اخبار ویژه روزنامه‌ها نمایه

در حالی که دست‌کم ۱۴ فعال اصلاح‌طلب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کورس گذاشته‌اند، یک فعال اصلاح‌طلب از قول خاتمی مدعی شد رئیس‌جمهور تدارکاتچی است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

جولان گرانی در ۱۰۰ روز پایانی دولت روحانی/ با وجود تورم ۶۹۰ درصدی مسکن با چه روئی نامزد شدی؟/ رئیس جمهور تدارکاتچی؛ دم خروس و قسم دروغ خاتمی

کیهان

جولان گرانی در ۱۰۰ روز پایانی دولت روحانی

در حالی که رئیس‌جمهور گفته بود گرانی به اندازه کافی در سال گذشته اتفاق افتاده و امسال تا پایان دولت نباید گرانی جدیدی اتفاق بیفتد، مردم هر روز با گرانی‌های جدید کالاهای اساسی روبه‌رو هستند.

در این زمینه روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «موج تازه افزایش قیمت کالاهای اساسی در فاصله چند ماه به پایان دولت» نوشت: کمتر از سه ماه مانده به پایان کار دولت فعلی، شرکت‌های تولیدکننده روغن نباتی و شکر، بار دیگر مجوز افزایش قیمت برای محصولات خود را دریافت کرده‌اند. روندی که درست برعکس اظهارات پیشین سخنگوی دولت، علی ربیعی است که گفته بود «در سه ماهه ابتدایی امسال هرگونه افزایش قیمت ممنوع است.» این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین اخبار از بازار کالاهای اساسی قیمت انواع روغن مایع از روز گذشته ۳۵درصد و روغن جامد ۳۰ درصد گران شد. قیمت نان نیز به‌طور غیررسمی ‌۵۰ درصد و شکر نیز به‌طور رسمی ‌۷۲ درصد رشد یافت. این در حالی است که در نیمه دوم سال گذشته بازار روغن و تامین آن نوسان زیادی داشت و نه‌تنها با افزایش قیمت همراه بود بلکه در مواردی با کمبود در عرضه نیز مواجه و شنیده می‌شد که در برخی فروشگاه‌ها در شهرهای مختلف به هر کارت ملی تنها یک روغن جامد تعلق می‌گرفت ضمن آنکه برچسب روغن‌های عرضه شده نیز حذف می‌شدند. با نگاهی به کارنامه رشد قیمت روغن از سال ۱۳۹۹ تاکنون می‌بینیم که این محصول استراتژیک در یک بازه زمانی یک‌ساله چهاربار گران شده است یک‌بار ۱۴ تیر ۱۳۹۹ که مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار روغن مایع و جامد مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴درصدی قیمت را دریافت کردند، یک‌بار اول آذر ۱۳۹۹ که بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، قیمت انواع روغن نباتی در بسته‌بندی پت و سایر بسته‌بندی‌ها بین ۱۰ تا ۱۳درصد افزایش یافت و یک‌بار نیز در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ که سازمان حمایت با افزایش ۱۳/۸ درصد بسته‌بندی حلب روغن نباتی موافقت کرد.

در مورد شکر نیز گفته می‌شود این کالای اساسی به‌صورت چراغ خاموش گران شده به نحوی که قیمت خرده‌فروشی شکر در بسته‌ای یک کیلویی ۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود در حال حاضر در عمده‌فروشی‌ها به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و شکر یک کیلویی خرده‌فروشی هم ۱۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در همین حال روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «گرانی کالاهای اساسی، از صد روز اول تا صد روز آخر دولت» خاطرنشان کرد: افزایش بدون توقف قیمت‌ها در دولت روحانی، ۱۰۰‌ روز نخست و پایانی ندارد، دولت دوازدهم با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی فعالیت خود فاز دیگر افزایش قیمت‌ها را بدون هیچ استدلال منطقی آغاز کرده‌است به‌طوری که نان با افزایش ۱۰ تا ۵۰‌ درصدی و شکر با افزایش ۷۲‌ درصدی به‌صورت چراغ خاموش گران شدند. همچنین با مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روغن مایع ۳۵‌ درصد و انواع روغن جامد ۳۰‌ درصد گران شد.

روند افزایش قیمت کالاهای اساسی درحالی از دیروز رسماً کلید خورده است که قرار بود بر اساس اظهارات ربیعی، سخنگوی دولت در سه‌ماهه نخست امسال هیچ تغییرات قیمتی در انواع کالاها اعمال نشود، اما متأسفانه دولت با نقض این موضوع و استفاده از شرایط انتخاباتی جامعه، نان، شکر و روغن را گران کرد.

۱۰۰ روز پایانی دولت روحانی در حالی سپری می‌شود که مسئولان دولتی مدعی هستند در این دولت مردم شاهد قحطی و کمبود کالایی نبوده‌اند. یکی از نمونه‌های مدیریتی دولت، در بازار روغن بوده است که همچنان هم شاهد اثرات آن هستیم.

این روزها باید شاهد رقابت گرانی‌ها در بازار کالاهای اساسی هم باشیم و هر روز گرانی یک گروه از کالاهای اساسی شوکی به سبد خانوار وارد می‌کند؛ یک روز گوشت، روز دیگر مرغ و تخم‌مرغ، روز بعد روغن و بعد از آن هم لبنیات و سایر کالاهای اساسی!

ظاهراً دولت تصمیمی ‌برای مدیریت این اوضاع ندارد و بیشتر ‌ترجیح می‌دهد بر طبل این گرانی‌ها بکوبد، اما سؤال اینجاست بر اساس کدام استدلال این افزایش قیمت‌ها شروع شده است و آیا تا پایان ۱۰۰ روزه دولت تدبیر ادامه خواهد داشت؟

محسن هاشمی گول چه کسی را خورد؟!

رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در حالی نامزد انتخابات شد که قبلا گفته بود آدم عاقل کاندیدا نمی‌شود.

به گزارش جهان‌نیوز، محسن هاشمی در حالی در آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد که پیش‌تر گفته بود: «توان ریاست‌جمهوری ندارم»، «آدم عاقل کاندیدا نمی‌شود» و «امیدوارم گول نخورم که کاندیدا بشوم»!

در همین حال روزنامه آرمان، رسانه خاندان هاشمی در مطلبی به قلم دبیر سابق پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی، ثبت‌نام محسن هاشمی را دارای برکات زیادی توصیف کرده و او را نفر احیاکننده «ادبیات هاشمی» یعنی پرهیز کامل از «تخریب‌های داخلی و رجزخوانی‌های خارجی» در مناظرات انتخاباتی معرفی کرده است!

این ترفیع درجه به ادبیات هاشمی در حالی است که برخی تحقیرهای نمایندگان هاشمی در انتخابات سال ۸۴ یا کمی عقب‌تر، رفتارهای خود او در انتخابات سال ۷۲ در اذهان عمومی باقی است. حتی هاشمی بعد از پیروزی روحانی، او را هم تحقیر کرد که فقط سه درصد رای داشت و با حمایت هاشمی پیروز شد.

محسن هاشمی در حالی نامزد انتخابات شد که شورای شهر تهران به ریاست وی و شهرداران منصوب آن یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های شورا و مدیریت شهری تهران را در کارنامه خود ثبت کردند.

یادآور می‌شود که محسن هاشمی در روز ثبت‌نام گفت با جهانگیری مشورت کرده و او گفته که برای نامزدی ثبت‌نام کند.

با وجود تورم ۶۹۰ درصدی مسکن با چه روئی نامزد شدی؟

تورم ۶۹۰ درصدی مسکن، کارنامه وزیری ناکارآمد است که حال با اعتماد به نفس بی‌نظیر، برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است.

روزنامه جوان در تبیین این موضوع نوشت: وزیر راه و شهرسازی دولت بنفش می‌خواهد رئیس‌جمهور آینده ایران شود؛ همان که در حوزه ساخت مسکن به «بی‌عملی» خود می‌نازد و معتقد است از اینکه یک واحد مسکن نیز برای مردم نساخته، کار بزرگی کرده است.

یکی از انتقادات جدی به وزیر سابق، بی‌توجهی خاص او به ساخت مسکن برای محرومان بود؛ او معتقد است که این کار یک کار پوپولیستی است؛ طرز تفکری که در ابتدای دهه ۷۰ معتقد بود برای رسیدن به توسعه قشر مستضعف باید زیر چرخ تزهای اقتصادی له شوند و چاره‌ای جز آن نیست. به این اظهار نظر او دقت کنید: «حضرات هر روز تبلیغ می‌کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته است، این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد».

بسیاری از کارشناسان، رکود گسترده تاریخ مسکن در دوره وزارت آخوندی و کاهش ۶۰ درصدی عرضه واحدهای مسکونی را به عنوان شاخصی برای عملکرد نامطلوب او ارزیابی می‌کنند.

سوء مدیریت آخوندی باعث شده تا متوسط قیمت مسکن در دولت روحانی ۶۹۰ درصد افزایش یابد. افزایش قیمتی که به نظر نمی‌رسد تا سال‌های متمادی رکورد آن شکسته شود. او چنان دچار کم‌کاری شد که دولت تدبیر و امید هم او را کنار گذاشت و رئیس‌جمهور رسماً از او انتقاد کرد که کم‌کاری کرده است؛ حالا او با تحمیل شرایط سخت به مردم، خود را در جایگاهی می‌بیند که می‌توانداقتصاد کشور را نجات دهد.

دودوزه‌بازی کارگزاران با لاریجانی

عضو مرکزیت حزب کارگزاران می‌گوید: سخنان علی لاریجانی در روز ثبت‌نام نامزدها، برای اصلاح‌طلبان جذاب بود.

محمد عطریانفر به خبرگزاری مهر گفت: لاریجانی امروز با لاریجانی سال‌های فعالیت در صداوسیما فاصله بسیار زیادی گرفته است. منطق مشارکت علی لاریجانی مبتنی بر واجد بودن یک سابقه اصولگرایی است که با رویکردهای مناسب اصلاح‌طلبانه در دوازده سال اخیر همراه شده است.

تصویر امروز لاریجانی، تصویری متفاوت از چهره اصولگرایی او است. بیانیه علی لاریجانی در نشست خبری بعد از ثبت نام تصویر متفاوتی از او ارائه کرد که از منظر نگاه اصلاح‌طلبی بسیار جذاب و قابل احترام بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: البته اینکه تصور کنیم اصلاح‌طلبان از پشتیبانی نیروی نامدار درون جریانی خودشان دست بکشند و به سمت لاریجانی بروند دور از ذهن به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه در گام اول قطعاً اصلاحات از لاریجانی حمایت نخواهد کرد، بیان کرد: حمایت از لاریجانی در حضور جهانگیری خلاف فهم منطقی سیاسی است که اصلاحات یک چهره شاخص از بدنه خود را در رقابت داشته باشند، حمایت از او را متوقف کنند و به سمت کسی مثل لاریجانی بروند.

وی اظهار کرد: در دور دوم اگر رقابت بین لاریجانی و رئیسی باشد به نظر می‌رسد اصلاحات تدبیر جدیدی اتخاذ کرده و به سمت لاریجانی خواهد رفت.

عطریانفر در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات لاریجانی درباره «پادگان» و «دادگاه» برای اصلاحات جذاب بوده است، گفت: بله نکته کلیدی اظهارات لاریجانی همین جمله بود، همچنین بیان ضرورت آرامش سیاسی برای رسیدن به اهداف ملی و پاسخ به دغدغه‌های مردم از جمله نکاتی بود که مورد پسند اصلاح‌طلبان بود.

وی با بیان اینکه ادبیات انتخاباتی لاریجانی شباهت بسیاری به ادبیات انتخاباتی روحانی دارد، تصریح کرد: ممکن است فقراتی از صحبت‌های لاریجانی شبیه به روحانی یا خاتمی باشد؛ اما هرکس ادبیات و واژگان خود را دارد و متعلق به خود شخص است.

یادآور می‌شود روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران هم امروز تصویر تمام صفحه خود را به ستایش از لاریجانی اختصاص داد و این در حالی است که کرباسچی و مرعشی در گذشته با ادبیاتی مانند «سربازگیری از جبهه رقیب» و «شرط‌بندی روی اسب بازنده» یاد کرده‌اند و در واقع به نظر می‌رسد آنها، لاریجانی را برای اخلال در رقیب می‌خواهند و نه حمایت در تراز یک بازیگر اصلی.

رئیس جمهور تدارکاتچی؛ دم خروس و قسم دروغ خاتمی

در حالی که دست‌کم ۱۴ فعال اصلاح‌طلب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کورس گذاشته‌اند، یک فعال اصلاح‌طلب از قول خاتمی مدعی شد رئیس‌جمهور تدارکاتچی است.

حسین انصاری‌راد (رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ و عضو فراکسیون، مشارکت در مجلس ششم) به روزنامه زنجیره‌ای آرمان گفته است: «مردم باید مطمئن باشند که محصول انتخابات، رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی، معیشتی، علمی و بین‌المللی است. مردم نامزدی را مورد استقبال قرار خواهند داد که بتواندایران را از وضعیتی که در آن قرار گرفته رهایی بخشد. نامزد انتخاباتی باید توان خارج کردن ایران از تنش‌ها و درگیری‌های بین‌المللی را داشته باشد. این مشکلات می‌تواند تنش با غرب و به طور خاص آمریکا باشد. اگر چنین نامزدی وجود داشته باشد و مردم یقین داشته باشند، آرای آنان برای مسئولان ارزشمند است، انتخابات رقابتی خواهد بود و تغییری بنیادین در مدیریت داخلی و خارجی کشور انجام می‌شود، با همه ناامیدی‌های موجود در انتخابات حاضر خواهند شد. رؤسای جمهور در سال‌های گذشته قادر به مذاکره داخلی در موارد حساس نبودند، البته رئیس‌جمهور باید مجری برخی تصمیمات باشد، این مسئله‌ای است که اکنون در کشور ما به وجود آمده است. کشور از حیث علمی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، مهاجرت نخبگان و دانشجویان کشور درگیر مشکلات است. اگر بنا باشد، سیاست با همین منوال پیش برود و رئیس ‌جمهور بعدی نیز تابع پدیدآورندگان همین وضعیت باشد، مشکلات رفع نخواهد شد. رویکردهای پیشین را رؤسای‌ جمهور پیشین انجام دادند و بهترین آنها نیز آقای خاتمی بود که در پایان دوره خود گفت، تدارکاتچی بودم. اگر بنا باشد، مردم تدارکاتچی انتخاب کنند، این اقدام را انجام نمی‌دهند اما اگر قرار باشد، رئیس‌جمهوری انتخاب شود که بتواند مشکلات اقتصادی را رفع کند، به هر نحوی که مصلحت کشور و خواست مردم است، مشکلات بین‌المللی را رفع کند و اراده مردم را در اجرای سیاست‌های کشور پیاده کند، مردم با همه مشکلات باز هم پای صندوق‌های رأی خواهند آمد. باید در ادامه دید، عرصه انتخابات تا چه حد برای نامزدهای انتخاباتی باز خواهد بود.»

ادعای انصاری‌راد از قول خاتمی مبنی بر اینکه «رئیس‌جمهور تدارکاتچی است»، در حالی است که بنا بر اخبار موثق خاتمی پشت صحنه و بی‌سر و صدا مشغول رایزنی با برخی چهره‌ها برای نامزدی انتخابات بوده است! همچنین او پشت صحنه، در انحلال شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (شعسا) و تشکیل نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) برای انتخابات ایفای نقش کرده است که با دروغ «تدارکاتچی بودن رئیس‌جمهور» همخوانی ندارد؛ هر چند که برای فرار از پاسخگویی در قبال وعده‌های برعکس از آب درآمده؛ جذاب به نظر می‌رسد!

نکته جالب این که رئیس همین گروه موسوم به «ناسا» هم بهزاد نبوی است؛ کسی که برای توجیه بی‌کفایتی‌های ۸ ساله دولت فعلی تا همین چند ماه پیش ادعا می‌کرد رئیس‌جمهور ۱۵ درصد اختیارات هم ندارد. اما همین حالا، این گروه ائتلافی تعداد معتنابهی افراد را برای نامزدی و ثبت‌نام به صف کرده است.

یادآور می‌شود جهانگیری، محسن هاشمی، محمود صادقی، مهرعلیزاده، پزشکیان، آخوندی، کواکبیان، محمد شریعتمداری، رهامی، همتی، زهرا شجاعی، منتجب‌نیا، حق‌شناس و تاج‌زاده از جمله افرادی هستند که با مراجعه به وزارت کشور، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

جولان گرانی در ۱۰۰ روز پایانی دولت روحانی/ با وجود تورم ۶۹۰ درصدی مسکن با چه روئی نامزد شدی؟/ رئیس جمهور تدارکاتچی؛ دم خروس و قسم دروغ خاتمی

ایران


۸ شهر هنوز حدنصاب رقابت را ندارد

 خبر اول اینکه، رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت که در حال حاضر ۸ شهر حد نصاب لازم برای رقابت انتخابات شوراها را ندارند. به گزارش «ایران» سید حمیدرضا کاظمی افزود: مرجع نهایی تعیین صلاحیت‌ها، هیأت مرکزی نظارت است. اگر صبور باشیم، به طور دقیق صلاحیت‌ها را به‌صورت کامل بررسی خواهیم کرد و در نشست خبری دیگری آمار دقیقی از صلاحیت‌ها به اصحاب رسانه خواهیم داد. تا چند روز پیش ۲۱ شهر به جهت رد صلاحیت از حد نصاب افتاده بودند که دستور دادم ۲۱ شهر را احصا کنند. اینها شهرهای کم جمعیتی بودند که به ۱۳ شهر و در نهایت به ۸ شهر کاهش یافتند. تا پایان بررسی‌ها ممکن است این آمار تغییر کند.

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای حذف ریاست جمهوری

 خبر دیگر اینکه، سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با نخستین قسمت از ویژه برنامه انتخاباتی شبکه پنج سیما گفت: انجمن اسلامی علم و صنعت در زمان ریاست احمدی‌نژاد این موضوع را مطرح کرد به این عنوان که ما وقتی رهبر و امام داریم، انتخابات ریاست‌جمهوری را برای چه می‌خواهیم؟ که به گوش امام رسید و ایشان خیلی قاطع با آن برخورد کردند و آن حرکت خاموش شد. به گزارش مهر، میرسلیم افزود: البته این را بگویم که آن موقع فرد تأثیرگذار آن انجمن آقای احمدی‌نژاد بود. دیروز همچنین کانال خبر فوری به نقل از محمد رضا باهنر نوشت: من احساس می‌کنم احمدی‌نژاد الان به موقعیتی رسیده است که دارد فریاد می‌زند بیایید من را بگیرید. دستگیری آقای احمدی‌نژاد بهترین اتفاق برای وی است. وی ادامه داد: اما نظام بزرگوارتر و زیرک‌تر از آن است که به احمدی‌نژاد این فرصت را بدهد.

موسوی و رهنورد واکسن کرونا زدند

 شنیدیم که، نرگس موسوی دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در صفحه اینستاگرام خود در قالب استوری از تزریق واکسن کرونا به والدین خود خبر داد. به گزارش فرارو او نوشت: والدین ما امروز ۲۷ اردیبهشت، واکسن کرونا را دریافت کردند. پیش از این نیز چندین بار از سمت مأموران پیشنهاد دریافت واکسن داده شده بود، اما با توجه به اینکه واکسیناسیون عمومی آغاز نشده بود، ایشان نپذیرفته بودند. حال با توجه به شروع واکسیناسیون عمومی برای همه افراد بالای ۷۵ سال که از شنبه آغاز شده است و اینکه آنها نیز مشمول این گروه سنی بودند، واکسیناسیون آنها نیز انجام پذیرفت.

بازداشت مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال

 دست آخر اینکه، برخی سایت‌های خبری و از جمله فرارو، خبر داده‌اند که «سینا استوی» مدیرعامل کریپتولند دستگیر شد. گفته می‌شود که استوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و به دستور دادسرای ویژه جرائم اقتصادی بازداشت شده است. صرافی کریپتولند یکی از صرافی‌های فعال در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران است. توییتر سینا استوی هم در یک توئیت اعلام کرد که مالک این حساب کاربری، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده است که این موضوع در عمل خبر دستگیری او را تأیید می‌کند.

جولان گرانی در ۱۰۰ روز پایانی دولت روحانی/ با وجود تورم ۶۹۰ درصدی مسکن با چه روئی نامزد شدی؟/ رئیس جمهور تدارکاتچی؛ دم خروس و قسم دروغ خاتمی

خراسان

رئیسی: توصیه‌ای به پخش صوت و تصویرم ندارم
سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه گفت: سنت جاری در کشور در این ۴۰ ساله این بوده کسانی که در جایگاه مسئولیتی و کاندیدا بودند، انجام مسئولیت شان و خبررسانی درباره حوزه کاری شان در رسانه ملی پخش می شده، مثلا کسی که رئیس جمهور بوده، در این دوره هم کاندیدا می شده این طور نبود که بعد از این که کاندیدا شد، سخن او پخش نشود اما من یک سلیقه شخصی دارم و ارتباطی با قانون ندارد زیرا از نظر قانونی اشکالی ندارد.وی تاکید کرد:  سلیقه شخصی‌ام این است که  من توصیه نمی‌کنم به  پخش شدن سخن من. با این که ایام تبلیغاتم فرا نرسیده و اعلام نظر شورای نگهبان نشده و وضعیت عادی است و قانون هم منعی نکرده اما سلیقه شخصی ام این است و  توصیه‌ای به پخش صوت و تصویر خودم ندارم./ ایسنا
جهانگیری از روحانی درخواست مرخصی کرد
پس از ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری برای تمرکز بر انتخابات ۱۴۰۰ و استفاده نکردن از امکانات و فضای کار دولت درخواست مرخصی‌اش تا روز انتخابات را به رئیس جمهوری داده است.او اکنون منتظر پاسخ حسن روحانی به این درخواست است. افزون بر این،فاطمه پهلوانی، محمدرضا جلایی‌پور، حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی، محمد نعیمی‌پور، سیدرضا نوروززاده و رضا ویسه از سوی اسحاق جهانگیری، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان هفت عضو «شورای راهبری» ستاد انتخاباتی‌ انتخاب شدند.سیدرضا نوروززاده درباره این احکام انتخاباتی از سوی جهانگیری گفت: آقای جهانگیری هنوز بساط انتخابات را راه‌اندازی نکرده است اما معتقدم که باید نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات را همراهی و یاری کنیم.وی خاطرنشان کرد: ما تابع نظر نهایی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان خواهیم بود.نوروززاده راه‌اندازی این شورای راهبری را نه تایید و نه رد کرد. /فارس
فیروزآبادی: استقراردولت قوی،تحول‌خواه و عدالت‌مدارحیاتی است 
سید ابوالحسن فیروزآبادی داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخشی از بیانیه خودبا عنوان «تحول و عدالت» نوشت: استقرار یک دولت قوی، تحول‌خواه و عدالت‌مدار که دارای نظریه‌ای جامع و منسجم و برنامه کامل و موثر برای استفاده از فرصت‌ها در حل مشکلات و مورد حمایت وسیع ملت باشد، برای تحول اساسی و ارتقای امید در آحاد جامعه و به ویژه جوانان ضرورتی حیاتی دارد.به طور جدی بر این باور و اعتقادم که این دوره نیازمند حضور چهره‌های پرتجربه، توانمند و کارآمد – و نه لزوما تکراری- و به ویژه اطمینان‌بخش در سبد انتخاب مردم است و داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی ارائه کنند.فیروزآبادی با اشاره به سابقه بیش از چهار دهه فعالیت خود در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در عرصه‌های گوناگون تاکید کرد: در مراحل بعدی فرایند انتخابات، برنامه‌ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با ۱۵۰ مشکل و صورت مسئله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است، ارائه و در معرض قضاوت عموم ملت شریف و عزیز ایران قرار خواهم داد./ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • 10098 IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    1 0
    دیروز همچنین کانال خبر فوری به نقل از محمد رضا باهنر نوشت: من احساس می‌کنم احمدی‌نژاد الان به موقعیتی رسیده است که دارد فریاد می‌زند بیایید من را بگیرید. دستگیری آقای احمدی‌نژاد بهترین اتفاق برای وی است. وی ادامه داد: اما نظام بزرگوارتر و زیرک‌تر از آن است که به احمدی‌نژاد این فرصت را بدهد. نخیر جناب باهنر ...ساده ای هااااا این حرفها نیست نظام هم به احمدینژاد میگه بفرما داداش ...راحت باش اصلا هرچی شما بگی.... والله منم اگه 11 روز آرشیو وزارت اطلاعات دستم بود هیچکی جرات نداشت بهم بگه تو !!!!!!
  • مجید IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    2 0
    تمام تلاش دولت که مردم رای ندهند
  • مهدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    بستنی کیم همینجوری 1000 رفت روش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یک نمونه هست فقط؟!!! آخه چند درصد؟؟؟؟؟؟؟؟ 2000 بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس