جنگ اقتصادی ما را از پا نینداخت/ به پیروزی‌های زیادی رسیدیم

رئیس‌جمهور گفت: علی رغم تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان، ما از پا نیفتادیم و توانستیم به پیروزی‌های بسیار زیادی برسیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز(پنج شنبه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نفت، گفت: یکی از مسائل مهم برای ما تحرک و پیشرفت زیاد در صنعت پتروشیمی است، به گونه‌ای که پتروشیمی ما در این هشت سال تقریبا به دو برابر رسیده است.

وی بیان کرد: نکته مهمی که وزیر نفت به آن اشاره کرد، این بود که اگر ترامپ، تحریم و جنایت علیه ایران نبود و اگر گذاشته بودند دولت دوازدهم در ادامه مسیر دولت یازدهم حرکت کند، آنچه مردم شاهد هستند، دو برابر می شد و این مسئله بسیار مهمی است.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: در عین حال مهم است که ما از پا نیفتادیم، روحیه خود را از دست ندادیم و در جنگ اقتصادی توانستیم به پیروزی های بسیار زیادی برسیم.

روحانی گفت: بسیار حائز اهمیت است در شرایط تحریم و کرونا می توانیم افتتاح های بسیار مهمی را انجام دهیم.

وی متذکر شد: روز گذشته سالگرد انتخابات ۹۶ بود و مردم پای صندوق های رأی آمدند و دولت دوازدهم را انتخاب کردند. هیچ فردی نمی‌دانست در دولت دوازدهم چه بار سنگینی روی دوش دولت قرار می گیرد و کسی فکر نمی کرد که ما در این چهار سال وارد بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ ایران شویم و بیماری کرونا به وجود آید که در طول قرن بی سابقه بوده است.

رئیس‌جمهور افزود: بنابراین ما در سخت ترین شرایط یکسال گذشته و با هدایت های مقام معظم رهبری و همچنین حمایت، حضور و صبوری مردم توانستیم به موفقیت های زیادی دست یابیم و افتتاح هایی که ما در روزهای ۵ شنبه انجام می دهیم، یک تو دهنی به آمریکا است و به دنیا نشان داد که ملت ایران مانند یک سرو بلند مقاوم است و مسیر خود را ادامه می دهد.

روحانی گفت: تحریم نمی تواند مانع ما برای توسعه و پیشرفت باشد. در یک سال گذشته ما توانستیم ۱۷ پروژه پتروشیمی را افتتاح کنیم. این در حالی است که ما شرایط سخت کرونا و تحریم را داشتیم و توانستیم این پروژه های مهم را به نتیجه برسانیم.

وی اظهار داشت: دولت قادر بوده است که در یک سال طلایی جهش تولید در پتروشیمی را محقق کند. این کارِ بسیار بزرگ است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از سال ۹۲ یعنی ابتدای دولت یازدهم تا به امروز تقریباً ظرفیت پتروشیمی را به دو برابر رساندیم. به گونه ای که ظرفیت پتروشیمی از ۵۰ میلیون تن تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

روحانی با بیان اینکه دولت با این اقدام نشان داد که قادر است ظرفیت پتروشیمی را به دو برابر برساند، اظهار داشت: در هر سال حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش شده است. این نشان می دهد که وزارت نفت، بخش خصوصی، شرکت ها، مهندسان و کارگران، کار بسیار مهمی را انجام داده اند.

وی اظهار داشت: امروز در کشور ما همه به این مسئله رسیده اند که ایران نیاز به توسعه دارد و روی این موضوع به اتفاق نظر رسیده اند. بنابراین ما باید تولید را رونق دهیم و همه یکپارچه هستند که اقتصاد کشور باید به حرکت درآید.

رئیس‌جمهور گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر و به صورت مرتب بحث حمایت از تولید را مورد تأکید قرار دادند و به این معناست که گفتمان اصلی در کشور ما رشد و توسعه است.

روحانی ادامه داد: اگر همه ما درباره این موضوع به اتفاق نظر برسیم، قطعاً کشور به رشد و توسعه دست خواهد یافت. البته اقلیتی هستند که ممکن است هنوز این موضوع را نپذیرفته باشند اما بدانند که ملت، این مسئله مهم را پذیرفته اند.

وی تصریح کرد: ملت ایران در طول این ۴۲ سال از تمام سیاسیون، احزاب و جناح ها جلوتر بوده اند. به این معنا که ملت بیشتر از همه، حتی گفتمانی را که باید انتخاب شود، می فهمند و تشخیص می دهند. مردم در نحوه تعامل و رابطه با کشورهای جهان فهم بیشتری دارند و درباره جذب سرمایه هم آنان به خوبی مسائل را متوجه می شوند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: رشد و توسعه بدون جذب سرمایه، شرکت های دانش بنیان و اراده دولت و همه ارکان نظام برای تعامل سازنده با دنیا امکانپذیر نیست. همه باید در کنار هم باشیم تا کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

روحانی گفت: وزارت نفت یکی از وزارتخانه های بسیار پیشتاز از ابتدای دولت در زمینه توسعه بوده است. ما امروز در بنزین، گازوئیل و گاز خودکفا و صادر کننده هستیم در حالی که قبل از دولت یازدهم، این محصولات را از خارج از کشور واردمی کردیم و در فصل سرما نمی‌توانستیم روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر پتروشیمی نبود، شاید در این سه سال و نیم جنگ اقتصادی ما به زحمت می افتادیم، افزود: ۳۴ درصد صادرات غیرنفتی ما متعلق به بخش پتروشیمی است. به این معنا که پتروشیمی، فولاد و صادرات غیر نفتی جای نفت را گرفتند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: علت اینکه ترامپ، بولتن و پمپئو شکست خوردند و ما دنیا را به حیرت واداشتیم این بود که ملت ایران با همه توان به صحنه آمدند، از جنگ نترسیدند و با دشمنان مقابله کردند.

روحانی با اشاره به اینکه دشمنان موانع زیادی را برای صادرات نفت ما ایجاد کردند، گفت: ما سریعاً به جای صادرات نفت، صادرات غیرنفتی را جایگزین کردیم.

وی تصریح کرد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم در مقایسه با دولت قبل، ۱۳۰ میلیارد دلار به صادرات غیرنفتی ما اضافه شده است. تقریبا ۵۹ درصد افزایش صادرات غیرنفتی در این سالها داشته ایم و افتخار ماست.

رئیس‌جمهور اظهارداشت: با صادرات غیرنفتی تلاش و حرکتی که بخش های مختلف داشته اند، امروز ما به مرحله ای رسیده ایم که هر پنجشنبه و با وجود تحریم و کرونا، افتتاح های بسیار عظیمی را انجام می دهیم.

روحانی گفت: ۲۹ هزار میلیارد تومان امروز فقط افتتاح کردیم و نشان می دهد که ما مسیر درستی را انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: این اتفاقات باعث شد که طرف های مقابل به وین بیایند و اینکه امروز می بینید در وین با ما مذاکره می کنند و قبول دارند که تمام تحریم های اصلی را بردارند، به دلیل توانمندی های کشورمان است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در حال حاضر بحث هایی که در مذاکرات انجام می شود روی جزئیات و موارد بسیار ریز است و مسائل اصلی مانند رفع تحریم نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بانک ها را قبول کرده اند.

روحانی با بیان اینکه ما گام اصلی و بزرگ را برداشتیم و توافق اصلی انجام شده است، اظهارداشت: البته مواردی هم وجود دارد که ما در حال بحث و گفتگو هستیم تا به توافق نهایی برسیم اما کار را دولت انجام داده است.

وی یادآور شد: بنده تا چهار ماه پیش ذهنم مشغول بود که چگونه می خواهیم مشکل کرونا و تحریم را حل کنیم. ما دو بیل می خواستیم که با یک بیل به کمر کرونا بزنیم و یک بیل هم برای شکستن کمر تحریم ها لازم داشتیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما این دو بیل را پیدا کردیم و به کمر تحریم و کرونا زدیم، گفت: حتما کمر کرونا شکسته است و با واکسنی که وارد می شود و همچنین واکسن داخلی که ساخته می شود، ان شاءالله تا پایان دولت یک اطمینان نسبی در بحث کرونا به وجود خواهد آمد. البته باید تا پایان سال یا حتی بیشتر همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. البته تا پایان دولت کمر کرونا را می شکنیم.

روحانی تأکید کرد: همچنین کمر تحریم را تا پایان دولت می شکنیم و امروز هم شکسته ایم. این افتخار برای ملت و صبوری آنان است و هر چه داریم از ملت ایران و هدایت های مقام معظم رهبری داریم و ان شاءالله خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما می کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 34
  • شهروند.... IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    21 5
    ولی مردم را از پا انداخت
    • DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      17 1
      بابا راست می گی خیلی ممنون ولی فقط برو
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      6 0
      می خوان دم انتخابات قیمت دلار و ... رو بیارن پایین و بگن اینم نتیجه ی توافقه و به اصطلاح برای لاریجانی و اسحاق رای جمع کنن! ولی کور خوندین به حول و قوه ی الهی اصلاح طلبان به زودی به گورستان تاریخ خواهند پیوست!
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      3 0
      خدا ان شاالله نابودت کند رو...، که از دیدنت و شنیدن حرفهایت احساس تهوع به انسان دست می دهد. "دولت بی لیاقت فاسد"!
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      2 0
      سلام.فقط رهبری و مسولین نظامی و یه عده کمی توی این کشور از مسولین غیرت ناب اسلامی دارند..... خاک تو سر بنفش بیعرضه و مدعیان اصلاحات همشان چون کارهای زشت همدیگر را نفی نمیکنند بلکه تایید هم میکنند خدا لعنتشان کند که کرده است ....و هلاکشان هم میکند و ما تا اخر عمرشان مقابلشان می ایستیم و توی سر و دهنشان هم میزنیم و منتظر اذن و دستور رهبری هستیم تا دشمنان داخلی و خارجی را از دم تیغ بگزرانیم..... یا اگر خدا خواست به اسارت بگیریم و تا اخر عمرشان زندانیشان کنیم چون یک قاضی عالم به دین و اسلام ناب محمدی ص و س قطعا و یقینا و ایمانا همین حکم را در موردشان میدهد که مانع ظهور برای بشریت شده اند و باعث شده اند هی بداَ حادث و حاصل شود و به وجود آید... تا یک جهانی از شرشان تا اخر عمر منحوسشان در امان باشند از کرونا بیهنهایت در همه ابعاد و جهات برای همیشه و مداوم اینها برای بشریت و مخلوقات از هست و نیست مضرترند.....حالا نفس کش میخوام ازشان بیان جواب بنده و امثال بنده را بدهند با این کارنامه بینهایت بدتر از چرک و نجسشان اللهم اهلک اعداء محمد و آله الاطیبین الاطهرین اَجمعین وصلی الله و سلام الله علی محمد و آل محمد اجمعین و عجل فرجهم و الحمدلله رب العالمین...بزرگترین تضعییع حق الناس فرهنگی و اقتصادی در حق مردم کشور و بلکه جهان را این مارمولکها انجام داده اند....خدا بکشتشان انشاءالله....ان المنافقین فی درک اسفل من النار و هم فیها خالدون انشاءالله....و اینکه دست ما را در کمک کردن بیشتر و حقیقی و واقعیتر از همه لحاظ و نظامی و معیشتی و اقتصادی و دفاعی به مردم فلسطین و مقاومت لبنان و یمن و مردم خودمان یعنی ایران و بقیشان یعنی بقیه کشورهای محور مقاومت و آزاده و مستضف و اسلامی و غیر اسلامی و آزاد کردنشان از استکبار مستکبرین تا حدودی موفق شده اند که ببندند و بسته اند بیشرفها....و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین...مکر بن عاص و لار....ی و سرطان اصلاحات و مثل و امثالش و بقیشان...
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    29 1
    خب راست میگه دیگه .... جنگ اقتصادی ما رو از پا نینداخت .... مسئولین ناکارآمد و ضعیف مثل روحانی ما رو از پا انداختن ....
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    22 2
    ویرانی که دولت اصلاح طلب و اشرافی شما برای کشور به بار آورد از چندین جنگ نظامی و اقتصادی بدتر است
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    14 3
    شما را از پا نینداخت. لطفا از بقیه مایه نگذارید...
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    17 1
    کلید جواب نداد رفته سراغ بیل! بیخود نیست مملکت اینقدر تو این 8 سال عقب افتاده است!
    • دیده بان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      8 0
      با این بیل بیل کردن نمی دونم چرا یاد اون ضرب المثل افتادم که میگه : تو اگه بیل زنی یه بیل در ...... خودت بزن.
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 1
      دیده بان جعلی غاصب وبی ادب نباش! برو اسمتو عوض کن!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    22 4
    یا حسین دوباره میخاد هسته ای رو نابود و ملت رو گرسنه تر کنه خدا جونم این 1 ماه تموم بشه زودتر ایشالله
    • SE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      18 1
      دکترای گلاسکو تو همین یکماه بدتر از برجام تو پاچه ملت ایران خواهد کرد. باید مانعش شد
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    15 1
    موارد اصلی را توافق کردیم فقط مسائل خیلی ریز مثل قیمت مرغ و تخم مرغ. شکر. گوشت. مسکن. ماشین. میوه‌ها و.... مونده الان اینقدر احساس خوشبختی می کنیم که احتمال سکته مغزی و قلبی رو با هم داریم
  • DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    14 1
    انصافا آقای روحانی جز تعریف از خودشان و دولت محترمشان کاری هم تا بحال انجام داده اندد؟
  • سید IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    13 1
    لطفا دو نمونه از آن پیروزی ها و تاثیر آن بر اقتصاد خانوار ایرانی را نام ببرید!
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    15 1
    ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان کمر ملت راباتحمیل تورم هزار درصدی شکستی ارز4200 تومانی رادادی به عوامل خودتان باآن واردات انجام دادند وبادلار آزاد به ملت قالب کردندثروتمردان ورانت خواران راتقویت واکثرمردم رازیر خط فقر بردند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    14 1
    توهم توافق!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    12 1
    تحریم چرخه دلار چی شد؟ آمریکا به محض ورود به برجام مکانیزم «ماشه» رو فعال میکنه. همین چند هفته پیش سناتورهای آمریکایی همه شرکت ها و بانک ها رو تهدید کرده بودند که حتی در صورت برداشته شدن تحریم نباید با ایران همکاری کنن!
  • SE ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    15 1
    باز هم شعار و فریب
  • عدالت IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    11 1
    توافق توافق بازي بسه جمع كن بساط بازي با مردم را همين ديروز دولت بدون هيچ دليلي روغن و شكر را بالا برده و در وين با زنان در حال فك زني هستيد
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 1
    علی برکت الله
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    8 1
    تحریم های اصلی همچون یوترن و داماتو و کاتسا و سادا و... باقی موندن این دم از توافقی میده که حتی از سوی رسانه ها هم گفته نشده. نکنه باز دیکته هاتونو نوشتید:خخخ
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 1
    یعنی قبول کردن ما 3 تا 6 ماه راستی آزمایی کنیم؟
  • کارشناس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    12 1
    چه بخشی از ایران را فروختید؟
  • رنج کشیده دولت بی تدبیر IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    14 1
    دقیفا حرفاش مثل معاویه ملعون که بیت المال را به حراج گذاشت طلبکارانه وحق به جانب حرف می زدی یک جوری صحبت می کند که مردم شریف ونجیب ایران را مثل خودش می پندارد
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 0
    این مذاکره نیست فریب است. استکبار هرگز یک دلار به ایران نخواهد داد. بلکه تحریم را شدید تر خواهد نمود . باید با دوستان مذاکره نمود و کشور را نجات داد. حماقت امدی نزاد را تکرار نکنید. به این ملت رحم نماید .
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 9
    پیام‌های خوانندگان مشرق خیلی جالبه.. وقتی صحبت توافق،لغو تحریم، آشتی با جهانیان و.... میشه همشون عصبانی میان پیام إی وای،إی داد و....میدن؟؟؟ یعنی این نظر مردمِ که میگن چرا باید تحریم‌ها برداشته بشه؟؟؟ اصلا بینشون موافق لغو تحریم هم ندارن... خیلی جالبه...
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      6 1
      نه جناب. این بزرگواران عادت ندارند از یک سوراخ دو بار گزیده شوند. تو هم دلت رو به برداشتن تحریم خوش کن تا یکبار دیگه تا نوک انگشتان پا، کلاه سرت بذارن!
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      6 0
      چون فقط مشرق نظرات مخالف لیبرال ها و ضد منافع غرب و کدخدا را منعکس می کند . بارها در سایت خبرگزاری هایی مثل ایسنا وایرنا و .... در نقد دولت نظر نوشتم یکبار هم منعکس نشد .
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      1 0
      شما ظاهرا خوابی! یکم اخبار روز رو دنبال کنی متوجه میشی علتش چیه.
    • محمدایوب IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      1 0
      عقل کل مگر آدم دیوانه باشه از راحتی بدش بیاد وخواد تحریم ها لغو شود. مگر همین آدم درسال 94فریاد نزد تحریمها بالمره لغو شد مگر نگفت هزاران سرمایه گذار خارجی هجوم آوردند. مگر روز تعطیل نگفت هزاران ال سی باز شد مگر نگفتند امضا کری ومادام کوری تضمین مذاکره برجامه. بعد ترامپ اومد وایستاد به امضا ظریف سردار وژنرال دیپلماسی اون کاری را کرد که بچه اختیار نداره پوشکش میکنن. پس آنها که احمق نیستند. این چرندیات را باور ندارند. چون. خر اگر درمسیری پایش در چاله رود اگر بکشیشدوباره آن مسیر رانمی رود حالا تو بگو. اینها چرا مسیر رفته را دوباره میروند نکنه از اونایی
  • شادی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 0
    به نظرم‌به روحانی گفتن اونقدر از خودت تعریف کن تا رو ذهنها اثر بزاره و همه فکر کنن واقعا تعریف کردنی هم هستی.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    8 0
    به رئیس دولت بفرمایید تحریم اصلی و فرعی نداریم همه ی تحریم ها ، چه هسته ای چه غیر هسته ای باید لغو شوند آنهم به صورت واقعی و راستی آزمایی و جبران خسارات وارده به ایران . هر توافقی غیر از این خیانت است . والسلام
  • حسین NL ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 0
    به فرض هرچی میگی درست .فقط برووووووووووووووووووو
  • ابراهیم IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 0
    مشرق جان مادرت اخبار این رو منتشر نکن بی زحمت
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 0
    خالی بندی تو روز روشن؟ از بولدوز رفتیم سراغ بیل ! جالبه
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 0
    معلومه تو رو از پاننداخت و همچنین دور بریاتو چون بیت المال و حقوق نجومی دم دستتونه ،از طرف بقیه حرف نزن ،مردم بیچاره شدن
  • ابوالفضل IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 0
    زرشک
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 0
    آقاي روحاني كي ميخواهيد از خواب بيدار شويد؟
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 0
    وقتی کارایی و اثربخشی نباشد مدیریت نمایشی می شود. ظاهر سازی و بزک کار غربزده های کارپوک است.
    • ح IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      4 0
      به قوای اکبر عبدی روحانی هر وقت دورغش تمام مشه یک دونه راست میگه بنده خدا توی این هشت سال این قدر دورغ گفته وحقوق نجومی گرفته خسته شده هفت رنگ دارد
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    2 0
    اقای روحانی طوری از برداشتن تحریم ها صحبت می کند که انگار نماینده ۶ کشور با چک سفید امضا در دست است
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    پیشنهاد میکنم به هر نامزدی که قبولش داری این بیل جادوییت را بده تا بجای اون کلید شکسته و لعنتی، نماد انتخاباتیش خودش کنه شاید بتونه همه مشکلات را بالمره و سه سوته حل کنه علی برکت ا...
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 0
    برجام فقط نسخه تداوم حاکمیت اشرافی ها بر مردم بود.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 3
    مردم از دست امثال شما تندروهای مثلا اصولگرا و اصلاح طلب خسته شدن برید تو یه جزیره سر و کله هم بزنید تا خفه شید با احمدی نژادتون بالای بومتون هم دیدیم با سید محرومان چند سال دیگه پایین بومتونو خواهیم دید بماند به یادگار اگه مردی انتشار کن البته اگه مردی البته من سید ابراهیم رو قبول دارم ولی شما ها خرابش میکنید
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    اکثریت تحریم های اصلی .؟؟ تتمه اش کدومه .. پس فرعی هم داریم که سراغشون نرفتیم .. قرار بر کلیه تحریم ها بود .. حق بدهید با اینگونه سخنان آدم نگران باشه . که نکنه بقول خودشان کلمه ای به برجام افزوده شده شود ... در هر حال مجمل و خلاصه باید گفت باید شاکر میدان باشیم . درود بر مقاومت . خاصه در غزه و یمن
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 0
    دمت گرم آقای روحانی کی دلار می شه هزار تومن ؟؟؟؟ خودتی اخوی
  • DE ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 0
    اطلاعات شبکه پرس‌تی‌وی حاکی از آن است که قصد آمریکا در مرحله فعلی صرفا بازگشت به برجام و امکان استفاده از مکانیزم بازگشت تحریم‌های بین‌المللی موسوم به مکانیسم ماشه است. در صورت عدم لغو کامل و راستی آزمایی شده تحریم‌ها و صرفا بازگشت آمریکا به برجام و برخورداری آن از مکانیسم ماشه، علاوه بر شرطی شدن اقتصاد ایران، آمریکا خواهد توانست با گروگان گرفتن انتظار تمدید موقت برخی تحریم ها، خواسته‌های دیگر خود موسوم به برجام ۲ و ۳ را به ایران تحمیل کند.
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    5 0
    میبندی یا بگم اکبر خرمدین وزنش بیان؟؟!!!
  • ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    2 0
    از پای نیفتادید بخاطر اینکه با خبرها ی اقتصادی و فلاکت مردم خودتان را اذیت نمی کنید، مخصوصا با صبحانه های مفصل صبحهای جمعه و صرف حلیم بوقلمون با روغن حیوانی و سفارش اختصاصی تشک خواب لایکو و آب پرتقالهای طبیعی در سفرهای استانی و کولرهای گازی سیار در اتاقکهای سخنرانی در فضاهای باز.
  • محمدایوب IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 0
    داداچ مثل اینکه توباغ نیستی گلابی رسیده. وتحریم ها بالمره درسال 94لغو شد چرا برعلیه دولت راستگویان جو سازی می‌کنی. میفرستد جهنم.
  • فرامز IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    2 0
    آقای حسن روحانی ،مرا به خیر تو ساندینیست شرمرسان،می ترسیم آن دوبیل تو یکی بیل کلینتون باشد،چون قدرت تشخیص ندارید ضمنا من یکی از آن ترسوها هستم که توقبلا اشاره کردی
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    شکر که مشکلات حل شد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    خواهشا تو فقط برو برو برو نمیخواد کاری کنی دولت بعد نسخه ی برجامو می پیچه برو و دست از سر مردم بردار علی برکت اله
  • بهروز GB ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    اگر اقای رئیس‌ جمهور حرفی نزند آبرو و شاًن و احترام خود و نظام کمتر میرود. متاسفانه دیگران روی حرف رئیس‌ جمهورِ یک کشور حساب میکنند چون او را نماینده یک ملت می دانند.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    تحریم اصلی و فرعی ندارد. همه تحریمها باید برداشته شود.
  • احمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    اینا ازقبل معلوم بود خردماه اگه به دروغ هم باشه یه توافق صوری انجام میشه حاجی بعد انتخاباتو چی میگی؟
  • ناصر IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    روحانی رئیس جمهوری است که از دشمن توقع دوستی دارد نه دشمنی! و چون دشمن دشمنی کند، گوید اگر دشمن دشمنی نکرده بود، چنین و چنان میشد و چه ها میکردیم! خدایا در این آخرالزمان از چنین ابلهانی و یا مغرضانی به تو پناه میبریم که دوباره دچارشان نشویم.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    شما هیچ کاری نکردید هیچ عزتی برای مردم نذاشتید با لبخند همه هسته ای رو تعطیل کردید
  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    از زحمات نکشیده و کشیده شما متشکریم فقط بفرمایید بیرون‌ ولی از در نرید با جهانگیر از پنجره بیایید بفرمایید بیرون خواهش میکنم بفرمایید بیرون لطفا
  • رضا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    حاجی بست کن دیگه نمی خواهیم شما کاری انجام بدید والا دست از سر ملت بدبخت بردارید این دوتابعیتی هارو بردار برو قبوله شما همه چیز رو درست کردید بفرمایید بیرون لطفا
  • !! IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    فقط ؛ بر دروغگو لعنت !!
  • رضا IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    برو دیگه دوستت ندارم تو سفره چیزی ندارم. کلک و دروغ بافتی. پشت کو انداختی مردم مظلوم رو. به زحمت انداختی.
  • محمدایوب IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    سردار دیپلماسی ژنرال زبان دان با پرتاب خودکار. خنده. به جنگ اسراییل پایان داد سکه ها را حاضر کن.
  • رضا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    برو که این حنا رنگی نداره برو که شعرت آهنگی نداره برو دست از سر ملت توبردار برو که این چاخانهای تو خروار
  • رضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    مشرق متشکرم دمتون گرم اجرتون با امام حسین(ع)
  • رضا IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    مشرق متشکر مشرق تنها امید باقی مانده مظلومان
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    تا روز انتخابات و بعد هیچ .
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    آقای غیرنظامی حقوقدان!! مشک آن است که ببوید / نه آن که عطار بگوید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس