کد خبر 1215003
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
بورس نمایه

مدیر سرمایه گذاری یکی از صندوق‌های بانکی با اعلام اینکه قانون ۷+۳ تلاش دارد نقدینگی را به بازار بورس تزریق کند، گفت: امروز بازار سرمایه در تله برجامی گرفتار آمده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، امیر صالحی بورس را دارای بیش واکنش خواند و آن را مسبوق به سابقه دانست و ادامه داد: در دوره ای که قیمت دلار به شدت بالا رفته بود، بازار سرمایه هر روز رشد مثبت داشت.

وی همچنین از وابستگی شدید بورس به تغییرات نرخ ارز سخن گفت و افزود: نرخ کنونی دلار به صنایع ما آسیب می زند و حتی بانک مرکزی نیز نسبت به این مسئله اظهار نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

رکورد ریزش شاخص سهام در سال ۱۴۰۰

صالحی تصریح کرد: قیمت های جهانی فولاد و فلزات به شدت رشد کرده است ولی چون بازار بورس نسبت به ادامه کاهش قیمت دلار هراس دارد، لذا در شرایط کنونی قفل کرده است و هیچ جانی ندارد.

این کارشناس بورسی ادامه داد: امروز بازار سرمایه در تله برجامی گرفتار آمده است و هر یک از فعالان این بازار از یک نرخ ارز متفاوت، بعد از توافق ها سخن می گویند.

صالحی عدد ارز در بدترین سناریو در سال۱۴۰۰ را حتی تا زیر ۲۰ هزار تومان ندانست و افزود: به محض اینکه بازار به این نتیجه برسد، به شدت به راه افتاده و شاهد اتفاقاتی خوب خواهیم بود.

نقدینگی؛ راهکار ماندگاری مردم در بورس

همچنین ماجد رضایی، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه خروج از بورس باید برای مردم میسر گردد، گفت: دولت صرفا نباید نقدینگی به بورس تزریق کند و باید متغیرهای بنیادی را نیز اصلاح کند.

وی این اصلاحیه را منجر به حمایت از شرکت های بورسی و بهبود سودآوری دانست و افزود: قیمت فروش در بورس کالا نیز باید از حالت دستوری خارج شده و بر اساس مکانیزم «نرخ آزاد» معاملات صورت گیرد.

رضایی قدم دوم را مبتنی بر نگهداشت مردم در بورس عنوان کرد و در عین حال گفت: حتی برای هموارسازی راه خروج مردم از بورس نیازمند تزریق نقدینگی هستیم ولی این تنها یک راهکار است و کافی نیست.

منبع:بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 1
    خدا اون بالاست مردم ماشین و مسکن شونو فروختن به دعوت دولت و مسولین حالا سرمایه شون یه ماشین هم نمیتونن بخرن نمیدونم اینا که به مردم درس خدا شناسی و منع از دزدی و حرام بودن میکنن چرا خودشون با این مردم بدبخت این چنین میکنن مردم دیگه به هیچ کس نبازد اعتماد کنن ما برای شکوفایی اقتصاد مملکتمون نرفتیم تو ترکیه ملک بخریم برای شکوفایی مملکت بیت کوین نخریدیم دلار وطلا نخریدیم انهم به دعوت مسولین که میگفتن برای سلامت اقتصاد و جلوگیری از گرانی و تورم بیاین بورس یه سود هم ببرین یکساله نه تنها سود نکردیم سرمایه مون رو دزدیدن به یک سوم رسوندن آیا به حال چنین مملکتی نباید گریست ایا به چنین مسولینی باید بار دیگه اعتماد کرد حالا اونایی که بیت کوین خریدن برای شکوفایی اقتصاد کشورهای بی خدا حالا ببینین اونها مسولینشون به وعده شکوفایی اقتصاد و سود هنگفت به سهامداران عمل کردن یا مسولین مومن وروزه دار باخدای ما از کجای این مملکت بگیم از دارو یا مسکن یا ازدواج و شغل جوانان این مرز وبوم دلمون خونه از دست مردان مومن روزه دار مبلغ دین ...........
  • امیر IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 2
    خدا از باعث وبانی اش نگذرد بازارسرمایه یعنی امکان خرید وفروش این چه بازاری هست که سرمایه مردم راگروگان‌گرفته اند؟؟ NAVدارایکم حدود19000اما نماد در قیمت134000 وبرعکس NAVپالایشی56000 اما قیمتش 71000 اونایی که تو بورس هستند میفهمند من چی میگم حداقل دست از سر این بازار بردارید اگر ضرر کنیم مهم نیس بزارثد بخاطر اشتباه تحلیلی خودمان ضرر بدهیم نه دستکاری برخی دربورس بخدا هیچ دولتی با ملت خود چنین نمیکند اگر هم دزدی میکنند برای ملت خودشون دیگران را استثمار میکنند. حداقل بزارید بورس میت گونه قدری قابل تحلیل باشه
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 1
    مثبت7ومنفی3 بهترین زمان برای ترزیق پول به بورس
  • وحید IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    کم چرت بگید.چه ربطی به دلار داره .بورس از وقتی که ریزش شروع کرد.دلار تکون هم نخورده.
  • Zada FR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    این مهم است که به اخراج آمریکایی ها از عراق .. پس از قانون عراق خواستار خروج آنها به پایان می رسد برای محافظت از مردم و حفاظت از قانون در منطقه
  • سید IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    آقایان دولتی دست شما را از بورس کوتاه کنید بزارید بازار بورس راه خودش را برود هرچی شد سهامدار قبولش دارد
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    اخه این چه وضعیه ۸ملیون وام برداشتم دوساله ۹,۵ برگشت یه کمی هم پسنداز به بدبختی جم کردم با خودم گفتم بزارم تو بورس کمی سود کنم بلکه بتوانم یه ماشین در حد ۳۰ تومن که بخرم سود که نکردیم هیچ همین شن در غازی هم داشتیم رفت شاید برا بعضیها انذار باشه برا من هزار تومن هم هزار تومنه به خدا که حق زن و بچه منو دارین میخوری فردای قیامت باید همتون جواب بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس