کد خبر 1216964
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
عباسی: نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم/ باید آزادی را از انحصار خارج کنیم

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم و ما همراه سایر داوطلبان هستیم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند.

به گزارش مشرق، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی صبح امروز پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دولتی که مبلغ آن هستم نخبگانی نام دارد و شعار ما بازگشت به مردم با صداقت است. 

وی افزود: کشور ما در دهه اخیر در شرایطی است که مناسبات جدید جهانی با توجه به گسترش فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و مرزهای جغرافیایی دچار تغییر شده است بنابراین لزوم ایجاد محاسبات  و قطب بندی جدید شکل گرفته است و مقررات هم در آینده تغییر خواهد کرد.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی می‌گوید: در این زمان ما به یک قدرت منطقه ای و نوظهور تبدیل شده ایم که به دلیل بنیان‌های ایدئولوژیکی و دفاعی است که داریم، اما از نظر اقتصادی و مسایل فرهنگی از نظر داشتن قوانین مدونی در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدن سازی نوین اسلامی را رقم بزنیم. 

عباسی گفت: در شرایط جدید باید دولت جدید حتما با تکیه بر توان داخلی نگاه به ظرفیت های داخلی و دیپلماسی فعال گفت و گو در جهت حل مشکلات در حوزه سیاسی و اتکا به خداوند متعادل و پیگیری نظریه مقاومت و توام با نظریه میدان با نظریه گفت و گو باشیم. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: برای این که بتوانیم در مناسبات جهانی دخالت کنیم و تاثیرگذار باشیم نیاز است که از انسجام داخلی برخوردار باشیم. دولت نقش مهمی در برقراری انسجام داخلی دارد و ارتباط تنگاتنگی را با مجلس خواهیم داشت. دولت آینده با مشورت مجلس از حضور نخبگان استفاده خواهد کرد از بخش خصوصی به طور جدی استفاده خواهد کرد. مجلس و دولت بخش خصوصی اصناف و سمن ها و نهادهای مردم نهاد برای عبور از این برهه استفاده خواهیم کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما نیاز به بازطراحی سیستم و سازکار دولت داریم باید آزادی را از انحصار خارج کنیم و رهبری و ولایت را هم از انحصار خارج کنیم. جناح‌های درگیر جامعه ما این دو موهبت الهی یعنی رهبری و آزادی را در انحصار خود گرفته اند.

وی گفت: من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم. ما همراه سایر داوطلبان هستیم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان تایید کند با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و علمی این جانب و جزء افرادی باشم که در جلساتی به مردم معرفی شوم فرصت دارم که حرف های خود را بزنم و نفع و ضرر اینجا معنی ندارد که به نفع یا ضرر کسی کنار بروم. 

عباسی درباره احراز صلاحیت خود گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود. این به تشخیص شورا بر اساس قانون است. من از همه کاندیداها دفاع می کنم و نظرات شان را به گوش مردم می رسانم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    12 0
    آقای عباسی بزای شما وبقیه کاندیدهای نیروهای انقلابی متاسفم ازاینهمه خودخواهی هایتان که هرکدامتان اسیرهوای نفس شدهایدوخودخواه وفقط برای منافع کثیفتان فکر میکنید نه به مسئلت نظام واسلام شک ندارم که این عدم هماهنگی موجب تفرق رای نیروهای جهادی وانقلابی خواهد شد ودرنتیجه رقیبان معارض نظام که مثل روباه حیله گر وهماهنگ هستند ممکنست برنده انتخابات شوند ومثل دولت فعلی مردم و نظام را به خاک سیاه بنشانند آنوقت روسیاهی درپیشگاه خداوند وملت برای شما خواهد ماند باهم هماهنگ باشید به نفع هم انصراف بدهید فقط خداومسئلت اسلام ونظام رادرنظر بگیرید عرض ارادت به آقایان قالیباف وجلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس