سازمان پزشکان بدون مرز

سازمان پزشکان بدون مرز مستقر در غزه، از کشته شدن دو پزشک خود در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز مستقر در نوار غزه از کشته شدن دو پزشک این سازمان در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد که فقدان این دو دکتر ضربه بزرگی به بخش پزشکی و خدمات درمانی در غزه است.

بیشتر بخوانید:

تخت روانچی: دفاع حق مسلم فلسطینی هاست

براساس گزارش شبکه الجزیره، «هلن پترسون» می‌گوید، محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و حملات هوایی این رژیم را باعث کمبود گسترده دارو در باریکه غزه خوانده و می‌گوید که بحران دارو چالش مبارزه با کرونا را نیز افزایش داده است.

وی با اشاره به موضوع تاکید کرد، ما نمی‌دانیم که سیستم بهداشتی و درمانی غزه چه مدت زیر بمباران رژیم صهیونیستی دوام خواهد آورد. 

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در غزه، بزرگترین مشکل حال حاضر در این منطقه را عدم توانایی در رساندن دارو به دلیل محاصره و همچنین بمباران اسرائیل خواند. 

وی همچنین خواستار کمکهای جهانی برای جبران خسارات به مراکز و نهادهای خدماتی این سازمان در نوار غزه شد.

پترسون روز پنجشنبه نیز حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را بسیار سنگین تر از دفعات قبلی خوانده و گفته بود، هیچ جا امن نیست. نه می‌توان بیرون رفت و نه داخل خانه ماند. مردم گرفتار شده‌اند و کارکنان خدمات درمانی جابجایی‌های بسیار خطرناک اما ضروری انجام می‌دهند. 

روز گذشته حملات جنگنده‌های اسرائیلی به ساختمان رسانه‌های خارجی در غزه باعث شگفتی و بهت خبرنگاران و رسانه‌های سراسر جهان شد. مدیر خبرگزاری آسوشیتدپرس که دفتر این خبرگزاری در آنجا قرار داشت آن را شوکه کننده و وحشت آور خوانده است.

حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه الشاطی که در آن دوخانواده قتل عام شدند، حمله به مراکز درمانی و رسانه‌ای نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حملات کور خود به نوار غزه هیچ قرمزی ندارد.

براساس آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، در جریان هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تا کنون ۱۹۲ نفر شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، در میان شهدا ۳۴ نفر نیز زن بوده و تا کنون بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    اسرائیل ادم کش ولی نابودیش است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس