مناظره

رئیس سازمان تنظیم و مقررات صوت و فراگیر صدا و سیما تأکید کرد که پخش آنلاین مناظرات انتخاباتی به طور مساوی جزو اهداف خواهد بود.

به گزارش مشرق، جلسه رونمایی از طرح «انتخابات فراگیر، رسانه فراگیر، عدالت رسانه‌ای» با حضور سید محمدصادق امامیان رئیس ساترا، احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ستاد انتخابات کشور و با حضور مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر آپارات، تماشا، نماشا، ام‌پی‌فور، دیدستان، دالفک، ویدانه و... یکم خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.

ایجاد صفحه ویژه انتخابات برای برقراری عدالت رسانه‌ای

سید محمدصادق امامیان به یکی از اقداماتی که در آستانه انتخابات در حوزه رسانه‌ها انجام خواهد شد، اشاره کرد و گفت: اولین اقدام ایجاد صفحه ویژه انتخابات است؛ به طوری که تمام رسانه‌ها به تک‌تک کاندیداها به شکل مساوی این اجازه را بدهند که در آنها به انتشار محتوا در چهارچوب قوانین ستاد انتخابات کشور بپردازند.

 پخش آنلاین مناظرات انتخاباتی به طور مساوی

وی ادامه داد: هفته گذشته در مصوبه‌ای از کاندیداها خواسته شد به طور رسمی در پلتفرم‌ها حضور داشته باشند و نماینده‌های رسمی خود را معرفی کنند تا به همان میزان که در برنامه‌های قانونی در رسانه ملی به طور جدّی حضور پیدا می‌کنند به همان اندازه در رسانه‌های داخلی نیز حضور داشته باشند و فعالیت کنند. از طرفی صدا و سیما نیز طبق مصوبه‌ای باید بازپخش برنامه‌های قانونی کاندیداها و مناظره‌هایی را که پخش می‌شوند، فراهم کند.

امامیان با تأکید بر اینکه پخش آنلاین مناظرات انتخاباتی به طور مساوی جزو اهداف خواهد بود، گفت: آنتن صدا و سیما هم‌ تحت مقررات عمل خواهد کرد، چراکه ستاد انتخابات کشور مسئول نهایی مقررات است. ما در انتخابات قانون ویژه و مرجع تشخیص مسئولیت داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه خوش‌شانسی بعدی ما این است که در انتخابات بیشتر از آنکه تخلف مطرح باشد شکایت مطرح است، ادامه داد: یعنی بیشتر از آنکه نگران پخش شدن بد محتوا باشیم نگران این موضوع هستیم که محتوا شاکی خصوصی دارد آن ‌هم شاکی در حد یک نامزد ریاست جمهوری!

امامیان تأکید کرد: در مجموع از چند روز آینده که کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده معرفی شوند محتوا و مباحث مطرح‌شده از طرف نامزدها در همه پلتفرم‌ها محتوایی یکسان خواهد داشت. تمام این مباحث حاوی یک پیام است که انتخابات امری مهم است که همه ما باید در جهت اجرای درست آن تلاش و همکاری کنیم.

همکاری و هماهنگی ساترا با ستاد انتخابات کشور

در ادامه این نشست سید احسان قاضی‌زاده هاشمی به بیان اقدامات و برنامه‌های ستاد انتخابات کشور و همکاری با ساترا و رسانه‌ها پرداخت و گفت: تنها انتخاباتی که در کشور برای آن قانون داریم انتخابات ریاست جمهوری است؛ برای انتخابات ریاست جمهوری قانون خاص داریم که متناظر به همین ایام است.

وی با بیان اینکه امسال درباره فضای مجازی هم به صورت ویژه برنامه‌ریزی داشته‌ایم، گفت: آنچه در مورد پلتفرم‌های داخلی و ایرانی مطرح است استفاده عادلانه و برابر توسط همه مجموعه‌هایی است که به نوعی از امکانات عمومی استفاده می‌کنند. نگاه ما به تبلیغات انتخاباتی نگاهی مانند آگهی بازرگانی، تجاری و اقتصادی نیست بلکه نگاه ما مربوط به استفاده از شرایط و امکانات عمومی تا حجم معینی است. اگر هر ستادی مازاد بر حجم تعیین‌شده درخواستی داشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    رای وکلام ضد اسلام وروح شهدا وخشنود کردن دشمنان بزرگترین خیانتی است که یک کاندیدا میتواند مرتکب شود که بدون شک غضب الهی وخسارت ملی ولعن ونفرین مردم مسلمان را بدنبال دارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس