کد خبر 1218409
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
نباید در تصمیمات «الکنو» دخالت کرد/ اجرای قوانین دچار ضعف هستیم

پیشکسوت والیبال ایران در واکنش به حذف اکبری در تیم ملی گفت: نباید در تصمیمات سرمربی دخالت کرد چرا که پاسخگو اتفاقات خواهد بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران از ۷ خرداد ماه جاری در رقابت‌های لیگ ملت‌ها حضور خواهد داشت. ولادیمیر الکنو، سرمربی تیم ملی لیست ۲۵ نفره برای شرکت در رقابت‌ها را اعلام کرده است که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی میزبان مسابقات، یک مربی ایرانی به عنوان دستیار در کنار الکنو روی نیمکت خواهد نشست.

خسرو ابراهیم، عضو اسبق هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره تصمیمات الکنو گفت: هر زمان سرمربی خارجی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت به اجبار باید به او اختیار تام داد چرا که اگر اختیار تام داده نشود سرمربی درباره اتفاقات پاسخگو نخواهد بود.

پیشکسوت والیبال ادامه داد: الکنو مدال طلا المپیک را در کارنامه دارد و زمانیکه به او اختیار تام داده ایم اوست که درباره نفرات اعزامی تصمیم گیری می‌کند. ولاسکو نیز همینگونه بود و این خیلی عجیب نیست.

وی تاکید کرد: همچنین FIVB و میزبان مسابقات محدودیت هایی در تعداد نفرات اعزامی اعمال کرده است و بر اساس این محدودیت‌ها سرمربی تصمیم گیری کرد. پیش بینی‌ام این بود که اکبری بجای تندروان اعزام شود چرا که اکبری از نظر سن و کسوت برتر از تندروان است. تندروان به تازگی بدون ستاره ها قهرمان لیگ برتر شده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام لیست ۱۷ نفره تیم ملی والیبال از سوی آلکنو

ابراهیم در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات درباره حضور مترجم به جای یک مربی ایرانی درست است؟ گفت: نیاز به مترجم است چرا که الکنو به انگلیسی تسلط ندارد. جدا از بحث زمین او برای حضور در مقابل رسانه به مترجم نیاز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون می‌تواند در انتخاب مربی ایرانی ورود کند یا خیر؟ گفت: فدراسیون می‌تواند ورود کند اما جالب نیست . اگر در تصمیم سرمربی دخالت کنند دیگر او پاسخگو اتفاقات نیست و ممکن است در رسانه مسائلی مطرح کند که برای فدراسیون خوب نباشد. پس باید به سرمربی اختیار تام داده شود.

ابراهیم درباره دلایل انتخاب تندروان گفت: باید دید مربیان ایرانی در تمرینات چطور ظاهر شده اند. تندروان ممکن است در تمرینات با علاقه و انگیزه بیش تری کار کرده است و برداشت الکنو این بوده انگیزه تندروان کمک بیش تری به تیم خواهد کرد. شاید تندروان بیش تر به چشم آمده است. در دوران ولاسکو نیز مربیانی که بیش تر تلاش کردند و به چشم آمدند مورد استقاده قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: به احتمال بسیار ترکیب تیم ملی در المپیک متفاوت از لیگ ملت ها خواهد بود. الکنو تیم را در لیگ ملت‌ها محک خواهد زد و قطعا ترکیب متفاوتی در المپیک شاهد خواهیم بود.

پیشکسوت والیبال در پاسخ به این سوال که آیا حضور دو مربی ایرانی روی نیمکت لازم است؟ گفت: لازم نیست دو مربی روی نیمکت باشد. الکنو طلای المپیک را دارد و هزینه زیادی برای حضور او در ایران شده است پس بهتر است مربیان ایرانی در کنار او نکاتی را آموزش ببینند. کاری که در اردوها اتفاق افتاد و چند مربی ایرانی کنار او کار می کنند. البته باید دید همکاری چگونه است و آیا الکنو مربیان ایرانی را درگیر کار می کند یا خیر؟ اگر مربیان ایرانی را درگیر کار کند قطعا کمک مضاعفی به والیبال کشور خواهد شد.

ابراهیم درباره بی اخلاقی‌های صورت گرفته در لیگ برتر والیبال و عدم پایبندی بازیکنان و باشگاه ها به قراردادها گفت: لیگ حرفه ای باید مقررات داشته باشد. تیم‌های معتبر دنیا دارای مقررات هستند و در صورت عدم رعایت قوانین جریمه و محروم می شوند. لیگ والیبال ایران نیز باید قوانین تعریف شده داشته باشد و اجرا شود. نه اینکه روی برخی موارد چشم پوشی کنیم و برای سایر موارد قوانین اجرایی شود.

وی افزود: فدراسیون باید قوانین برای بازیکنان و باشگاه ها تعریف کند. در واقع در اجرای قوانین دچار ضعف هستیم. حرفه‌ای گری به مقدار پول نیست. اگر هزار تومان هم مبلغ قرار داد باشد دو طرف باید به آن پایبند باشند. نباید روی مبلغ متمرکز شد. از سوی دیگر تنبیه ها به درستی انجام نمی شود. بازیکنی که یک میلیارد قرار داد دارد با جریمه ۵ میلیون تومانی تنبیه نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس