تهدید آمریکا به وتوی قطعنامه فرانسه درباره آتش بس غزه

آمریکا با این ادعا که قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره غزه، تلاش برای حل بحران را تضعیف می کند؛ از عدم حمایت از این طرح خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام وابسته به دولت واشنگتن به فرانس پرس گفته است که آمریکا از قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای توقف درگیری ها در نوارغزه حمایت نمی کند.

این مقام آمریکایی که یکی از سخنگویان هیأت نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد است؛ مدعی شد این قطعنامه می تواند تلاش ها در راستای تنش زدایی را به بن بست برساند!

این ادعا به منزله آمادگی آمریکا برای وتوی قطعنامه پیشنهادی فرانسه است که پیش نویس آن با همکاری مصر و اردن ارائه شده است.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده در گفتگوی تلفنی با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیستی خود گفت که واشنگتن طرح ابتکاری فرانسه برای غزه را در شورای امنیت سازمان ملل متوقف کرد، اما این کشور نمی‌تواند به حمایت آشکار و دیپلماتیک خود از اسرائیل، به ویژه در سازمان ملل، برای مدت طولانی ادامه دهد.

در این گفتگوی تلفنی، اشکنازی به بلینکن گفت که اسرائیل هنوز اهداف نظامی متعددی دارد که امیدوار است در غزه به آن دست یابد و از این رو، به زمان بیشتری نیاز دارد!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 0
    حالا چرا آتش بس ادامه جنگ بهترین کار ممکنه چون اگر سخت بدست آید دیگر کمتر تمایل به تکرار درگیری میشود درنتیجه پایدارتر خواهد بود صلح
  • FR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 0
    مگه کسی از بیرون باعث درگیریشون شده که الان باید کسی پادرمیانی کنه خودشون درگیر شدن خودشون هم عاقل وهم بالغندهروقت خسته شدند با هم کنار میان ومتطمینا در این شرایطصلحشون هم پایدارتر خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس