کد خبر 1215246
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
ابتلای وزیر کشور آلمان به کرونا با وجود تزریق واکسن فایزر

تست کرونای "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان با وجود تزریق واکسن فایزر-بیون تک در ۲۵ فروردین ماه، مثبت اعلام شده و وی در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده است. به این ترتیب یکی دیگر از اعضای کابینه دولت فدرال آلمان تست کرونایش مثبت شد. زیهوفر که ۷۱ سال سن دارد در قرنطینه خانگی به سر می برد. این خبر را یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد.

به نوشته رسانه های آلمانی زیهوفر از ابتدای شیوع کرونا به شدت احتیاط می کرد و مشخص نیست که کجا به این ویروس آلوده شده است. امروز (دوشنبه) از وزیر کشور آلمان تست کرونا گرفته شده و نتیجه آن مثبت اعلام شد.

زیهوفر، هفته گذشته در جلسه کابینه فدرال آلمان هم شرکت کرده بود. وی در چهاردهم آوریل ( ۲۵ فروردین ماه) اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده بود. وی روز بعد از تزریق واکسن اعلام کرد که به دلیل سن و بیماری های زمینه ی در اولویت دریافت واکسن قرار داشته و واکسن شرکت فایزر-بیون تک را تزریق کرده بود.

در اوایل آوریل نشریه بیلد آلمان در گزارشی اعلام کرد که زیهوفر درخواست وزیر بهداشت برای تزریق واکسن آسترازنکا را رد کرده است. این تصمیم زیهوفر با توجه به اینکه دیگر اعضای مسن کابینه دولتی این درخواست را پذیرفتند با انتقادهای زیادی همراه شد.

وی در واکنش به این انتقادها گفته بود که هر کس می تواند نظر شخصی خود درباره هر واکسن را داشته باشد. وی گفت: من از زمان فعالیت در وزارت بهداشت نسبت به امنیت دارو نگرش خاصی داشته ام و هنوز هم این وضعیت را دارم.

واکسن آسترازنکا در حال حاضر در آلمان تنها برای افراد بالای ۶۰ سال توصیه می شود. علت این تصمیم مشاهده موارد نادر و البته سخت و جدی عوارض جانبی از جمله لخته شدن خون در عروق مغزی بعد از تزریق این واکسن اعلام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 1
    خخخخخ خدا را کرور کرور شکر و حمد و ثنا
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    به سرمایه هایشان در داخل ایران هم ، فایزر بدید بزنند .
  • DE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    به درک
  • DE ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس