گرانی دستمزد بازیگران از کِی باب شد؟/ عسگرپور: اصناف کف قیمت دستمزدها را تعیین کنند

محمدمهدی عسگرپور در نشست خبری جشنواره و در پاسخ به سوأل انتقادی دست به فرافکنی زد و اظهار داشت: این قبیل سوألات را عمه بنده که آلزایمر هم دارد می تواند مطرح کند!

به گزارش مشرق، صبح روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه نشست رسانه ای مجازی دبیر سی و هشتیمن جشنواره جهانی فجر در حالی برگزار شد که تعدادی از چهره های رسانه ای به صورت گزینش شده در این مراسم حضور داشتند!برگزارکنندگان این رویداد در حالی اصرار به برگزاری این جشنواره دارند که تعداد کثیری از چهره های رسانه ای، منتقدان و اهالی سینما به کرات انتقادات و اعتراضات تند خود را علیه برگزاری فیزیکی این رویداد در این بحران اسفبار کرونا مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید:

محمدرضا عباسیان: برگزاری هر جشنواره سینمایی یعنی فقط کاسبی!

یکی از خبرنگاران با طرح این پرسش که اصرار مدیران سازمان سینمایی و زیرمجموعه های شان برای برگزاری رویدادهای سینمایی در بحران کرونا از سال گذشته تاکنون به چه علت است و چرا دبیران جشنواره ها علیرغم اعتراضات مکرر اهالی سینما و رسانه دست به برگزاری برخی جشنواره ها نظیر جشنواره فیلم کودک، جشنواره ملی فجر و اینک جشنواره جهانی فجر به شکل فیزیکی زده اند و مانند معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان که اثرگذاری اقتصادی و فرهنگی در سینمای بین الملل دارند، دست به لغو، تعویق و یا برگزاری آنلاین نزدند و همینطور این پرسش که شما به عنوان فردی که زمانی اداره خانه سینما را بر عهده داشتید و از معضلات و مشکلات اقتصادی اهالی سینما آگاه هستید چرا در این بحران کرونا درخواست لغو این رویداد و اختصاص مبلغ آن را به اهالی سینما ندادید؟ با پاسخ های عجیب آقای عسگرپور مواجه شد!

دبیر جشنواره جهانی لیستی از جشنواره های دست چندم بین المللی مانند «بوسان» و «قاهره» و «آنتالیا» را برشمرد که به صورت فیزیکی مبادرت به برگزاری کرده اند و ضمن اتهام زدن به رسانه ها اظهار داشت: گاهی اوقات ما بر مبنای اطلاعات روزنامه ای صحبت می کنیم و گاهی اطلاعات حرفه ای!؛ آیا در همین کشورها که جشنواره های خود را به صورت فیزیکی یا دو گانه برگزار کردند جماعتی حضور داشتند که تا این حد اعتراض کنند؟ مثلاً بگویند به جای برگزاری این جشنواره ها پول را بدهیم به بی بضاعت های سینما؟

دبیر این جشنواره با توجهی به انتقادات اهالی سینما به برگزاری جشنواره ها در شرایط بداقتصادی اهالی سینما عنوان کرد: برخی می گویند که پول جلوی ما را گرفته ولی مگر این جشنواره چه منفعتی برای ما دارد؟ من اگر همین ایام یک سریال می ساختم ده برابر چیزی که جشنواره برایم دارد عایدم می شد!

آفت کم اطلاعی دبیر جشنواره جهانی فجر از جشنواره های جهانی/ وقتی سوالات را «عمه‌ی» آقای دبیر هم می تواند مطرح کند!

وی همچنین در بخشی از این گفتگو اطلاعات خبرنگاران را ناقص دانست و گفت جشنواره هایی که نام بردید -جشنواره برلین- به زودی برگزار می شوند! این در حالی است که جشنواره فیلم برلین که پیش از این به صورت قطعی اعلام به برگزاری کرده بود به تازگی در وب سایت خود مطلبی را منتشر کرده مبنی بر اینکه برگزاری فیزیکی رویداد تابستانی این جشنواره با مشکل مواجه شده و به علت پاندمی کرونا امکان لغو آن وجود دارد، موضوعی که نشان از کم اطلاعی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر از جشنواره های مهم بین المللی است!

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    الشیتیل و مالشیتیل مفت - و ما ادراک شیتیل مفت ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس