کد خبر 1218315
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
ادامه حمایت‌های آلمان از تجاوزگری رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه آلمان ضمن ارائه یک پیشنهاد سه مرحله‌ای برای توقف درگیری‌ها بین فلسطین و اسرائیل بار دیگر از به زعم خود حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه اشپیگل، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان یک برنامه سه مرحله ای برای کاهش تنش ها و درگیری ها بین اسرائیل و فلسطینیان را درخواست کرده و اعلام کرد: اول اینکه ترور موشکی باید متوقف شود، دوم پایان خشونت ها و سوم بازگشت به مذاکرات درباره برداشتن گام های مشخص اعتماد ساز بین طرفین و یک راه حل دو دولتی.

"ماس" که در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان سخن می گفت بار دیگر بر موضع یکجانبه خود در حمایت از اسرائیل تاکید کرده و بر به زعم وی حق این رژیم برای دفاع از خود تاکید کرد.

"آنالنا بائر بوک"، نامزد محبوب صدر اعظمی آلمان از حزب سبز هم خواستار دخالت قدرتمندانه دولت آلمان برای حل این مناقشات و اعزام میانجی به منطقه شده و امنیت اسرائیل را از اولویت های مهم دولت دانست.

بائر بوک هم همسو با سایر مقامات اروپایی و در موضعی یکجانبه اعلام کرد: ما نمی توانیم تنها نظاره گر حملات به (زعم وی) زشت حماس به اسرائیل باشیم. دولت آلمان باید حالا با دیپلماسی تلفنی فشرده رفتار کند و نمایندگان بلند پایه را به منطقه بفرستد تا مشترکا با متحدان نزدیک خود بتواند برای پایان این خشونت ها میانجی گری کند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه در یک ویدئو کنفرانس به این مسئله بپردازند. این خبر را "جوزف بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه بیستم اردیبهشت، مناطقی مسکونی و تاسیسات شهری و اماکن اقتصادی و تجاری نوار غزه را آماج تجاوزات نظامی همه جانبه‌ و گسترده خود قرار داده است به طوری که تعداد زیادی از منازل مردم تحت محاصره به طور کامل تخریب شده است.

وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای امروز حملات رژیم صهیونسیتی به غزه را حدود ۳۳ نفر اعلام کرد. ۵۰ نفر هم در این حملات زخمی شدند.

یک فلسطینی که دیروز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نابلس زخمی شده بود، براثر شدت جراحات وارد به شهادت رسید.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون نزدیک به ۲۰۰ نفر شهید و ۱۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که اسرائیل از زمان افزایش درگیری‌ها در داخل خط سبز در ماه اوریل گذشته ۱۵۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

در این شرایط مقام های اروپایی در اظهار نظرهای مختلف همچنان از این اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل حمایت می کنند.

استفان زایبرت، سخنگوی دوات آلمان هم اخیرا با اشاره به حملات موشکی حماس به برخی مناطق سرزمین های اشغالی مدعی شده است که هدف گروه مقاومت فلسطین کشتن خودسرانه و بی رویه انسان ها است.

دولت آلمان مدعی شده است که اسرائیل حق دفاع از خود در این حملات را دارد. زایبرت این مسئله را ضروری دانست که طرفین مناقشه برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای منازعات چند ده ساله وارد مذاکره شوند.

وزیر امور خارجه آلمان چندی پیش هم در موضعی یکجانبه گروه مقاومت حماس را متهم به تشدید عمدی مناقشات خاورمیانه یا به زعم وی ترور موشکی علیه اسرائیل کرد. وی با اشاره به حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی که در دفاع از ملت فلسطین انجام می شود مدعی شده است که در چنین شرایطی اسرائیل باید بتواند از خود دفاع کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آذربایجانی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    کاملا مشخصه غلو متفقین در مورد کشتار یهودیان توسط هیتلر و پیراهن عثمان کردن این موضوع توسط اسرائیل و مظلوم نمایی تاریخی انها موجب شده آلمان به نوعی همیشه مزدوری و چاپلوسی اسرائیل رو بکنه
  • امید IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    ای وزیر خارجه ماست آلمانی شما آبروی مرحوم هیتلر را برده ای. اون آلمان نازی کجا و این آلمان مفلوک کجا
  • پیروزه IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    بابا نترسیید قبل از اینکه به اروپا وامریکا برسند در دریا غرق می شوند.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    تو خودت یا یهودی تبار نجسی یا یک کاسه لیس بیچاره... که آمدی از ظالم دفاع می‌کنی...
  • علی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    اگر غیر از این بود میبایست تعجب میکردیم!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    آلمان هنوز وهرساله داره به صهیونیست ها بابت هولوکاست جعلی وهیتلر و...باج های کلان ومثلا غرامت میده !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس