شبکه جاده ای

رئیس راه گذر اقتصادی چین و پاکستان، CPEC گفت: کار بر روی جاده 103 کیلومتری نوکُندی به ماشکیل که دسترسی به ایران را بهبود خواهد بخشید، آغاز شده است.

به گزارش مشرق، عاصم سلیم باجوا، رئیس راه گذر اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) گفت کار بر روی جاده ۱۰۳ کیلومتری نوکُندی به ماشکیل که دسترسی به ایران را بهبود خواهد بخشید، آغاز شده است. وی در حساب توئیتری خود نوشت طراحی دقیق و با جزئیات جاده ۲۰۰ کیلومتری ماشکیل به پنجگور نیز در حال انجام است.

وی افزود تمامی منطقه دورافتاده بلوچستان با اتصال جاده N-۴۰ به جاده های N-۸۵ و M-۸ (مسیر غربی راهگذر اقتصادی چین و پاکستان) در دسترس قرار خواهند گرفت و با اتصال به بخش چاگانی- نوکندی این جاده به گوادر نیز متصل می‌شوند.

این مقام پاکستانی گفت بندر گوادر تحت پروژه عظیم CPEC، در حال تبدیل شدن به قطب فعالیت‌ها اقتصادی است.

در عین حال، یک مقام CPEC نیز گفت توسعه جاده‌ها در بلوچستان جنوبی، اولویت اصلی دولت پاکستان برای بهبود اتصال گوادر به شمال است.

باجوا توضیح داد، درحالی که احداث جاده هوشاب آوران آغاز شده، حدود ۶۰ درصد احداث جاده باسیما- خوزدار تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: «چشم انداز نخست وزیر در مورد ارتقای مناطق دورافتاده به خصوص منطقه بلوچستان جنوبی در حال تحقق است.»

به گزارش دیلی تایمز، پروژه ۱۴۶ کیلومتری هوشاب آوران، بخش جدایی ناپذیر از راهگذر اقتصادی چین و پاکستان است که بندر گوادر را به استان سند متصل می‌کند و انتظار می‌رود که طی ۳ سال با هزینه ۲۰ میلیارد روپیه تکمیل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    کشوره پاکستان همه جوره برای ایران سرمایه است حیف که قدر این سرمایه رو نمی فهمیم. صادرات و مراودات بین دو کشور می تونه تا صد برابر افزایش پیدا کنه
  • محمود IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    اختیارپاکستان دردست عربستان امریکا و. . . است وازخودش هیچ اختیاری درسیاست خارجی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس