دانشجویان خوابگاهی در اولویت واکسیناسیون

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دانشجویان مستقر در خوابگاه در اولویت واکسیناسیون قرار دارند، از مذاکره با دانشگاه علوم پزشکی تهرابرای تسریع در واکسینه کردن دانشجویان خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید حبیبا، ضمن تاکید بر تسریع روند واکسیناسیون دانشجویان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه تهران در همین رابطه با دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد مذاکره شده که البته آنها قول ۱۰۰ درصدی ندادند اما اعلام کردند واکسیناسیون دانشجویان و اساتید در اولویت قرار دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: البته به موازات درخواست ما، معاونت دانشجویی وزارت علوم نیز پیگیر این موضوع است. آنطور که به ما گفته اند، دانشجویان علوم پزشکی آنهایی که در بیمارستان مشغول هستند مانند انترن ها، واکسینه شده اند اما به گفته دانشگاه علوم پزشکی تهران سایر دانشجویانشان همچنان در صف انتظار دریافت واکسن قرار دارند.

حبیبا با تاکید بر اینکه واکسینه کردن دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه تهران در اولویت قرار دارد، گفت: به دلیل تجمع دانشجویان در خوابگاه ها و اینکه در محیط بسته قرار دارند، واکسینه کردن آنها در ابتدای امر ضرورت دارد.

وی ضمن بیان این مطلب که خوابگاه های دانشگاه تهران در حال بازگشایی هستند و دانشجویان می تواند به خوابگاه ها باز گردند، گفت: آن دسته از دانشجویانی که از طریق فرآیند آموزشی دانشگاه تا پایان سال ۹۹ در خوابگاه حضور داشتند، به دلیل خارج شدن شهر تهران از وضعیت قرمز می توانند براساس حروف الفبا از ۲۵ اردیبهشت ماه به خوابگاه ها مراجعه کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران کیفیت غذای دانشگاه را قابل قبول و خوب توصیف کرد و افزود: هفته گذشته نمایندگان شورای صنفی دانشگاه غذای سلف دانشگاه را تست کردند و نسبت به کیفیت آن اعلام رضایت کردند. البته برخی دانشجویان ایده آلی فکر می کنند و غذای دانشگاه را با غذای یک رستوران درجه یک در تهران مقایسه می کنند.

حبیبا با اشاره به اینکه سلامت غذای دانشجویی برای ما اهمیت زیادی دارد، گفت: ما در دانشگاه، متخصصان تغذیه داریم که به طور مدام در حال چک کردن غذا هستند و در آشپزخانه حاضر می شوند و بر مراحل طبخ غذا نظارت دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره احتمال افزایش هزینه غذای دانشجویی با توجه به افزایش هزینه مواد غذایی گفت: در حال حاضر هزینه غذا برای دانشجویان بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است و بقیه هزینه را دانشگاه می دهد. البته هزینه خریداری مواد اولیه افزایش زیادی داشته به طوری که سال گذشته بابت یک پرس غذا ۱۲ هزار تومان پرداخت می کردیم و امسال ۲۵ هزار تومان. با در نظر گرفتن ارزش افزوده حتی هزینه غذا بالای ۲۶ هزار تومان می شود.

وی تاکید کرد: تا پایان ترم جاری با پیمانکار قرارداد داریم و قرار بر این است که هرچقدر قیمت ها هم بالاتر برود، نرخ غذای دانشجویی فعلا تغییری نکند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره آخرین وضعیت بازسازی و تعمیرات خوابگاه ها گفت: ۳ خوابگاه سطح شهر، در حال بازسازی است و ۲ خوابگاه دیگر در حال تعمیر و تجهیز وسایل گرمایش سرمایشی است که حداکثر تا پایان تیرماه به اتمام می رسد. ۲ خوابگاه نوساز در کوی دانشگاه نیز تا مردادماه افتتاح خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    1 0
    مثل حج اولویت بندی میکنن ما هم ۱۰ سال تو نوبت باشیم
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 0
      چندین نفر دو سه بار رفتن حج الان هم دو سه بار واکسن بزنن ما هم تماشاچی باشیم هچی نگیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس