کد خبر 1218018
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴
۶ نکته ساده برای افزایش "سرعت اینترنت"

بهینه‌سازی سرعت اینترنت کاربران گاهی با انجام برخی اقدامات ساده امکان‌پذیر است و می‌توان با این اقدامات سرعت را افزایش داد.

به گزارش مشرق، بدون شک اینترنت چشمگیرترین پیشرفت فناوری ۵۰ سال اخیر است و اساساً شیوه زندگی ما را تغییر داده است. با دسترسی به اطلاعات بی پایان ، خرده فروشان و توانایی برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان ، یک مزیت برای همه است. با این حال، یک مشکل همچنان وجود دارد و آن تغییر در سرعت اتصال به اینترنت است. این موضوع می‌تواند به موقعیت جغرافیایی فرد، تعداد افرادی که از سیستم استفاده می‌کنند و عوامل مختلف دیگر بستگی داشته باشد. در ادامه ۶ روش برای سرعت بخشیدن به اتصال اینترنت ذکر می‌شود:

تغییر اتصال از وای‌فای به اتصال با سیم

بعضی اوقات می‌توانید با تبدیل از اتصال بی‌سیم به اتصال سیمی، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید؛ این بدان دلیل است که کارایی بی‌سیم می تواند تحت تأثیر فاصله از روتر و موانع موجود در این بین باشد. روترها بخشی بسیار مهم از تکنولوژی هستند که تقریبا همه‌ی ما یکی از آن را در خانه‌ی خود داریم، ولی بسیاری از ما به خوبی کاربرد آن‌ها را درک نمی‌کنیم. در واقع بیشتر مردم حتی نمی‌دانند اصلا روتر چیست و چه تفاوتی با مودم دارد.

به زبان ساده، یک روتر دستگاهی است که بسته‌های داده‌ای دستگاه‌های موجود در شبکه را به مقصد مناسب رسانده و با این کار آن‌ها را به اینترنت متصل می‌کند. این داده‌ها می‌توانند بین چند دستگاه در شبکه باشند یا از دستگاهی به سمت اینترنت فرستاده شوند. روتر یک آدرس آی پی (IP) به هر کدام از دستگاه‌های شبکه می‌دهد تا در هنگام دریافت و ارسال داده‌ها، آدرس مقصد یا مبدا خود را بداند. با این کار، روتر مطمئن خواهد بود که بسته‌های ارسالی یا دریافتی همیشه به مقصد صحیح خود خواهند رسید و در مسیر شبکه گم نمی‌شوند.

بسته‌های اینترنت را همانند بسته‌های پستی تصور کنید؛ هر بسته نیازمند یک آدرس است تا به دست دریافت کننده‌ی صحیح خود برسد. شبکه‌ی محلی رایانه‌ی شما نیز همانند یک کوچه‌ی فرعی در دل یک شهر است که تنها دانستن نام آن برای پستچی کافی نیست و او نمی‌تواند شما را در دنیای به این بزرگی تنها با نام یک کوچه پیدا کند.

از همین رو در صورت ناقص بودن اطلاعات، ممکن است بسته به خانه‌ی شخص دیگری تحویل داده شود،به همین جهت روتر اطمینان حاصل می‌کند که هر آدرس (دستگاه) یک شماره‌ی منحصر به فرد دارد تا بتواند با استفاده از آن‌ها بسته‌های خود را به مسیر درست تحویل دهد.

اگر نیاز به بازگرداندن داده به فرستنده‌یآن داشته باشید یا یک بسته‌ دیگری را خودتان ارسال کنید، روتر شما مجددا این کار را انجام خواهد داد. با این که این کار برای هر بسته به صورت مجزا انجام می‌شود، ولی سرعت آن به قدری زیاد است که در کمتر از چند میلی ثانیه کار آن انجام می‌شود و حتی در صورت ارسال چند بسته از چند دستگاه مختلف نیز تاخیر خاصی احساس نخواهد شد.

اینترنت ,

از رمز عبورتان محافظت کنید

اگر از Wi-Fi خود با رمز عبور محافظت نکنید، استفاده از آن را برای دیگران باز می‌گذارید به عنوان مثال اگر تنظیم شخصی اینترنت در یک خانه مشترک داشته باشید، دیگران می‌توانند به باند پهن شما دسترسی پیدا کنند.

هرچه افراد از پهنای باند شما بیشتر استفاده کنند ، سرعت آن کندتر می‌شود بنابراین، اضافه کردن رمز عبور  فقط به کسانی که برای دسترسی، مناسب تشخیص داده‌اید اجازه استفاده از سیستم را می‌دهد؛ افزودن گذرواژه باید ساده باشد و در صورت بروز مشکل، ارائه‌دهنده پهنای باند برای بازیابی این رمز به شما کمک خواهد کرد.

سخت افزار خود را ارتقا دهید

همانطور که تلفن‌های هوشمند مرتباً بهبود می‌یابند، سخت‌افزار رایانه نیز پیشرفت می‌کند. نه فقط خود رایانه‌ها، بلکه لوازم جانبی مانند روتر هم نیاز به آپژرید دارند. روتر بعد از چند سال، به اندازه یک مدل به روز کارآمد نخواهد بود.

همچنین ممکن است ارائه دهنده خدمات شما سطح جدیدی از پهنای باند را در منطقه شما معرفی کرده باشد و شما از این مزیت استفاده نکنید. با ارائه دهنده خود در مورد بهترین راه برای بهبود سرعت خود صحبت کنید و آنها خوشحال می شوند که به شما کمک کنند.

اینترنت ,

روتر خود را حرکت دهید

روتر شما در حال حاضر کجاست؟ برخی افراد آن را درون کمد می‌گذارند تا دیده نشود؛ این کار اشتباهی است! هرچه خط دید بین روتر و رایانه‌های شما بهینه‌تر باشد، سرعت شما سریعتر و کارآمدتر خواهد بود. دیوارها، درها و حتی پنجره‌ها می‌توانند سیگنال wi-fi را مختل کنند و هرچه از روتر فاصله داشته باشید، سرعت شما کندتر خواهد بود.

روتر خود را در یک مکان مرکزی و بالای زمین قرار دهید تا بهترین نتیجه را داشته باشد. آن را در کمد قرار ندهید زیرا این باعث کاهش سرعت سیگنال می‌شود. یک قفسه انتخاب کنید و آن را در جایی قرار دهید که بتواند سیگنال خود را به سراسر ساختمان ارسال کند. اگر هنوز هم مشکل دارید، می‌توانید توسعه دهنده‌های دامنه را که سیگنال را تقویت می‌کنند خریداری کنید.

استفاده از آداپتور Powerline

متاسفانه همیشه استفاده از وای فای عملی نیست چونکه در برخی از نقاط از نقاط مرده و سرعت آهسته رنج می‌برند. برای دور زدن مشکلات اینترنت وایرلس اغلب نیاز به استفاده از کابل اینترنت و اتصال دستگاه‌ها از طریق کابل به اینترنت است. اگر نمی‌خواهید تمام کف اتاق خود را از کابل‌ها پر کنید و یا وقت خود را برای عبور دادن کابل‌ها در دیوار هدر دهید یک راه حل دیگر وجود دارد که بسیار راحت تر است و آن هم استفاده از آداپتور Powerline است.

آداپتورهای Powerline دستگاه‌های کوچکی هستند که از سیم برق در خانه شما برای اتصال اینترنتی استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها مقرون به صرفه هستند و نصب ساده‌ای دارند و گزینه‌ای جذاب برای برقراری ارتباط دیتای دستگاه‌ها و روترها می‌باشند. آداپتورهای پاور لاین یک راه حل مناسب برای مشکلات شبکه اشتراکی است که از این بین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اینترنت ,

استفاده از شتاب‌دهنده باند پهن

بسته به اینکه باند پهن خود را از چه کسانی می‌گیرید، ارائه‌دهندگان سرویس ممکن است بتوانند شتاب‌دهنده باند پهن به شما ارائه دهند. شتاب‌دهنده باند پهن خدمت دیگری است که می‌توان  به استفاده‌کنندگان از اینترنت ارائه کرد.

در کل آهسته بودن اینترنت باعث آزار و اذیت می‌شود و بسیار هم دور از انتظار است؛ مکانهایی وجود دارد که اینترنت به سختی در دسترس است و مکانهایی که بسیار سریع است. مواردی که در بالا ذکر شد تنها بخشی از راه‌حل‌های افزایش سرعت اینترنت است و راه‌حل‌های مختلف دیگری برای افزایش سرعت اینترنت پیشنهاد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    13 1
    تغییر وزیر شوآف ارتباطات با یک وزیر کارآمد ارتباطات از همه بهتر برای رفع مشکل اینترنت جواب میده
    • راوی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      3 5
      خوشم آمد جناپ خوب گفتی ، ولی اینو بدون که وزیر عمل کننده است
    • ناشناس IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 0
      موافق ام باریکلا
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    7 0
    بجای غزلیات تکراری اینو بدونی بد نیست افزایش سرعت اینترنت فقط با مخابرات و ISP افزایش پهنا روی خط کارسازه نه ارتقا سخت افزار و شتاب دهنده
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 1
    این وزیر ارتباطات اینقد سرش تواینستا نباشه وفیلم از سبزی خوردکردن نذاره وقبل از هرحرفی یه کمی مخش بکار بندازه واینکه یه کم فکر و دانشش اگه داشته باشه ودل بکار بده اینترنت رو میتونه بهتر کنه
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    اینترنت زاغارت خانگی با این چیزها تغییر نمیکنه .هر بار که سرویس جدید می گیرم از قبلی کندتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس