سندرز: نقض حقوق بشر در فلسطین با حمایت آمریکا غیر قانونی است - کراپ‌شده

سناتورایالت ورمونت در آمریکا خواستار توقف فوری درگیری نیروهای اشغالگر صهیونیستی با مقاومت فلسطین و بازنگری در کمک‌های ایالات متحده به صهونیست‌ها شد.

به گزارش مشرق، سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» در آمریکا خواستار توقف درگیری بین نظامیان غاصب صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین و توقف حمایت‌های ایلات متحده از رژیم صهیونیستی شد.

«برنی سندرز» در توییتی نوشت: «ویرانی در غزه غیر منطقی است. ما باید بر آتش بس فوری اصرار کنیم. کشتار فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید پایان یابد. همچنین باید به چهار میلیارد دلار کمک نظامی سالیانه به اسرائیل نگاه دقیقی داشته باشیم. نقض حقوق بشر در فلسطین با حمایت آمریکا غیر قانونی است.»

سندرز به تازگی در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» ضمن انتقاد از رویکرد دولت «جو بایدن» در قبال تنش‌های قدس اشغالی و حمایت از صهیونیست‌ها تأکید کرد که دولت بایدن باید دفاع از و توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

وی در  این یادداشت در خصوص مواضع اخیر مقام‌های دولت بایدن در خصوص قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی نوشت، «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد»، این‌ها واژگانی هستند که هر زمان که اسرائیل با قدرت نظامی عظیم خود به حملات راکتی از سوی غزه پاسخ می‌دهد، از هر دو دولت دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا شنیده می‌شود.

سندرز خطاب به دولت بایدن گفت که ایالات متحده در همان آغاز شروع بحران در فلسطین اشغالی باید خواستار آتش‌بس فوری می‌شد و همچنین باید متوجه این قضیه باشیم که همانطور که پرتاب راکت به سمت صهیونیست‌ها غیرقابل پذیرش است، در عین حال، درگیری‌هایی که امروز در فلسطین اشغالی شاهد آن هستیم، با پرتاب این راکت‌ها آغاز نشده است.

اوضاع در فلسطین اشغالی از نزدیک به یک هفته پیش تا امروز بسیار بحرانی و پرتنش است. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ مه) مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده در  هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند. تاکنون بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی نیز مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس