عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: رویت هلال اگر اثبات نشود روز جمعه عید فطر خواهد بود

عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال در سراسر کشور برای رصد هلال ماه شوال اقدام می‌کنند، در صورتیکه رویت هلال اثبات نشود روز جمعه عید فطر خواهد بود.

به گزارش مشرق، عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال در سراسر کشور برای رصد هلال ماه شوال اقدام می‌کنند، در صورتیکه رویت هلال اثبات نشود روز جمعه عید فطر خواهد بود.

انشاالله چهارشنبه ۲۹ ماه مبارک رمضان حدود ۱۰۰ گروه در نقاط مختلف کشور برای دیدن ماه شوال اقدام می‌کنند پیش بینی کارشناسان این است که، چون هلال به لحاظ مشخصات نجومی نزدیک حد تجربی رویت پذیری و رویت ناپذیری هست احتمال اینکه این هلال اگر هوا کاملا مساعد نباشد دیده نشود وجود دارد.

به هر حال گروه‌های استهلال انشاالله حداکثر توان خودشان را به کار خواهند برد تا بتوانند هلال را ببینند، اما اگر گزارش‌هایی که به ستاد ارسال می‌شود از این گروه‌ها اطمینان بخش نباشد و درواقع اثبات نشود رویت هلال در روز چهارشنبه احتمال اینکه روز جمعه عید فطر باشد وجود دارد و خب یک احتمال هم این است که هلال دیده بشود در چهارشنبه و پنجشنبه همانجور که در تقویم آمده انشاالله عید سعید فطر باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس