نام تجاری واکسن مهم نیست/ همه واکسن‌ها در کاهش ابتلا و مرگ و میر موثرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسن‌ها فارغ از نام آن‌ها، بر بیمار نشدن و کاهش میزان مرگ کارکنان بخش بهداشت و درمان تاثیر داشته‌اند.

به گزارش مشرق، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر عنوان کرد: بهترین واکسن اولین واکسن در دسترس است، و بر این اساس نام تجاری واکسن مهم نیست.

او ادامه داد: اولین نشانه موثر بودن واکسن فارغ از نام آن، تاثیر گذاری آن بر بیمار نشدن و کاهش میزان مرگ کارکنان بخش بهداشت و درمان کشور و استان بوده است.

بیشتر بخوانید:

 نگران رأی‌گیری و صندوق‌های رأی نیستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد تا روزی ۵۰۰ هزار دوز واکسن را تزریق کند، به شرطی که واکسن موجود و به اندازه کافی در دسترس باشد.

کشمیری گفت: محموله‌های جدید واکسن وارد کشور شده که ان شاءالله به زودی سهمیه استان وارد می‌شود و بین شهرستان‌ها تقسیم خواهد شد.

او ادامه داد: واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال در استان شروع شده که منتظر رسیدن محموله جدید واکسن هستیم که تمامی شهرستان‌ها را پوشش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: اگر واکسن موجود باشد در یک تا دو هفته واکسیناسیون تمام افراد ۷۵ ساله به بالا در استان انجام خواهد گرفت.

کشمیری، درباره برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری نیز گفت: مهم‌ترین کار نظارت بر حوزه‌های امتحانی است که به طور قطع کارکنان مرکز بهداشت بخوبی از عهده آن برخواهند آمد.

او، در مورد شرایط محل برگزاری آزمون هم عنوان کرد: مکان برگزاری امتحان باید تهویه کافی و مناسب داشته باشد، در و پنجره‌ها باید باز باشند و محل امتحان ضدعفونی شده باشد، همچنین مواد ضدعفونی به اندازه کافی موجود باشد، افراد مشکوک که با تب سنجی مشخص می‌شوند جداشوند و امتحانات با هم تداخل نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    اتفاقا خیلی مهمه داداش خیلی خدایا ملت را از این افرادی که این صحبت ها رو میکنند برهان
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    درسته در دسترس بودن مهمه ولی با چه برندی دردسترسه؟ فایزر آمریکای وجیسون وجیسون انگلیسی است که هردو قاتل مردمند و تازه واکسن چینی هم چون دولتش سانسور میکنه قابل اعتماد نیست. بهترین واکسن اول اسپوتوی روسیه وبعد کوو ایران برکت.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    بچه گول می زنید، واکسن استرازنیکای اکسفورد انگلیسی است و منع رهبری در آن وجود دارد و دیگر واکسن ها مثل روسی و چینی هم خارجی هستند. هیچ اعتمادی به این واکسن ها نیست. ما فقط واکسن ساخت ایران استفاده می کنیم.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    خفه شو . آسترازنکا رو به خودت و خانواده ات بزن لامذهب .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس