محمدحسن نامی

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اعتقاد من این است تا زمانی که همه نامزدهای مورد نظر، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفتند نه باید ستاد بزنند و نه از اعضای کابینه نام ببرند.

 به گزارش مشرق، محمدحسین نامی، صبح امروز (سه‌شنبه) پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۶۴ برنامه برای انتخابات پیش‌رو در نظر دارم، اظهار داشت: اعتقاد من این است تا زمانی که همه نامزدهای مورد نظر، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفتند نه باید ستاد زده و از اعضای کابینه نام ببرند.

ببینید:

عکس/ ثبت نام وزیر پیشین ارتباطات در انتخابات

وی عنوان کرد: تا تایید نهایی شورای نگهبان در راستای معرفی کابینه اقدام نمی‌کنم. ۶ برنامه من، مربوط به شش ماهه اول است که مربوط به وضعیت معیشتی مردم می‌شود. برابر با ماده ۵۷ قانون اساسی قوه مجریه، قضاییه و مقننه زیر نظر ولایت فقیه و مردم هستند. هرکس بخواهد نامزد ریاست جمهوری شود باید قانون و مردم را قبول داشته باشد.

نامی تصریح کرد: من نیروهای مسلح را می‌شناسم و می‌دانم جمهوری اسلامی در بُعد امنیتی و دفاعی و نظامی در رده اول غرب آسیا است. قرار بود برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ سایر شاخص ها هم در همین راستا حرکت کنند.

وی افزود: چندی پیش یک هواپیمای مدرن بدون سرنشین ارتش آمریکا به آسمان کشور تجاوز کرده بود که توسط سامانه سپاه مورد هدف قرار گرفت، این اقدام نشان از قدرت بالای دفاعی ایران دارد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قدرت نظامی همیشه، سایه ای حمایتی برای حوزه های سیاسی و اقتصادی کشور بوده است تاکید کرد: باید از توانمندی نیروی نظامی که من به واسطه سابقه خدمتم از آن آگاه هستم در راستای کمک به اقتصاد کشور استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

همه گرایش‌های سیاسی باید کاندیدای خود را در انتخابات داشته باشند

نامی ادامه داد: من هم مانند بسیاری از خردمندان و اندیشمندان اعتقاد دارم که علم ژئوپولتیک اهرمی از قدرت است که باید از آن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور به درستی استفاده کنیم. درصد و ظرفیت قابل توجهی از منابع جهان در دسترس ما قرار دارد که باید از آنها بهره برداری کرده و به ثروت تبدیل کنیم .

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دولت آینده نیازمند برخی تغییرات در ساختار است اظهار کرد: اصلاح سند آمایش ملی مهم ترین حلقه مفقوده توسعه کشور است. جوانان کشور نباید دغدغه تهیه مسکن و معیشت داشته باشند.

نامی نگاه جدید به بانوان خانه دار را اصلاحی ضروری برشمرد و گفت: نگاه به کسی که در خانه فعالیت می کند و زندگی را به لحاظ معیشتی و تربیت فرزندان مدیریت می کند باید نگاهی اصلاح شده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که خود را عضو کدام جریان سیاسی می‌دانید، گفت: به صورت مستقل وارد انتخابات شدم اما به لحاظ تفکر و نوع عمل، اصولگرا هستم.

نامی خاطرنشان کرد: در تهیه برنامه‌های اقتصادی ام،  ۱۷ اقتصاددان که اکثرا جوانان و تحصیل کرده همین مرز و بوم هستند به من کمک کرده اند. همچنین ۱۲ نفر از نخبگان فرهنگی در تهیه برنامه های فرهنگی و چگونگی عملکرد سیاسی در حوزه ملی، منطقه ای و بین المللی با من همراه بوده‌اند.

ببینید:

عکس/ نشست خبری سعید محمد پس از ثبت‌نام در انتخابات

وی تاکید کرد: عقبه من ارتش جمهوری اسلامی ایران است و می خواهم بر اساس شعار «نظم و قانون» یک دولت مقتدر و منسجم تشکیل بدهم. در شرایطی که بی نظمی در ارکان اداری کشور حاکم شده است فقط نظم می تواند پاسخگوی مشکلات باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری برقراری دولت الکترونیک را از جمله مهم ترین نیازهای روز جامعه برشمرد و اظهار کرد: دولت الکترونیک به دولتی اطلاق می شود که در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۶۵ روز سال پاسخگو و مراقب مردم باشد. دولت در مقابل شهروندان همیشه و در همه شرایط باید پاسخگو باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس