کد خبر 1221092
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که وظیفه تامین برق در مواقع اضطراری و قطعی برق شبکه را دارد. در انواع مختلف یو پی اس تامین برق ۲۲۰ ولت از طریق باتری یو پی اس انجام می شود که در واقع قلب هر یو پی اس می باشد. در اینجا به نقد و بررسی بهترین برندهای باتری یو پی اس که در بازار ایران موجود است می پردازیم.

بهترین برندهای باتری یو پی اس

باتری هیتاکو

شرکت هیتاکو در ماه می سال ۲۰۰۲ در چین تاسیس گردید و دلیل سرمایه گذاری زیاد شرکت هیتاکو در زمینه باتری های سیلد اسید یو پی اس و ارائه قیمت های رقابتی و پایین توانست در عرض چند سال به یکی از تولید کنندگان اصلی باتری تبدیل گردد.

درحال حاضر هیتاکو با گذشت ۲۰ سال از آغاز کار، دارای چندین خط تولید مختلف در شهرهای شنزن، شانگهای و هنگ یانگ است و این شرکت با ارائه محصولاتی متنوع در زمینه انواع باتری که شامل باتری های یو پی اس و باتری های نیکل کادمیوم و سیلد اسیدی می شود توانسته سهم خوبی در فروش باتری را در ایران نیز بدست آورد.

در حال حاضر باتری یو پی اس هیتاکو به یکی از برندهای مطرح و قابل اعتماد در زمینه باتری یو پی اس در ایران تبدیل شده است و در پروژه های بزرگ برق اضطراری در نقاط مختلف کشور مورد استفاده قرار گرفته و با شرایط آب و هوایی کشور در نقاط مختلف تست شده است. انواع باتری های تولید توسط شرکت هیتاکو دارای یکسال گارانتی بوده و عموما دارای عمر طراحی ۴ تا ۵ سال می باشد.

باتری لانگ

کمپانی کونگ لانگ در سال ۱۹۹۰ تاسیس شده و تنها تولید کننده تخصصی باتری سرب اسید در تایوان می باشد علاوه بر اولین کارخانه تولید باتری سیلد اسید در کشور تایوان، شرکت لانگ دارای دو خط تولید مدرن در کشور ویتنام نیز می باشد. با مجموع خطوط تولید باتری به وسعت ۲۵۲۰۰۰ متر مربع، شرکت لانگ دارای گواهینامه ها و استاندارد های جهانی مختلف در زمینه تولید انواع باتری می باشد.

بهترین برندهای باتری یو پی اس

کلیه باتری های تولید شده در کارخانجات کونگ لانگ با نام تجاری لانگ ( LONG ) وارد بازار می گردند. برای رسیدن به  الزامات کیفیت اتحادیه اروپا، شرکت لانگ موفق به دریافت گواهینامه VDS از کشور آلمان نیز شده است و در بازار اروپا نیز حضور چشمگیری دارد. باتری های تولیدی شرکت لانگ از نظر کیفیت، نسبت هزینه به عملکرد و قابلیت اطمینان، از طرف شرکت های پیشرو در صنعت یو پی اس و برق اضطراری و انرژی خورشیدی در سطح جهانی در داخل و خارج از آسیا مورد توجه فراوان قرار گرفته است و از جمله برند های محبوب در آسیا در زمینه باتری یو پی اس است.

محصولات لانگ برای طیف گسترده ای از عملکردها ارائه شده است که می توان به انواع باتری های سیلد اسید : باتری خشک با استفاده چند منظوره،  باتری یو پی اس ، باتری ماشین الکتریکی و باتری خورشیدی نام برد.

سایر برندهای معتبر خارجی باتری یو پی اس

از جمله برندهای دیگر خارجی باتری یو پی اس که جزو برندهای معتبر هستند می توان به باتری یو پی اس یورونت، باتری یو پی اس ولتامکس و همچنین باتری یو پی اس نیومکس کره اشاره کرد که تمام این باتری ها دارای عمر طراحی ۴ تا ۵ سال هستند.

باتری یو پی اس صبا

شرکت صبا باتری یکی از قدیمی ترین و در عین حال بزرگترین کارخانه جات تولید کننده باتری در کشور می باشد. صبا باتری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان قطعات خودرو در کشور سابقه ای بیش از ۴۰ سال در ساخت انواع مختلف باتری دارد و طی این مدت موفق شده با تامین محصولات با کیفیت برای طیف گستره ای از مصرف کنندگان، تامین کننده اصلی باتری در کشور برای انواع ماشین‌های سواری، سنگین و تجاری باشد و همچنین شرکت صبا باتری در سال های اخیر به تولید انواع باتری غیر خودرویی همچون انواع باتری صنعتی و انواع یو پی اس پرداخته است. که با توجه به کمبود تولید کنندگان ایرانی در این زمینه تبدیل به بزرگترین تامین کننده باتری یو پی اس ایرانی شده است.

بهترین برندهای باتری یو پی اس

در حال حاضر ظرفیت کلی تولید در شرکت صبا باتری به بیش از ۵ میلیون باتری در سال می‌رسد که این رقم شامل باتری‌های سیلد (اصطلاحا اتمی) و سیلد اسید می‌شود. این باتری‌ها در ظرفیت‌های مختلفی از  ۷ تا ۲۰۰ آمپر می باشد.

ساختار شرکت صبا باتری از یک ستاد و سه گروه صنعتی تشکیل شده است
گروه صنعتی شهید درخشان (باتری نور) : تولید کننده انواع باتری‌های استارتری مورد استفاده در خودرو
گروه صنعتی شهید حاج امینی (باتری صدر) : تولید کننده انواع باتری‌های سیلد، ساکن، صنعتی مورد استفاده در انواع یو پی اس، نیروگاه‌ها، لیفتراک‌ها و انواع سامانه‌های تامین انرژی تجدیدپذیر
گروه صنعتی شهید عارفی (ذوب فلزات فجر) : تولید کننده انواع فلزات رنگین شامل سرب، مس و آجرهای نسوز می‌باشد.

عمده محصولات صبا باتری همراه با گارانتی یکساله عرضه می‌شود و ارائه این خدمات توسط نمایندگی‌های صبا باتری در کمترین زمان انجام می‌شود. پیش از تهیه باتری‌های محصولات صبا باتری اقدام به بررسی شماره سریال ثبت شده روی بسته‌بندی محصولات این شرکت کنید و درنظر داشته باشید که هیچکدام از محصولات این شرکت بدون برگه ضمانت عرضه نمی‌شود. برای اطلاع بیشتر از قیمت های روزانه فروش باتری های یو پی اس صبا می توانید با یو پی اس کاران که نماینده فروش باتری یو پی اس صبا در تهران می باشد تماس بگیرید.

باتری یو پی اس صنعت

شرکت صنعت رایان پارس در ابتدای سال ۱۳۸۲ توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و تهران تاسیس شده و تیم موسس و مجری این شرکت دارای بیش از ۲۰ سال تجربه درخشان در صنعت مخابرات و قدرت کشور می باشد. از مزیت های این شرکت، بهره مندی از نیروی انسانی بسیار متخصص در سرتاسر زنجیره ارزش تامین کالا و خدمات می باشد.

از مزیت های باتری های یو پی اس صنعت نسبت به سایر انواع باتری سیلد اسید می توان به استفاده از سرب با خلوص بالا اشاره کرد که در خط تولید برای تمامی آمپرها مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از شرکت های تولید کننده باتری از سرب های بازیافت شده برای تولید استفاده می کنند که همین امر باعث می گردد باتری های یو پی اس صنعت رایان پارس با ۱۰ تا ۱۲ سال طول عمر به بازار جهانی عرضه گردد؛ در صورتی که باتری هایی با سرب غیر معدنی دارای طول عمر مفید ۵ سال می باشد.

همچنین باتریهای صنعت در تمام شرایط آب و هوایی کشور قابل استفاده است. این باتری با دمای متعارف محیط سازگار بوده و از نظر شارژ و دشارژ، قابلیت انطباق با آب و هوا و رطوبت محیط کاری را دارا است.

جمع بندی

باتری یو پی اس مانند انواع مختلف دیگر باتری یک وسیله مصرفی است و بین سه تا پنج نیاز به تعویض خواهد داشت. در این مقاله سعی شده که بهترین برند های باتری یو پی اس معرفی شوند اما با توجه به محدودیت های واردات باتری در هر زمان که نیاز به خرید باتری یو پی اس داشتید توصیه می کنیم که با یک کارشناس یو پی اس در این زمینه مشورت کرده تا بتوانید از میان گزینه های موجود در بازار بهترین مورد را با توجه به نوع پروژه و بودجه آن انتخاب کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس