کد خبر 1216730
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
حملات رژیم صهیونیستی به غزه

جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۶ ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته با شلیک حجم قابل توجهی از راکت‌ها مناطق مختلفی از نوارغزه از جمله ساختمان‌های مسکونی و برج‌ها را هدف گرفتند.

به گزارش مشرق، این در حالی است که تنها در روز گذشته جنگنده‌های ارتش صهیونیستی در اقدامی خطرناک چندین برج مسکونی از جمله برج الهندی واقع در مرکز نوار غزه را هدف گرفتند.

این حملات از سوی اشغالگران بعضاً علیه مواضع نظامی نیروهای مقاومت و به طور عمده علیه مناطق مسکونی نوار غزه و با هدف اعمال فشار بر رهبران مقاومت و ساکنان باریکه غزه صورت گرفت تا بلکه از این طریق بتوانند راهی برای توقف حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی پیدا کنند.

دانلود

فلسطینیان ساکن نوار غزه علی رغم تعداد چشمگیر شهدایی که تاکنون در مقابل حملات اشغالگران متحمل شده‌اند، همچنان به دفاع از حقوق و ارزش‌های خود پایبند هستند این در حالی است که تاکنون ۳۰ تا ۵۰ تن از فلسطینیان از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده در پی حملات هوایی شهید شده‌اند.

موج حملات ارتش صهیونیستی از نیمه شب دوشنبه هفته جاری آغاز شده و تاکنون هم ادامه دار بوده است.

گروه‌های مقاومتی فلسطینی هم در مقابل با پرتاب حجم کثیری از موشک‌ها به سوی شهرک‌های اطراف نوار غزه و فراتر از آن از جمله تل‌آویو سعی کردند تا این حملات را پاسخ بدهند. حمله به تل‌آویو حامل پیام قدرتمندی برای صهیونیست‌ها بوده اینکه اگر حملات شأن را به غزه ادامه دهند روند سوق موشک‌های قسام و سرایا القدس و دیگر گروه‌های مقاومتی به اراضی اشغالی هم ادامه دار خواهد بود.
پیشتر هم یک خودروی جیپ ارتش رژیم اشغالگر هم در مرز نوار غزه توسط در پی شلیک یک موشک (کورنت) هدف گرفته شد.

تمامی این تحولات با تلاش‌های بین‌المللی و میانجیگران برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع میان دو طرف و همچنین انتشار برخی اخبار مبنی بر سفر یک هیأت مصری به غزه برای مهار این شرایط و پیشگیری از کشیده شدن اوضاع به جنگ همه جانبه همراه بوده است.
در همین حین، مجروحان ناشی از حملات نیز به بیمارستان‌های نوار غزه که خود با بحران کمبود دارو و مجروحان با سطح آسیب دیدگی‌های مختلف و در کنار آن شیوع بیماری کرونا روبه رو هستند، انتقال داده می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس