کد خبر 1215063
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
Yasuke  یاسوکه

یاسوکه بر محور داستان یک سامورایی سیاهپوست که در حال گذراندن دوره بازنشستگی خود است، ساخته شده. او با بی‌میلی وظیفه حمایت از کودکی را که دارای قدرت‌های رازآلودی است، می‌پذیرد.

به گزارش مشرق، سریال‌های کارتونی جدی مختص بزرگسالان در راه است. «یاسوکه»، «انجمن عدالت: جنگ جهانی دوم» و «نامرئی» ازجمله مهم‌ترین سریال‌های کارتونی هستند که درماه جاری به بازار عرضه می‌شوند.مدت‌هاست که دیگر کارتون‌ها و انیمه‌ها تنها با موضوعاتی مختص کودکان و نوجوانان ساخته نمی‌شوند، سال‌های سال است که دست‌اندرکاران ساخت انیمه‌ها، روایت‌های داستانی مورد علاقه بزرگسالان را نیز در قالب کارتون به تصویر می‌کشند. در برخی از موارد نیز کارتون‌هایی می‌سازند با موضوعات فانتزی و قهرمانی مورد علاقه بزرگسالان امروز و کودکان دهه۱۹۹۰.


 در سال‌های اخیر و به‌ویژه دوران شیوع ویروس کرونا، ساخت و پخش فیلم و سریال‌های کارتونی از سوی کمپانی‌های دارنده پلتفرم‌ها رواج پیدا کرده است. در سال‌های اخیر نه‌تنها انیمه‌ها و کارتون‌های با مضامین کمدی که ساخت انیمه‌هایی برپایه داستان‌های ابرقهرمانی و فانتزی نیز رواج پیدا کرده است. سی ان ان در گزارشی برخی از مهم‌ترین انیمه‌ها و کارتون‌هایی که در قالب سریال قرار است در هفته آینده و ماه‌های بعد به بازار عرضه شوند را مورد بررسی قرار داده است.

 

جدیدترین سریال‌های کارتونی در راه

یاسوکه


یکی از نمونه‌های متاخر کارتون‌های بزرگسالان سریال یاسوکه است. این سریال، این هفته توسط نتفلیکس انتشار می‌یابد. انیمه یاسوکه بر محور داستان یک سامورایی سیاهپوست (با صداپیشگی لیکیت استانفیلد) که در حال گذراندن دوره بازنشستگی خود است، ساخته شده. او با بی‌میلی وظیفه حمایت از کودکی را که دارای قدرت‌های رازآلودی است، می‌پذیرد. این کودک اخیرا توسط گروهی از تبهکاران بسیار بی‌رحم که در میان آنها یک روبات قاتل نیز به چشم می‌خورد، ربوده شده است. سریال یاسوکه روز ۲۹آوریل توسط نتفلیکس انتشار می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

اتفاقات عجیب و مرموزی که حین ساخت فیلم‌های ترسناک رخ داد!

جدیدترین سریال‌های کارتونی در راه



انجمن عدالت: جنگ جهانی دوم


کمپانی‌های دی سی اینترنمنت و وارنربروز هم فیلم کارتونی انجمن عدالت: جنگ جهانی دوم که قرار است با فرمت تبدیل مستقیم به دی‌وی دی در هفته جاری به بازار عرضه شود را تولید کرده‌اند. داستان این فیلم کارتونی درباره یک سفر در طول زمان است. در این فیلم «فلش» (مت بومر) به گذشته سفر می‌کند تا به تیم اصلی قهرمانان عصر طلایی ازجمله زن شگفت‌انگیز، مرد شاهینی و فلش اصلی، در نبرد با نازی‌ها کمک کند. نازی‌های این فیلم کارتونی، مانند نازی‌های فیلم «مهاجمان صندوق گمشده»(۱۹۸۱، استیون اسپیلبرگ) به‌دنبال ابزارهایی هستند که بتوانند موفقیت آنها را تضمین کند. نازی‌ها به‌طور ویژه در سریال انجمن عدالت: جنگ جهانی دوم به‌دنبال جنگنده‌هایی هستند که آنها را قادر سازد در جنگ جهانی دوم پیروز شوند.

 

جدیدترین سریال‌های کارتونی در راه

شکست‌ناپذیر


درحالی‌که این کارتون‌های جدید قرار است در هفته جاری به بازار عرضه شوند، فصل اول سریال کارتونی نامرئی ساخته آمازون نیز قرار است در ۳۰آوریل عرضه شود. سریال کارتونی«شکست‌ناپذیر» با اقتباس از کتاب‌های کمیک «مردگان متحرک» اثر رابرت کرکمن، ساخته شده است. در این سریال بسیار خشن ابرقهرمانی، داستان یک قهرمان نوجوان(استیون یئون) روایت می‌شود. او پدری به نام «آمنی من» دارد که ظاهرش بسیار شبیه سوپرمن است. او راز تاریکی را در ذهن خود پنهان کرده است. زمانی که فصل اول سریال شکست‌ناپذیر انتشار یافت، رابرت کرکمن، خالق کتاب‌های کمیک «مردگان متحرک» گفته بود که بیشتر تصورش بر این بوده که شکست‌ناپذیر قرار است در قالب فیلمی یک‌ساعته ساخته و از شبکه کابلی نمایش داده شود.


آزادی عمل در زمان ساخت انیمه‌ها و کارتون‌ها به تهیه‌کنندگان این امکان را می‌دهد که داستان‌هایی را به‌صورت سریال‌هایی توسعه دهند که در ابتدا امکان ساخت سریال از روی آنها وجود نداشت و داستان‌هایی که صرفا برای ساخت فیلم‌های سینمایی نهایتا دوساعته مناسب بودند. انیمه‌ها همچنین این امکان را به کارگردانان می‌دهند که بتوانند به‌گونه‌ای عناصر داستان‌های ابرقهرمانی را کنار هم قرار دهند که از نظر محتوایی با علایق مخاطبان سریال‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی کاملا همخوانی داشته باشد. سریال شکست‌ناپذیر ازجمله سریال‌های کارتونی دارای این ویژگی‌هاست که توانسته میان علایق نسل قدیم و جدید پلی بزند و انیمه‌ای را درحد موضوعات مورد علاقه کودکان دیروز و بزرگسالان امروز ارائه دهد. شاید به همین دلیل باشد که میک جوئست، نویسنده «سینما بلند»، سریال شکست‌ناپذیر را نمایشی مورد علاقه برای کودکان دهه۱۹۹۰ که به کارتون‌های دارای مضامین قهرمانانه علاقه داشتند، توصیف کرده است.


 

آخرین سریال‌های کارتونی‌


ماه آینده نیز همچنان انیمیشن‌های جدیدتری در راه است. کمپانی هولو متعلق به دیزنی، قرار است سریال کارتونی ابرقهرمانی«ام او دی او کی» که یک اثر مارول در ژانر کمدی سیاه است را روانه بازار کند. در این سریال پیتون اسؤالت (که خالق این سریال نیز هست)، صداپیشگی یکی از شخصیت‌های عجیب و نامانوس این سریال را عهده‌دار است.
از سوی دیگر دی سی و وارنر مدیا اعلام کرده‌اند که مدیریت‌های «آدولت سوئیم» برند شبکه کارتونی مختص نمایش فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشن برای بزرگسالان و پلتفرم اینترنتی «اچ بی‌او مکس» را ادغام کرده‌اند. تحت این ادغام قرار است سریال‌ جدید کارتونی ازجمله «دنباله اسکوبی دو» با عنوان «ولما» و بازسازی کارتون«کلون ‌های» انجام گیرد. همچنین ساخت فصل پنجم کارتون‌های«هارلی کوئین» و «ریکی و مورتی» برای انتشار درماه ژوئن، مدنظر است.
سارا اوبری، رئیس بخش تولید محتوای اورجینال «اچ بی‌او مکس» پس از انتشار خبر این ادغام در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تحول عظیمی در زمینه تولیدات کارتونی» در راه است.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس