مردان ترسناک مجیدی؛ کابوس مدافعان گل محمدی/ پاشنه آشیل استقلال کجاست؟

توجه کادر فنی و هواداران پرسپولیس و استقلال یک روز مانده به دربی کاملا معطوف به این مسابقه حساس است.

به گزارش مشرق، یکی از مزایای استقلال در آستانه دربی پایتخت، قرار گرفتن شکل گلزنی این تیم در بهترین حالت ممکن است. فرهاد مجیدی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شیخ دیاباته و مهدی قایدی را دوباره به اوج رساند و به نظر می‌رسد امیرارسلان مطهری هم بار دیگر در مسیر پیشرفت قرار گرفته است ولی در کنار این سه نفر، نکته بسیار مهمی که می‌تواند کمک حال استقلالی‌ها شود، قدرت بسیار خوبی است که چه در عرصه گلسازی و چه در امر گلزنی از طرف مردان خط میانی این تیم به مهاجمان تزریق می‌شود. اتفاقی که شاید در جدال مقابل پرسپولیس هم کمک شایان توجهی به آبی‌پوشان تهرانی بکند.

مهاجمان خطرناک

بدون شک زوج قایدی و دیاباته که در میان هواداران استقلال نیز فوق‌العاده محبوب هستند، اگر روی اوج باشند، آنقدر توانایی دارند که بتوانند از کمند مدافعان پرسپولیس بگذرند. در این میان حکایت مهدی قایدی کاملاً متفاوت خواهد بود.

مهاجم ملی‌پوش استقلال و جوان اول این تیم طی دو دربی گذشته به‌معنای واقعی کلمه قرمزها را اذیت کرده و نقش مؤثری در نتایج کسب شده داشته است.

قایدی در بازی شهریور ماه مقابل پرسپولیس یک گل فوق‌العاده به ثمر رساند و در جدال زمستانی دو تیم هم کمک شایان توجهی به محمود فکری کرد تا از آن مسابقه با دست خالی خارج نشود.

قطعاً یحیی گل محمدی برای مهار مهاجم سرعتی استقلال تدابیر ویژه‌ای اتخاذ خواهد کرد ولی اگر قایدی به خوبی توسط خط هافبک تیم خود تغذیه شده و البته شیخ دیاباته هم در شرایطی مناسب کنار باشو قرار بگیرد آنگاه مهاجمان خطرناک استقلال واقعاً به کابوسی برای مردان خط دفاعی پرسپولیس بدل خواهند شد.

به این نفرات باید امیرارسلان مطهری را نیز اضافه کنیم که در قالب یک بازیکن مکمل قطعاً می‌تواند در برخی دقایق پرسپولیسی‌ها را دچار مشکل کند.

البته همه این اتفاقات در صورتی شکل طبیعی خود را طی می‌کنند که مهاجمان استقلال به خوبی توسط خط عقب‌تر خود تغذیه شده و هافبک‌ها بتوانند برای آنها خلق موقعیت کنند.

اسلحه پنهان

علاوه بر بازیکنانی که نام بردیم، نمایش استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نشان داد فرهاد مجیدی برای رسیدن به دروازه رقبا صرفاً به دنبال گلزنی از طریق مهاجمان کلاسیک نبوده و اتفاقاً از مردان خط میانی نیز در این نمایش به خوبی بهره می‌گیرد.

آبی‌پوشان در حالی به عنوان صدرنشین از گروه خود راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شدند که برخی از اعضای خط میانی این تیم نه تنها در ‌گلسازی بلکه در گلزنی عصای دست تیم بودند.

فرشید اسماعیلی در عربستان تولدی دوباره داشت و آنقدر خوب بود که حالا استقلالی‌ها توقع دارند نامش را در فهرست مدعوین به تیم‌ملی ببینند. در کنار فرشید، محمد نادری هم نمایشی کاملاً متفاوت با آنچه در ایران از او دیده بودیم، نشان داد و جدا از اینکه به خوبی در امور تهاجمی مشارکت می‌کرد، دقیقاً همچون اسماعیلی یک گلزن ارزشمند نیز برای استقلال به حساب می‌آمد.

اگر نادری تا قبل از بازی با پرسپولیس از کمند مصدومیت خلاص شود، قطعاً می‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای برای مربیان استقلال جهت رسیدن به دروازه پرسپولیس باشد.

به این نفرات می‌توان مسعود ریگی را هم اضافه کرد که در لیگ قهرمانان گاهی اوقات حرکات کاملاً تأثیرگذار از او هنگام حملات استقلال شاهد بودیم.

مراقبت از خط دفاعی

استقلال در پیکارهای آسیایی از بابت حرکات تهاجمی کاملاً نمره قبولی گرفت و دروازه رقبای خود را به توپ بست. هر چقدر هم که بپذیریم الاهلی عربستان دچار بحران بوده ولی باز هم زدن پنج گل به این تیم در خانه خود کار بزرگی محسوب می‌شود و الدحیل نیز در مجموع ۵ بار مقابل ماشین تهاجمی استقلال مغلوب شد ولی در کنار این مزیت بزرگ، نباید فراموش کنیم  ساختار دفاعی استقلال مشکل دارد و دیدارهای برگزار شده در عربستان نشان داد مدافعان آبی گاهی اوقات تیغ لازم برای برش برابر مهاجمان حریف را ندارند. مشکلی که فرهاد مجیدی باید حتماً برای آن در دربی پایتخت تدبیری اتخاذ کند  چون در غیر این صورت شاید حتی درخشش مردان خط حمله نیز نتواند در نهایت زمینه‌ساز کامیابی آبی‌پوشان شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    10 11
    وای ترس از ارمان زلاتان نمیزاره شب راحت سر بر بالین نهم
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      6 7
      خاری ست در چشم و عقده ای در گلوی لونننننننگ
    • ابوالفضل IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      3 0
      راست میگه دیشب کابوس ارمان زلاتان میدیدم
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      3 1
      داداش ۱۰:۳۶فعلا از اضافیای تیم ما برندار تا بعدا
  • پری مجرد 43ساله IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    11 23
    پیف پیف ترسیدیم خخخخخ استقلال سوراخه
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    7 3
    ۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶ 666666666666666666666666666
  • مهرداد IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    6 6
    کابوس قایدی و ارسلان اجازه خواب راحت از تیم بابا مسعود و هواداراش بد جوری گرفته، حالا شیخ و فرشید هم مصیبت مضاعف شدند واسه اونها
    • setayesh IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      5 1
      اره بخدا بدجور دیشب همه کابوسش رو دیدن
  • مختار IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    6 3
    امروز روز وداع پیروزیه
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      3 2
      خدا بخواد وداع کل فوتبال مذخرف.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    5 4
    مشرق کیسه کش کور بودی ببینی مهاجمان پرسپولیس چجوری حریفان روسوراخ میکردن؟ شاید منظورت زالاتانه خخخخ؟
    • ستی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      3 2
      جوابت رو نمیدم چون هنو بچه ای جوجه
  • setayesh IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 3
    ماشالاا میبریم با تیم اقا فرهاد به کوری چشم لنگیاا
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      2 3
      به طمع برد بشین که میبرین
  • مسعود IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    استقلال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس