کد خبر 1216983
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مجیدی تجربه دربی دارد/ استقلال بازیساز ندارد

کاپیتان پیشین استقلال با بیان اینکه فرهاد مجیدی تجربه حضور در چند دربی را دارد، گفت: سرمربی آبی پوشان باید بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده این دیدار حساس کند.

به گزارش مشرق، شاهرخ بیانی در خصوص شکست ۲ بر صفر استقلال برابر ذوب آهن قبل از دربی نود و پنجم گفت: استقلال یک بازی سخت را انجام داد و مشخص بود که به مشکل برخورد خواهد کرد. ذوب آهن بازی بسته ای را انجام داد و تمام هدفش زدن ضدحملات بود که متأسفانه استقلال این امکان را به این تیم داد تا بتواند یکی از گل هایش را از این طریق به ثمر برساند.

وی ادامه داد: آبی ها در ضربات ایستگاهی هم ضعیف عمل کردند و این موضوع نشان داد که فشار زیادی بر روی سطح دفاع استقلال وارد آمده و مدافعان باز هم دچار اشتباه شده اند.

بیانی خاطرنشان کرد: معضل اصلی استقلال نبود یک هافبک بازی ساز است. وقتی خط هافبک شرایط خوبی ندارد، به مدافعان فشار بیشتری می آید و همین مسئله باعث اشتباه های زیادی خواهد شد که دیروز یکی از همین اشتباهات باعث گل خوردن استقلال شد. آبی ها در روزی که می توانستند با گرفتن سه امتیاز خود را به دو تیم بالای جدول نزدیک تر کنند شکست خوردند تا امیدوار به هفته های بعد باشند.

کاپیتان پیشین استقلال در مورد دربی نود و پنجم که روز جمعه برگزار خواهد شد، گفت: این یک بازی کاملا متفاوت با دیگر بازی ها است و به نوعی فینال لیگ خواهد بود. همه هواداران دو تیم انتظار دارند تیمشان در این دیدار برنده باشد، حتی اگر به قهرمانی نرسد. دربی برای هواداران از نان شب واجب تر شده و آنها نمی خواهند تیمشان در پایان بازی بازنده باشد.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس شانس ویژه در دربی دارد

وی در پاسخ به این پرسش که راز موفقیت و برنده شدن یک تیم در دربی چیست، افزود: تیمی که از لحاظ شرایط روحی و روانی آماده باشد اشتباهاتش کم باشد و دوندگی بیشتری در ۹۰ دقیقه انجام دهد مطمئنا برنده آن بازی خواهد بود. فرهاد مجیدی از تجربه بالایی در دربی برخوردار است. او می داند که باید در فاصله زمانی کمی که تا شروع این بازی باقیمانده، آرامش را به اردوی استقلال بازگردانده و تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده کند.

بیانی با انتقاد از جدایی فراز کمالوند گفت: متأسفانه کمالوند به استقلال آمد اما آنقدر راحت از تیم جدا شد که ما متوجه نشدیم قرارداد او با استقلال چگونه بوده است. مگر می شود یک مربی به استقلال بیاید و به گونه ای قرارداد ببندد که یک ماه بعد به راحتی جدا شود. این نشان می دهد که مدیریت استقلال در این خصوص ضعیف عمل کرده و اگر قرار است شخص دیگری جانشین کمالوند شود باید قرارداد او سفت، محکم و شفاف بسته شود تا دوباره استقلال دچار چنین دردسری نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر فرهاد مجیدی تنهاست و هنوز هیچ دستیاری برای او به خدمت گرفته نشده است، گفت: این را باید از مسئولین تیم سوال کرد. آنها باید بدانند فرهاد به یک دستیار باتجربه و با دانش نیاز دارد که بتواند با او همفکری کرده و حریفان را آنالیز کنند اما متأسفانه هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است. مسئولان استقلال باید هر چه زودتر شخصی را که مجیدی در نظر دارد به خدمت گرفته تا استقلال بتواند از لحاظ کادر مربیگری کامل شده و شرایط برای کار بهتر شود.

بیانی در پاسخ به این سوال که نتیجه دربی را چه پیش بینی خواهید کرد، گفت: نتیجه این دیدار بستگی به شرایط روحی و روانی دو تیم دارد. این روزها پرسپولیس هم خوب بازی می کند، بنابراین دو تیم می دانند که اگر از لحاظ روحی آماده باشند نتیجه را به نفع خود به پایان خواهند رساند. ضمن اینکه یک ریکاوری خوب باعث خواهد شد استقلال با آمادگی کامل و به دور از خستگی به مصاف پرسپولیس برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این بازی اشتباهات است که باعث می شود نتیجه تغییر کند، بنابراین باید بازیکنان ضریب اشتباهات خود را به حداقل رسانده تا حریف نتواند از اشتباهات آنها به نفع خود استفاده کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس