کد خبر 1221165
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
میلان در آستانه تاریخ‌سازی در سری A

تیم فوتبال میلان در صورتی که نتواند در هفته پایانی فصل جاری سری A موفق به کسب پیروزی شود، اتفاقی را رقم خواهد زد که پیش از این تنها یک بار رخ داده است.

به گزارش مشرق، اعضای تیم فوتبال میلان ایتالیا و هواداران آن شب سختی و پراسترسی را پیش رو دارند. آنها در آخرین هفته از فصل جاری سری A میهمان رقیبی سرسخت مانند آتالانتا هستند. نبردن این بازی به معنا از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان خواهد بود (البته اگر تیم‌های یوونتوس و ناپولی پیروز شوند). به این ترتیب شاگردان استفانو پیولی محکوم به کسب پیروزی هستند. در طرف دیگر اما نباختن در این بازی برای آتالانتا هم بسیار مهم است. این تیم اگرچه از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن شده اما در صورت قبول شکست خانگی، به رده سوم سقوط خواهد کرد و پاداش مالی‌اش کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

میلان در حالی در این وضعیت خطرناک قرار گرفته است که قهرمان نیم فصل یا به قول ایتالیایی‌ها قهرمان زمستانه سری A در فصل جاری شد. افت میلان در نیم فصل دوم سبب شد که این تیم اکنون در رده چهارم قرار بگیرد و اگر امشب نتواند آتالانتا را شکست دهد، به دومین تیم در تاریخ سری A تبدیل خواهد شد که در یک فصل قهرمان نیم فصل می‌شود و فصل را خارج از ۴ رده بالای جدول به پایان می‌رساند. آخرین باری که چنین اتفاقی برای یک تیم ایتالیایی رخ داد، فصل ۳۶-۱۹۳۵ بود که یونتوس قهرمان زمستانه شد اما فصل را در رده پنجم به پایان رساند.

تا کنون ۶۷ درصد از تیم‌هایی که در ایتالیا قهرمان نیم فصل شده‌اند، در پایان فصل اسکودتو را برده‌اند. این درصد در عصر سه امتیازی شدن پیروزی‌ها در فوتبال به ۶۹ افزایش پیدا کرد. میلان طی ۱۰ سال گذشته سومی تیمی بوده است که قهرمان زمستانه سری A می‌شود و در پایان نمی‌تواند اسکودتو را کسب کند. ناپولی در فصول ۱۶-۲۰۱۵ و ۱۸-۲۰۱۷ چنین ناکامی را تجربه کرد و در آن دو فصل یوونتوس قهرمانی را از چنگ تیم جنوب ایتالیا درآورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس