کد خبر 1221872
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
انگلیس قواعد سفر به این کشور را تشدید می‌کند

وزیر کشور انگلیس اعلام کرده که با توجه به خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌خواهد قواعد سفری مشابه آمریکا را به عنوان مجوز ورود به این کشور از جمله برای شهروندان اروپایی در دستور کار قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "پریتی پاتل"، وزیر محافظه کار کشور در انگلیس اعلام کرده که می خواهد مجوزهای سفر به انگلیس را بر اساس نمونه آمریکایی معرفی کند. با این طرح ورود به انگلیس برای مسافران توریستی و تجاری از اتحادیه اروپا به انگلیس هم پیچیده تر می شود. به این ترتیب با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به زودی شرایط سفر به این کشور برای شهروندان اروپایی تصمیم گیری و اجرایی می شود.

وزیر کشور انگلیس اعلام کرده که باید در آینده برای سفرهای بدون ویزا مجوزهای ورودی مشابه نمونه آمریکایی معرفی شود. تنها موارد استثناء از این قانون شهروندان ایرلندی و افراد مقیم انگلیس خواهند بود.

وزیر کشور انگلیس امروز ( دوشنبه) در سخنانی اعلام کرد که متقاضیان سفر به انگلیس باید از این پس تحت بررسی امنیتی قرار گیرند. این قواعد جدید که تا سال ۲۰۲۵ باید اجرایی شود بخشی از یک برنامه بزرگ تر است. این سیاستمدار محافظه کار انگلیسی می خواهد اساسا قواعد ورود به این کشور که به اعتقاد وی خراب است را اصلاح کند. اینکه این برنامه ها در آینده چه هزینه هایی خواهد داشت و اینکه باید برای هر سفر به صورت جداگانه باید انجام شود مسائلی است که وزارت کشور انگلیس هنوز به آن پاسخی نداده است.

همچنین شهروندان انگلیسی که می خواهند به منطقه شنگن سفر کنند باید از سال آینده درخواست مجوز کنند که تا ۳ سال معتبر و قابل استفاده است.

پاتل همچنین در حال برنامه ریزی برای اصلاح قانون است تا امکان پناهندگی برای افرادی که به صورت غیر قانونی به کشور وارد شده اند را غیر ممکن سازد.

پریتی پاتل، وزیر داخله انگلستان روز دوشنبه ۲۴ می پیشنهاد کرد افرادی که می‌خواهند بدون ویزا یا اسناد مهاجرت وارد بریتانیا شوند باید اجازه نامه مسافرت از طریق اسنترنت را ارایه کنند. این پیشنهاد از مدل امریکایی ESTA درخواست دیجیتالی مسافرت نسخه برداری شده است. مقام‌های بریتانیا انتظار دارند که سالانه حدود ۳۰ میلیون درخواست ورود به این کشور را ارایه گردد.

 سیستم مجوز الکترونیکی سفر یا اِستا (ESTA) کوتاه شده‌ی عبارت Electronic System for Travel Authorization است. این سیستم از سوی دولت آمریکا برای شهروندان مسافر از کشورهای مورد تأیید در برنامه حذف روادید (visa waiver program) طراحی شده است.

ESTA یک سیستم آنلاین است که وظیفه تعیین واجد شرایط بودن کسانی که قصد سفر به ایالات متحده آمریکا را دارند به عهده دارد. از راه این برنامه، اطلاعات توسط مسافر در فرم آنلاین پر می‌شود و گمرک و مأموران حفاظت مرزی آمریکا به محض ورود مسافران به اطلاعات شخصی آنها مانند محل زندگی، کار و پاسخ به پرسش‌های واجد شرایط بودن دست پیدا می‌کنند.

بر اساس این پیشنهاد، قرار است اطلاعات مربوط به مهاجرت در انگلستان به روز شوند و مرزهای انگلستان تا سال ۲۰۲۵ با یک سیستم کنترل دیجیتال مجهز گردد.

به گفته پریتی پاتل، هدف اصلی این سیستم کنترل «شمار دقیق افراد در داخل و خارج و آمار کسانی است که می‌خواهند وارد این کشور گردند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس