تذکر "قالیباف" به مجمع تشخیص مجمع درباره نحوه برخورد با مصوبات مجلس

نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه مجمع درباره لایحه مناطق آزاد سلیقه‌ای برخورد کرده است، گفت: قانون اساسی اختیارات مجمع را به صورت کامل مشخص کرده بنابراین این مجمع نباید به حوزه قانونگذاری ورود کند.

به گزارش مشرق، علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت) قوه مقننه و  در اخطاری با استناد به اصل (۱۱۲) قانون اساسی در خصوص اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اصل مذکور اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام را به صورت کامل مشخص کرده است. این مجمع باید در زمانی که مصوبه‌ای مختلف اختلاف مجلس و شورای نگهبان است، ورود کند.

ببینید:

فیلم/ توصیه انتخاباتی رئیس مجلس به نامزدها

وی با اشاره به بررسی لایحه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجمع باید در این خصوص صرفاً به محل اختلاف مجلس و شورای نگهبان ورود می‌کرد اما متأسفانه برخی از مناطق را تصویب کرده و برخی دیگر را رد کرده است و به نوعی اقدام سلیقه‌ای داشته و مستقیماً به قانونگذاری ورود پیدا کرده که خلاف اصل (۱۱۲) قانون اساسی است.

نماینده  محلات در مجلس افزود: خواهشمندم به مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر داده شود تا با این سبک به موضوعات ورود نکند چرا که اختیارات آنها طبق قانون اساسی کاملاً مشخص است.

 قالیباف رئیس جلسه در پاسخ به این نماینده، گفت: بنده در رابطه با این موضوع در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر داده‌ام.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    تکلیف مقدم برمصلحت عظمت انبیاواوایا وامام خمینی به تابعیت از تکلیف بوده امام..همه مشکلات از وجود شاه وامریکا است اینها باید بروند ...جنگ جنگ است وما موظف به دفاع هستیم ..سلمان رشدی مرتد وکشتن او واجب است در زمان اعلان این مطالب چند نفر هم نظر با امام بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس