کد خبر 1217467
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
عکس| کمبود سوخت در آمریکا در پی حمله سایبری

بیش از ۱۰ هزار پمپ بنزین در سراسر جنوب شرقی آمریکا با تاخیر بسیار در روند سوخت رسانی، سوختی برای ارائه به شهروندان ندارند.

به گزارش مشرق، حمله سایبری که خط لوله اصلی انتقال سوخت آمریکا را در ۷ می (۱۷ اردیبهشت) متوقف کرد، باعث کمبود سوخت در بسیاری از مناطق جنوب شرقی این کشور شده و نقاط ضعف امنیت سایبری در زیرساخت‌های انرژی این کشور را برجسته کرده است.

به گزارش «واشنگتن پست»، کولونیال پایپ لاین، که ۴۵ درصد از سوخت در ساحل شرقی آمریکا تأمین می‌کند، پس از ورود یک گروه هکری موسوم به دارک ساید به سرورهای خود و درخواست پول برای بازگرداندن دسترسی، خدمات خود را متوقف کرد.

کمبود سوخت در آمریکا در پی حمله هکری


در حالی که مردم آمریکا برای پر کردن مخازن سوخت خود هجوم می‌آورند، مشکل تأمین راننده کامیون برای جبران خلأ‌های موجود در خدمات سوخت رسانی بیشتر می‌شود. بیش از ۱۰ هزار پمپ بنزین در سراسر جنوب شرقی آمریکا، با نرخ بالای عدم سوخت رسانی در کارولینا، ویرجینیا و جورجیا، سوختی برای ارائه ندارند.

کمبود سوخت در آمریکا در پی حمله هکری


طبق گزارش ها، قیمت متوسط هر گالن بنزین در روز چهارشنبه به ۳ دلار افزایش یافت؛ قیمتی که از نوامبر ۲۰۱۴ تاکنون در این کشور تجربه نشده است. این قیمت همچنین یک جهش ۷ درصدی از چهارشنبه گذشته را نشان می‌دهد.

کمبود سوخت در آمریکا در پی حمله هکری

در پی این موضوع جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا به اپراتورهای پمپ بنزین هشدار داد که مقامات فدرال هیچ تحملی در برابر گرانی سوخت ندارند.


کولونیال پایپ لاین روز پنجشنبه به حالت عادی بازگشت و خط لوله انتقال سوخت کاملاً فعال شده و محموله‌های بنزین دوباره راه اندازی شد اما، چندین ایالت هنوز با کمبود سوخت روبرو هستند و صف‌های طولانی برای دریافت بنزین در برخی پمپ بنزین‌ها ادامه دارد و برخی پمپ بنزین‌ها هم به دلیل نداشتن سوخت کاملاً خالی است.

کمبود سوخت در آمریکا در پی حمله هکری


کارشناسان گفتند رانندگان وحشت زده که برای پر کردن مخازن بنزین خود عجله دارند، کمبود سوخت را به همراه داشته است.

کمبود سوخت در آمریکا در پی حمله هکری

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AT ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    7 1
    احساس مردم ونزوئلا رو درک کنید ابلهان، هر چی سرتون بیاد حقتونه،
  • بورسی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 8
    جنس پلاستیک دسته دارشون چه عالیه که بنزین هم ازش چیکه نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس