بازیابی شغل های از دست رفته در آمریکا چندین سال طول خواهد کشید

رییس فدرال رزرو(بانک مرکزی) ایالت مینیاپولیس اعلام کرد که ایالات متحده برای بازیابی ۱۰ میلیون شغل از دست رفته به علت بیماری همه گیر کرونا به چندین سال نیاز دارد.

به گزارش مشرق، نیل کاشکاری با حضور در شبکه سی بی اس در پاسخ به سوال مجری در مورد آنکه آیا بهبود اقتصاد آمریکا می تواند هشت میلیون شغل از دست رفته به علت کرونا را دوباره برگرداند گفت: به نظر من ۱۰ میلیون شغل از دست رفته وجود دارد زیرا جمعیت در حال رشد است و بنابراین افراد جدیدی در سال های آتی وارد بازار کار می شوند.

کاشکاری افزود: ما افرادی را داریم که قبلا شغل داشتند و افرادی نیز هستند که تازه می خواهند وارد بازار کار شوند، ما باید همه آنها را به سر کار ببریم.

وی گفت: فدرال رزرو متمرکز بر دستیابی به ایجاد حداکثر اشتغال است، این بدان معناست که تا آنجا که ممکن است آمریکایی ها با درآمد بالا اشتغال داشته باشند و به اقتصاد ما کمک کنند.

کاشکاری در مورد تخمین مدت زمان بازیابی ۱۰ میلیون شغل از دست رفته در مدت کرونا گفت: به نظر من چندین سال طول خواهد کشید تا بتوانیم کاملا به آن دوران برگردیم.

اظهارات رییس بانک مرکزی مینیاپولیس در حالی مطرح می شود که دفتر آمار کار در گزارش ماه آوریل (فروردین) خود بسیاری از اقتصاددانان را در ایجاد شغل کم در آمریکا شوکه کرد.

براساس اخرین گزارش دفتر آمار کار ایالات متحده اقتصاد کشور در ماه گذشته تنها توانسته ۲۶۶ هزار شغل ایجاد کند این در حالی است که اقتصاددانان انتظار داشتند که حداقل یک میلیون شغل برای بهبود اقتصاد آمریکا لازم است.

طبق آمار دفتر کار در حال حاضر ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا هنوز به علت شیوع ویروس کرونا بیکار هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس