کارشناس فلسطینی: اسرائیل قادر به حمله زمینی نیست/ غزه بشکه باروت است

کارشناس حوزه امنیت فلسطین بر این باور است که اشغالگران صهیونیست ناتوان از حمله نظامی به باریکه غزه هستند و اگر هم بر فرض این اتفاق بیافتد غزه برای نابودی صهیونیست ها مانند بشکه باروت عمل خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ذوالفقار سویرجو»، کارشناس و تحلیلگر امنیتی فلسطینی امروز (جمعه) در غزه گفت که اشغالگران نمی تواند آغازگر عملیات نظامی زمینی باشد و تمام آنچه ارتش اسرائیل در مورد حمله زمینی منتشر می کند و می گوید، غیرواقعی و نادرست است.

وی افزود که صهیونیست ها از روز دوم حملات هوایی به غزه دنبال توقف درگیری ها بودند و برای این کار دست به دامن میانجیگران بسیاری شدند اما با این وجود رسانه های صهیونیستی برای عوام فریبی می کوشند تا به شهروندان خود القا کنند که نظامیان صهیونیست با تمام توان دنبال پیروزی در جنگ هستند، حتی برای این کار از کشته شدن یهودی ها و هزینه کردن غیرنظامیان و امکانات مادی و معنوی نیز ابا ندارند.

سویرجو تأکید کرد که حمله زمینی به غزه در سطوح گوناگون هزینه های هنگفت و سنگین بر رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد کرد، بنابراین اسرائیل جرات انجام این کار را نخواهد داشت.

وی افزود که غزه در مقابل تجاوز زمینی صهیونیست ها مانند بشکه باروت عمل خواهد کرد، بنابراین اگر آنها می خواهند هلاک شوند، فلسطینی ها آماده جنگیدن هستند و تا آخرین نفر علیه آنها می جنگند.

این تحلیلگر فلسطینی گفت که وحشیگری صهیونیست ها در حملات هوایی به مناطق مسکونی غزه ناشی از این امر است که اسرائیل موجودیت و بقای خود را در خطر می بیند، به ویژه اینکه معتقد بودند که با عادی سازی روابط با اعراب می توانند به اهداف راهبردی خود یعنی اشغال قدس و تصاحب مسجد الاقصی نائل شوند و بدون پاسخ مسلمانان و فلسطینی ها قادر خواهند بود که سرزمین ها و مناطق بیشتری را اشغال کنند، اما در عمل نتوانستند به این هدف کلیدی دست یابند و پروژه آنها با شکست مواجه شد.

سویرجو ادامه داد که مقاومت فلسطینی ها مانع از دستیابی اسرائیل به هدف های خود برای پایان دادن به مساله فلسطین و یهودی سازی کامل سرزمین های اشغالی به پایتختی قدس شد.

وی یادآور شد که اسرائیل ۷۰ سال است که در بحران و چالش به سر می برد و تا کنون نتوانسته از آن عبور کند، بحران ساختاری که در جریان شکست نتانیاهو در چهار انتخابات برای تشکیل دولت در سرزمین های اشغالی بیش از پیش آشکار شد.

کارشناس امنیتی فلسطین افزود که فلسطینی هایی که سال ها و دهه ها است در سرزمین های اشغالی در «حیفا، یافا و عکا» زندگی می کنند به جهانیان می گویند که فلسطین از دریا تا رودخانه و از «راس ناقوره» تا «رفح» امتدا دارد، آنها هیچ اعتقادی به راه حل دو دولت ندارد و فریادد می زنند که یک کشور و یک ملت به نام فلسطین و یک غاصب و اشغالگر با عنوان اسرائیل وجود دارد.

وی توضیح داد که شهروندان فلسطینی حرف و خواسته خود را اعلام کرده اند و آن این است که بیت المقدس یکپارچه و واحد پایتخت فلسطین است؛ در قوانین بین المللی چیزی به نام بیت المقدس شرقی وجود ندارد و قدس در قطعنامه ۱۸۱ تقسیم نشده است.

سویرجو تاکید کرد که فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی می گویند که پایتخت ما بیت المقدس است، نه بیت المقدس شرقی، نبرد برای استقرار کشور فلسطین در تمام خاک این سرزمین و تا شکست و نابودی کامل اشغالگران ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس