کد خبر 1215273
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۵
رومانی خواستار افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا شد

«کلاوس یوهانیس» رئیس جمهوری رومانی گفت که کشورهای شرق اروپا که در ناتو عضویت دارند خواستار حضور نظامی بیشتر متحدان در این کشورها هستند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یوهانیس این درخواست را روز دوشنبه پس از اجلاس سران «بخارست ناین» مطرح کرد.

بخارست ناین شامل گروهی از کشورهای شرق اروپا در ناتو است و یوهانیس و آندری دودا رئیس جمهوری لهستان مشترکا ریاست نشست مجازی سران آن را برعهده داشتند.

هدف از برگزاری این اجلاس که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز از طریق ویدیو کنفرانس در آن حضور داشت هماهنگی مواضع امنیتی کشورهای عضو بخارست ناین پس از اجلاس ماه ژوئن ناتو بود.

یوهانیس گفت: ما بعنوان متحدان جناح شرقی ناتو باید به تحکیم توان دفاعی و بازدارندگی خود ادامه دهیم. ما اخیرا شاهد افزایش نگران کننده حضور نظامی روسیه در همسایگی خود، در دریای سیاه و در اطراف اوکراین بودیم.

وی افزود: به همین دلیل است که ما از جمله در صحبت با پرزیدنت بایدن خواستار افزایش حضور نظامی متحدان در رومانی و در بخش جنوبی جناح شرقی شده ایم.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، روسای جمهوری بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی و اسلواکی نیز از طریق ویدیوکنفرانس در نشست بخارست ناین حضور داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    رومانی خواستار افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا شد. احتمالا اصلاح طلبه یارو .عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه چغذر امریکا اینور اونور نوکر داره ما فک میکردیم فقط نوکراش داخل ایران هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس