کد خبر 1216038
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
معاملات قراردادهای اختیار معامله ۳ شرکت در بورس آغاز می‌شود

دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکتهای پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری‌ غدیر و فجر انرژی خلیج فارس در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس تهران اعلام کرد: دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سرمایه‌گذاری‌غدیر (وغدیر) در سررسید آبان ماه ۱۴۰۰، از روز یکشنبه(۲۶ اردیبهشت) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود.

معاملات مربوط به این قراردادها تنها به صورت برخط بوده و صرفاً از طریق کارگزارانی که مجوز معاملات برخط در این بازار را دارا باشند، قابل انجام است.

همچنین با توجه به راه اندازی سامانه مدیریت ریسک و امکان و امکان محاسبات وجوه تضمین براساس « ضوابط وجهت ضمین قرارداد اختیار معامله در بورس اوراق بهادارتهران و فرابورس ایران»، اتخاذ موقعیت باز فروش در قراردادهای اختیارمعامله، به شرط کفایت وجوه تضمین، برای تمامی فعالان بازار سرمایه امکانپذیر می باشد.

این گزارش می‌افزاید: صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار در نظر دارد اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام شرکت فجر انرژی خلیج فارس(بفجر) در نماد ( هفجر۱۰۲) را با هدف حمایت از سهام منتشر  کند. عرضه  این اوراق از نیز روز شنبه(۲۵ اردیبهشت) با شرایط  اعلامی در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود.

شایان ذکر است "اوراق اختیار فروش تبعی" در واقع همان طرح بیمه سهام است که توسط شرکتها به فروش می رسند، که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر کننده می‌باشد متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن “قیمت اعمال” می گویند در تاریخ معین یا همان “تاریخ اعمال” از سهامدار خریداری کند.

شرکت‌های منتشر کننده اوراق تبعی قبل از فروش این اوراق ملزم به انتشار اطلاعیه عرضه جهت اعلام عمومی ویژگی‌های آن می‌باشند. ضمن این که توصیه می‌شود سهامداران قبل از اقدام به خرید اوراق تبعی هر نماد، اطلاعیه عرضه آن اوراق را مطالعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس