مقاومت تا مدت‌ها می‌تواند به نبرد ادامه دهد/ ضعف آشکار گنبد آهنین

یک تحلیلگر مسائل نظامی اردن با بیان اینکه مقاومت فلسطین قادر است تا مدت زمان زیادی را به نبرد با صهیونیستها ادامه دهد، گفت: در حملات مقاومت، ضعف گنبد آهنین آشکار شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «فایز الدویری» تحلیلگر مسائل نظامی اردن در سخنانی گفت: با توجه به میزان موشک‌ها و راکت‌های شلیک شده از آغاز دور جدید درگیری‌ها در اراضی اشغالی، به نظر می‌رسد مقاومت آنقدر موشک دارد که در صورت ادامه جنگ تا مدت‌ها به مبارزه ادامه دهد.

ببینید:

فیلم/ بمباران شدید شمال غرب غزه

بر اساس این گزارش، وی افزود: سامانه گنبد آهنین در مقابله با راکت‌های با برد کمتر از ۴ کیلومتر و بیشتر از ۷۰ کیلومتر بسیار ضعیف عمل می‌کند و نهایتاً شاید بتواند ۶۰ الی ۷۰ درصد این راکت‌ها را رهگیری کند.

این تحلیلگر اردنی یادآور شد: مقاومت توانست با کاهش فاصله زمانی بین شلیک موشک‌ها و اصابت آن به هدف نسبت به زمانی که برای مقابله با این موشک‌ها یعنی ۱۵ ثانیه نیاز است، از سامانه گنبد آهنین با موفقیت عبور کند. موشک‌های مقاومت بر خلاف گذشته در مسیرها و زاویه‌های مختلفی شلیک شده‌اند.

وی ادامه داد: سامانه گنبد آهنین همزمان می‌تواند ۶ الی ۷ موشک را رهگیری کند اما مقاومت همزمان موشک‌ها و راکت‌های بیشتری شلیک می‌کند. طبق برآوردها، تنها جنبش حماس ۷۵۰۰ موشک و راکت برای این دور از درگیری‌ها آماده کرده است.

الدیوری تأکید کرد: حماس پس از رونمایی از موشک عیاش ۲۵۰ سرتاسر اراضی اشغالی را در تیررس موشک‌های خود داد. گزارش واشنگتن پست در مورد افزایش هزینه موشک‌های سامانه گنبد آهنین ممکن است بیانگر اضافه شدن تکنولوژی جدیدی به این موشک‌ها باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس