کد خبر 1220189
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

به گزارش مشرق سید احمد خوئی در کانال تلگرامی خود نوشت: یکی از همکارهای پدرم، هر وقت می‌نشست و برمی‌خاست به دین و متدین و آخوند ناسزا می‌گفت و به حماسه و به مضمون بیان می‌کرد «به فرزندانم می‌گویم دین نداشته باش و آخوند دشمن توست!»؛ پدرم که متدین است و آن زمان با او به واسطۀ رابطۀ کاری با شخص ثالثی با صمیمت و در عین حذر در ارتباط بود به او توصیه می‌کرد هر عقیده‌ای داری داشته باش اما فرزندانت را اینچنین نسبت به دین و متدین کینه توز بار نیاور، که دین‌داری ذاتا یک عنصر ارزشمند برای انسان است. پدرم می‌گفت و او هرگز نفهمید.

آن روزها من بچه مدرسه‌ای بودم و گاهی با پدرم به کارخانجات این شهرستان و آن شهرستان می‌رفتم و در سالن‌های کارخانه‌ها سرگرم می‌شدم و بازی می‌کردم، و در این حین بعضی از گفتگوهای پدرم با آن همکار را به خاطر دارم. آن روزها فرزندان این همکار پدرم، هم سن و سال من بودند، تا بزرگتر شدیم و دیگر برای بازی و سرگرمی به کارخانجات نرفتم. اما خبری که از آن همکار می‌رسید بسیار تلخ بود، فرزندانش همۀ ثروت او را گرفتند و به کانادا و غیر کانادا رفتند و هنگامی که پول هجرت، در خارج به عیاشی سوخت، طلبکارانه برگشته بودند و از پدر تقاضای پول بیشتر کردند و چون پدر قافیۀ زندگی را باخته می‌دید، از حراج باقی‌ماندۀ ثروت خودداری می‌کرد تا حدی که مورد ضرب و شتم فرزندانش قرار می‌گرفت و دست آخر دق کرد و مُرد. حالا پدرم همیشه داستان تلخ او را به آدم‌هائی که شبیه اویند تکرار می‌کند.

این مشت نمونۀ خروار حاصل «دین ستیزی» جاری در فرهنگ امروز دنیاست، فرهنگی که «خرمدین‌ ها» را به ارمغان! می‌آورد و کسی سوال نمی‌کند که در ترازوی این اصرار به دین ستیزی سود چقدر است و زیان چقدر و چگونه مادی‌گرائی در کنار دین‌ستیزی بشر را درمانده می‌کند! آقایی نام فامیل خود را عوض کرده و اسم پسرش را گذاشته بابک! نتیجه شده «بابک خرمدین» که امروزه نامی است که نماد الحاد و اسلام ستیزی است و حالا این آقا چنان از خدا و دین دور شده که مثل آب خوردن سخن از بکش بکش و مثله مثله و تجاوز در میان اعضای خانواده می‌برد. او نه مجنون است و نه از خود بی خود .... بلکه این وضعیت کاملا منطقی و حاصل بی‌پناهی الحادی است که به باور او تبدیل شده است.

این بی‌حسابی و عدم بررسی تجربۀ مدرن دین‌ستیزی محدود به این دو نمونه و حتی محدود به ایران نیست. از موقعی که بشر نیزه‌هایش را به سمت خدا و پیامبرانش گرفته، میزان جنایت و درماندگی و افسردگی او به شکل معناداری گسترش پیدا کرده و خانواده به عنوان گرم‌ترین کانون بشری، به شکل معناداری از هم گسسته است. گویا شیطان است که این درماندگی را به «آزادی» تفسیر می‌کند و از انسان‌ها می‌خواهد که آنقدر خودشان را دوست داشته باشند که هر ناخوشایندی را از راه بردارند! روز حسابی هم نیست!

آیا کسی در این دنیای متوحش مدعی تفکر نیست سوال کند چطور است سیستم تولید و توزیع فیلمهای خشونت و تحقیر انسان مثل فیلم SAW گرفته تا فیلمهای جنسی و سایر محصولات مشابه، هنوز بی حساب و کتاب و به نام آزادی در حال توزیع است و بازخواست نمی‌شود، در حالی که دقیقه به دقیقه و ساعت به ساعت از بشر قربانی می‌گیرد. آیا پایان جهان عقل و مدرنیته و رنسانس و دانش، این بی حساب و کتابی و بی‌خیالی و مسئولیت ناپذیری است؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    12 48
    من فکر میکردم بابک نماد میهن پرستی است
    • محمود رضا IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      20 2
      نه بابک خرمدین مسلمان ها را می کشت
    • DE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      9 3
      بابک هر کس مخالف عقیده خرمدینی او بود را می کشت. اعم از مسلمان یا زرتشتی یا مسیحی. او بیشتر متمایل به مرام مزدکی بود و از این رو از زرتشتیان نیز کینه شدیدی داشت.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    26 17
    بابک نماد دین ستیزی است کسی که خود را خدایگان مینامید
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      8 1
      و شاید بچه های این آقا هم خواستن مسلمان باشند که پدر اونها رو به قتل رسونده .
  • US ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    15 7
    معضله خرده فرهنگ ها و عقاید شاذ و نادره! مردم دین رو کنار نمی گدارند زیرا مشکلاتشان ربطی به دین ندارد مشکلات ریشه در افراد ناکارامد و نالایق و برنامه های غلطه!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    38 5
    حرف حساب... حقیقت همین است. دین و خدا از هر خانه ای بیرون رود، شیطان و گناه وارد آن خانه می شود. البته دین فقط خواندن نماز و روزه نیست. دین باور خدا و قیامت و حرکت در راستای این باور است.
    • حسین IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      3 0
      من خداناباورم ولی در زندگی همیشه اخلاق مدار بودم و هستم. رفتار انسانها ربطی به دینداری و بی دینی نداره
    • محمود رضا IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      4 0
      آقای حسین چجوری شما قبول داری که خودکار سازنده داره ولی جهان به این بزرگی آفریننده نداره بعدم وقتی شما با خالقت خوش اخلاق نیستی خوش اخلاقیت با دیگران به درد نمی خوره
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    6 1
    مقاله جالبی بود.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    13 2
    بابک بر خلفای عباسی شورید و به دست معتصم عباسی اعدام شد. همان خلیفه ای که امام نهم شیعیان را هم به شهادت رساند. باید دید خلفای عباسی چه می کردند که معصوم و غیر معصوم علیه آنها شوریده اند. اکبر ثابتی (خرمدین)هم اگر دروغگو نباشد دیوانه ایست که کشتن و مثله کردن زیر دهنش مزه کرده. و برایش تبدیل به یک اعتیاد لذت بخش ذهنی شده. اگر گیر نمی افتاد دیگرانی را هم به تله می انداخت.که نه اذیتش کرده اند و نه نسبتی با او دارند.تاریخ خواندن هم جنبه می خواهد که اکبر خرمدین نداشت. این دنکیشوت روزگار ما از ورژن هولناکش.
    • DE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      10 3
      شما ببینید بابک خرمدین چه حنایاتی در آذربایجان کرد که خود موبدان زرتشتی به بغداد آمدند و التماس می کردند برای نابودی بابک. شما حق ندارید توجیه کنید که چون بنی عباس بد بودند پس هر کس با آنها جنگیده خوب بوده است.
  • بیسیمچی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    8 3
    واقعا به اطرافیان خودم که نگاه می کنم می بینم اون افرادی که مقید بودن و با آبروداری و تدین زندگی کردن عاقبت بخیر شدن و آرامش دارن. شک ندارم در پونزده بیست سال آینده دوباره خونواده هایی هم که یه مدت طعم لاقیدی و بی بند و باری رو چشیدن با آشکار شدن این اشتباه محاسباتیشون در زندگی و آینده ی فرزندانشون سخت پشیمون می شن و مجدد به معنویت پناه می برن. البته با پرداخت هزینه گزاف. به هر حال عاقبت فساد جز تباهی نیست و عاقبت ایمان شادی قلبی و درونیه
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      1 2
      درود بر شما چقدر عالی گفتید
  • 10098 IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    10 8
    چرا چرند میگی آقا ؟؟!!!! این مزخرفات چیه که میگی؟! یعنی هرکی اسمش بابک باشه شد کافر و ملحد و ضد دین ؟؟؟؟!!!1 نکنید بابا ....تو قران این خزعبلات رو نگید بابا تو کشور ها میلیونها نفر اسمشون بابک هستش ... پس یعنی ما میلیونها نفر کافر و ملحد داریم ؟؟؟؟؟ این مرتیکه پیر سگ به دلیلی بچه هاش رو به بدترین شکل ممکن کشته و شقه شقه کرده این چه ربطی به دین و دین ستیزی داره ؟؟؟ یکی نیست بگه پیر سگ تو که خودت ارتشی و مرد نظم و قانون بودی مثلا اگر واقعا بچه هات گناهکار بوده و فسق وفجور میکردند چرا به پلیس زنگ نزدی؟؟؟چرا شکایت نکردی ازشون ؟؟؟ اصلا بچه ی خودت بودن و خواستی سر به نیستشان کنی به درک ...پیر سگ جلاد دیگه چرا اونها رو شقه شقه کردی ؟؟؟!! آقای خویی برادر ! اگر میخوای با زور چپونی این ماجرا رو ربطش بدی به دین و و این حرفها اون بحث دیگری است ...اما لطفا چرندیات نگو مردم احمق نیستند که مزخرفات شما رو باور کنند ! عجب زمانه مزخرفی شده!
    • فرشاد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      11 2
      اصلا فهمیدی چی گفت؟ کی گفت بابک نماد دین ستیزیه؟ گفت بابک خرمدین اون زمان دین ستیز بوده. محمود با محمود احمدی نژاد فرق داره حسن با حسن روحانی فرق داره
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    11 2
    دین یعنی روش زندگی که عالیترین آن در قالب کتاب وحی در اختیار بشر است اما در طول زمان تماشای صفحات قرآن محدود به به سر قبور و مجالس ترحیم گردیده و در میدان زندگی بیگانه با مفاهیم آن هر روز و ساعت و دقیقه و ثانیه و کمتر حوادثی رخ میدهد که ریشه آن در اختصاصی دانستن قرآن برای اجساد رهیده از دایره تکلیف است .
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    11 1
    دین یعنی روش زندگی که عالیترین آن در قالب کتاب وحی در اختیار بشر است اما در طول زمان تماشای صفحات قرآن محدود به به سر قبور و مجالس ترحیم گردیده و در میدان زندگی بیگانه با مفاهیم آن هر روز و ساعت و دقیقه و ثانیه و کمتر حوادثی رخ میدهد که ریشه آن در اختصاصی دانستن قرآن برای اجساد رهیده از دایره تکلیف است .
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    11 3
    بابک خرم دین در اسطوره های پارسی نماد الحاد و پیامبر دروغین خودپرستی است
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    5 2
    من کی گفتم بابک خرمدین خوب بوده؟ من اصلا بابک خرمدین رو نمی شناختم و نمیدونستم جنایتکاره و نماد الحاد و دین ستیزی. ازتون می خوام نظری که داده ام رو پاک کنید.چون باعث برداشت غلط شده.
  • احیا دادمهر IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    عجب برداشت قشنگی دقیقا زدی به هدف؛ دقیقا ازین آدمها دور و بر ما هم فراوان فراوان هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس