا، گفت: همچنان برای پیک پنجم کرونا در کشور نگران هستیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا در استان ایلام اظهار کرد: کارهای بزرگی در کشور در بحث مدیریت کرونا در کشور به خصوص پیک چهارم صورت گرفته که دستاوردهای صورت گرفته، حاصل تلاش همه قوا و دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی با اشاره به مدیریت خوب کرونا در استان ایلام، افزود: در استان ایلام به رغم همه محدودیت‌ها و هم مرز بودن با کشور عراق، کارهای بسیار خوبی در بحث مدیریت کرونا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آغاز واکسیناسیون عمومی در تابستان سال جاری

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در پیک چهارم از قبل برنامه ریزی های لازم برای گرفتارنشدن کشور انجام شده بود، گفت: برای پیک چهارم توسعه درمانگاه‌های سرپایی و کلینیک‌ها در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات لازم و پیشگیرانه، کشور از این موج قوی عبور کرد.

وی گفت: در بسیاری از کشورها مثل فرانسه و انگلیس، تعدادی از بیماران روی چمن بودند، در حالی در کشورمان نه تنها بیمار کرونایی بدون تخت نداشتیم، بلکه خدمات دهی به دیگر بیماران نیز متوقف نشد و همه بیماران دارای تخت بودند.

وی یادآور شد: ملت ایران تجربیات بسیار خوبی را در زمینه مدیریت بیماری کرونا به دست آورده است به گونه‌ای که بسیاری از کشورها خواستار استفاده از تجربیات ما هستند.

نمکی بیان کرد: طی ایام کرونا بیش از ۴۶۰ دستگاه اکسیژن ساز، ۱۷۰ دستگاه سی تی اسکن و سه هزار تحت ای سی یو به بیمارستان‌های کشور اضافه شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال در هر ماه حدود یک هزار و ۳۰۰ تخت و در یک سال ۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است، گفت: امسال و سال گذشته پربارترین دوران ساخت‌وساز در حوزه زیرساخت‌های نظام سلامت در ایران بوده است.

از زیرساخت‌های ایلام راضی نیستم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان ایلام راضی نیستم، گفت: حتماً باید تا ۶۰ روز آینده بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام تکمیل و بیمار وارد بیمارستان شود.

نمکی اضافه کرد: وزارت بهداشت از هیچ تلاشی برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان دریغ نخواهد کرد، مسئولان استانی برای تکمیل زیرساخت‌های این بیمارستان مثل راه دسترسی، آب و برق تلاش کنند.

وی گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر ملکشاهی نیز تا پایان دولت نیز باید تکمیل شود.

نمکی بیان کرد: با اشاره به اینکه پروژه مرکز رادیوتراپی در مرکز استان از همین امروز در استان باید شروع شود، گفت: به محض تعیین محل این مرکز، بلافاصله دستگاه رادیوتراپی وارد استان می‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: همچنین ۲ دستگاه سی تی اسکن دیگر به شهرهای ایلام اختصاص پیدا خواهد کرد.

نگران پیک پنجم کرونا هستیم

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ویروس هندی، آفریقایی و انگلیسی، در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، پیک پنجم کرونا در کشور محتمل است، لذا مردم و مسئولان همچنان پای کار باشند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، حتماً کاندیداها، رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار دهند، پروتکل شکنی حتماً کشور را وارد پیک پنجم کرونا خواهد کرد.

نمکی تصریح کرد: کاندیداها در برنامه‌های خود حتماً ضمن رعایت پروتکل‌ها، به خودداری از تجمعات توجه ویژه داشته باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    14 2
    چون کمی آمار مبتلا کاهش پیدا می کند شما تو بوق و کرنا می کنید و به جای سختگیری و همت بیشتر برای رفع کامل این بلا ، مردم را به مسافرت و. .. تشویق می کنید ، بازی بس است اشک تمساح نریزید اقای وزارت بهداشت دولت مثلا تدبیر . شاید شاگرد برادر عباد بوده ای که عملیات روانی را خوب یاد گرفته ای .
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 1
    اقای نمکی شما انگار فقط بلدید بگید نگران موج فلان ام هستم.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 2
    بزار امتحانا تموم شن تا با نهایت زیبایی پیک پنجمو مشاهده کنی جناب همیشه نگران؛)
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 2
    قابل توجه ان سردار اگر اینها برکت نیست پس چیه دید حال شما وقتی به کاری برکت می کین که برا ی جیبتان برکت داشته باشه نه برای ملت مرگ بر امریکا
    • احمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      3 0
      خودتو کشتی..چی میگی والله متوجه نمیشم
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    من خیلی نگرانه پیک سیزدهم هستم چون یه مقدار این عدد مشکل هم داره بقیه پیک هارو با موفقیت رد میکنیم
  • احمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    3 0
    شما همیشه نگرانید..خوب الان که اتفاقی نیافتاده تعطیلاتی نبوده..خوب جلوش رو بگیر تا نگران نباشی...کارت فقط نگران بودن...منم نگرانم
  • امیر NL ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    وزیر نگران! ایشون از صبح بیدار میشه تا شب فقط به نگرانی میگذرونه
  • رضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 0
    آقای نگران دارو قیمتش چند برابر شده نگران‌کدوم‌موجی مردم بیچاره شدند چقدر بعضی ها بی نمکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس