قالیباف نمایه

در گفتگوی تلفنی قالیباف با رئیس مجلس لبنان تاکید شد که مجالس کشورهای اسلامی و سازمان­های بین المللی باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) طی تماس تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان، درخصوص تحولات اخیر فلسطین و قدس شریف به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر، به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در تهاجم به غزه و مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: جنایات اخیر صهیونیست­ها در تهاجم به غزه و قتل کودکان و زنان فلسطینی و بمباران مراکز درمانی و رسانه­ای را قویاً محکوم می­کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز انزجار از این جنایات غیر انسانی، اقدامات این رژیم کودک­کش در ممانعت از امداد رسانی کادر درمان به مجروحان فلسطینی را که در زمره جنایت جنگی قلمداد می­‌شود، به شدت محکوم می کند و از مجالس کشورهای اسلامی و    سازمان­های بین المللی می خواهیم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

قالیباف در پایان این گفت‌وگوی تلفنی نقش مقاومت فلسطینی و مقاومت در منطقه را در مقابله با تجاوزات و اقدامات توسعه طلبانه رژیم جعلی اسرائیل ستود و افزود: صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت و مقاومت را می فهمند و اگر مقاومت نبود آنها به نسل کشی خود در فلسطین به طور بی شرمانه ادامه می ­دادند.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت: اتفاقات امروز دیگر جنگ میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نیست بلکه جنگ نظامی با مردم غزه از یک سو و جنگ مردم فلسطین در درون سرزمین‌­های اشغالی با این رژیم غاصب است.

وی افزود: از ۷۳ سال پیش تاکنون اشغالگری صهیونیست­ها و مقاومت مردم فلسطین ادامه دارد و ملت فلسطین سرانجام با وحدت، مقاومت و ایمان به پیروزی خواهند رسید و  حقانیت خود را نشان خواهند داد.  

رئیس مجلس لبنان در ادامه این گفتگوی تلفنی، ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: وضع نابسامان داخلی در رژیم صهیونیستی و بن بست سیاسی نتانیاهو باعث شده تا وی به اقدامات جنایتکارانه فعلی دست بزند.

نبیه بری با انتقاد از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: آنها سعی می‌کنند تا با حمایت­‌های خود، ننگ بر چهره رژیم صهیونیستی را پاک کنند اما هرگز موفق نخواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس