کد خبر 1215139
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
بورس نمایه

باید مسئولین و ارکان بازار با اخلال گران برخورد جدی داشته باشند تا اعتماد دوباره به بازار برگردد. واقعیت این است که نه انتخابات و نه مذاکرات وین اثری در بازار ندارد و تنها ناجی بازار اعتماد است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محسن علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و اثرات آن بر بازار سرمایه گفت : تا به امروز تنها چند شعار انتخاباتی از دوستانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است شنیده شده است. اما شعار علاجی برای بازار سرمایه نیست و با عمل می توان اعتماد به بازار را تقویت کرد.

علیزده افزود: باتوچه به شرایط فعلی بازار سرمایه و سطح گستردگی آن، نامزدهای انتخاباتی، باید شناخت عمیقی از بازار داشته باشند و با کمک کارشناسان و آسیب شناسی جدی، تصمیمات سریع و عاجز بگیرند.

بیشتر بخوانید:

قانون ۷+۳ موافق تزریق نقدینگی به بورس

عضو ناظر شورای عالی بورس با اشاره به شرایط متفاوت بازار سرمایه نسبت به گذشته و با تاکید بر اینکه می توان به آینده بازار سرمایه امیدوار بود، ادامه داد: طی روزهای گذشته علیرغم جلسات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و مصوبات خوبی که در پایان جلسه اعلام شد، باز هم شاهد صف های فروش بودیم که دلیل اقتصادی نداشت و به نظر می رسد بازار همچنان چشم انتظار بازگشت اعتماد است. بازار سرمایه در شرایط کنونی، بیش از تزریق نقدینگی نیاز به تزریق اعتماد دارد. سهامداران ما باید شاهد پایبندی حقوقی ها به منافع جمعی بازار سرمایه باشند.

زمانیکه برخی از حقوقی ها همچنان عرضه های آبشاری انجام می دهند نباید انتظار بازگشت اعتماد به بازار را داشت. در چند روز گذشته، حجم زیادی از فروش توسط حقوقی ها صورت گرفت که باعث رعب و وحشت روانی در بازیگران اصلی بازار شد. البته بازیگران حقوقی هم مقصر نیستند، آنها نیز باید پاسخگوی سهامداران خود باشند و تصمیمات انها در شرایط کاهش اعتماد به بازار اتخاذ می شود.

علیزاده با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه به نحوی است که اولویت دولت با هر جهت گیری سیاسی باید تزریق اعتماد به بازار سرمایه باشد، افزود: انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل کابینه دولت جدید به ذات تاثیر منفی بر بازار ندارد چرا که امروز بازار سرمایه مورد توجه مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز هست. اهمیت بازار سرمایه به حدی است که جایگاه روشن و مشخصی در سیاست های کلان اقتصادی برای آن تعریف شده و هیچ دولتی نمی تواند نسبت به این بازار بی توجه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مسایل مهمتری از انتخابات در خصوص بازار سرمایه مطرح است و تحلیل اثر انتخابات ریاست جمهوری بر بازار  به مثابه گذشته، توهم است، افزود: باید مسئولین و ارکان بازار با اخلال گران برخورد جدی داشته باشند تا اعتماد دوباره به بازار برگردد. واقعیت این است که نه انتخابات و نه مذاکرات وین اثری در بازار ندارد وتنها ناجی بازار اعتماد است.

وی در این خصوص ادامه داد: نرخ سود سپرده ای که بانک ها بر خلاف دستور بانک مرکزی به مشتریان ارائه می کنند یکی از نمادهای بدعهدی است. یا برخی سیاست های پولی غلط بدعهدی دیگری است که موجب آسیب اعتماد در بازار سرمایه می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان به چم انداز بازارسرمایه و بسته ۳+۷ نیز اشاره کرد و خاطرنشان شد: به نظر می رسد اجرای ۳+۷ می تواند تأثیر بسیار مثبتی در بازار سرمایه ایجاد کند. البته بخشی از بندها هم اکنون نیز قابل اجرا هستند و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید با سرعت آنها را عملیاتی کند. تصمیم بانک مرکزی و تاخیر در فرآیند اجرای برخی از بندها موجب آسیب به بازار می شود.

منبع:سنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نادری IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    ای بابا فقط حرف حرف در عمل چکاره ی
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    مجلس جلوی رمز ارز رو بگیرد و سرمایه ها رو با مدیریت به سمت بورس هدایت کند.
    • مانی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 0
      تو زمینه ای که تخصص و اطلاعات نداری اظهار نظر نکن بازار رمزارزها یک بازار موازی و مثل خود بورسه این حرفت مثل اینه که بگی دولت جلوی بازار خودرو رو بگیره تا بورس رشد کنه ! تا وقتی این دولت وبال گردن ملته هیچ اتفاقی نمیوفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس