ابرخودروی ایتالیایی

گزارش های جدید از دنیای ابرخودروها نشان می دهد که یک ابرخودروی ایتالیایی برقی و جدید در راه بازار است و به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش مشرق، در این مقاله مشخصاتی که تا به امروز از این هایپرکار منتشر شده است را بررسی می کنیم.

ابرخودروی ایتالیایی به کلوپ ۲۰۰۰ اسب بخاری ها یعنی جمع خودروهایی مثل لوتوس Evija (اِوایا)، ریماک C_two و پینین فارینا باتیستا می پیوندد. این ابرخودروی ایتالیایی Estrema Fulminea (ایستریما فولمینیا) نام دارد که به زبان ایتالیایی به معنی آذرخش شدید است. این اولین خودرویی است که کمپانی ایتالیایی تازه تأسیس ایستریما معرفی می کند. این کمپانی در سال ۲۰۲۰ توسط جیان فرانکو پیزوتو تأسیس شد و این شخص همان کسی است که در سال ۲۰۰۷ مؤسس و سرمایه گذار کمپانی فیسکر بود.

ابرخودروی ایتالیایی با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی خواهد شد +عکس

آن چه این ابرخودروی ایتالیایی را برجسته می کند تنها قدرت آن نیست، بلکه استفاده از پکیج باتری هیبرید در این هایپرکار تمام برقی باعث می شود این خودرو خاص باشد. همچنین ایستریما فولمینیا اولین ابرخودروی با قابلیت رانندگی قانونی در جاده و خیابان خواهد بود که از پک باتری جامد استفاده می کند که توسط کمپانی Avesta ساخته شده و خازن های فوق پیشرفته و بزرگ در آن به کار رفته است.

پکیج اولترا خازن در مدار این خودرو در نزدیکی محور جلو قرار می گیرد و بسته بزرگ باتری جامد این خودرو در پشت صندلی ها و جلوتر از محور عقب طراحی شده است. در نتیجه، این طراحی می بینیم که بسته باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی جامد در این خودرو تراکم یا دانسیته انرژی بی سابقه ۴۵۰ وات ساعت بر کیلوگرم را دارد و وزن این پک باتری کم تر از ۳۰۰ کیلوگرم است که این وزن کلی خودرو را به ۱۵۰۰ کیلوگرم می رساند. در این خودرو چهار پیشرانه برقی در هر چرخ داریم که در مجموع قدرت ۲۰۴۰ اسب بخاری را به این ابرخودروی ایتالیایی می دهند و این قدرت باعث می شود ایستریما فولمینیا در کم تر از ۱۰ ثانیه از صفر تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را شتاب گیری کند.

ابرخودروی ایتالیایی با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی خواهد شد +عکس

ابرخودروی ایتالیایی با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی خواهد شد +عکس

با وجود قدرت بالا در این ابرخودروی ایتالیایی میزان پیمایش آن هم بسیار راضی کننده است. کمپانی ایستریما اعلام کرده که این خودرو با هر بار شارژ کامل توان پیمایش مسافت ۵۲۰ کیلومتر را براساس استاندارد WLTP را دارد که عددی بسیار راضی کننده است. البته باید دید در عمل یا حداقل در پرتوتایپ (نمونه اولیه) می توان این خصوصیات را دید یا نه. جزییات بیش تر از این ابرخودروی ایتالیایی به زودی و همزمان با رونمایی از این خودرو در موزه خودروی تورین اعلام می شود. تولید این هایپرکار در کارخانه ایستریما در مدونا انجام می گیرد و تنها ۶۱ دستگاه از آن تا آخر سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل خواهد شد.

منبع:اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 1
    این چیه بابا خجالت نمیکشن با این تولیدات بیاین ایران تا پیشرفت و تکنولوژی رو ببینید اگه پراید رو ببینن چی میگن
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 1
    سند دیگری بر حماقت بی پایان بشر. این خودرو های لوکس را چه کسی می خواهد بخرد؟ و آن تریلیاردری که خرید، در کدام آزادراه دنیا 320 کیلومتر بر ساعت می تواند براند؟ آیا جز برای یک تفاخر کور و احمقانه است؟ آیا نمی شد این همه ثروتی که صرف این اسرافهای وحشیانه می شود را صرف سیرکردن گرسنگان دنیا کرد؟ خدا قطعا در آخرت حساب سختی از مترفین خواهد کشید.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    اگر تفکر انقلابی بر صنعت خودرو حاکم بود الان ساخته بودیم
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      0 2
      که تریلیاردر ها سوار شوند و تفاخر کنند؟
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 2
    30 ساله فقط رو پراید و 405 گیر کردیم بدون تغییر . . . البته چرا تغییر هم کردیم قیمتها شده 100 برابر
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    بابا مشرق خالی نبند من ۵۰۰۰ اسبش هم دیدم کنتور که نمیندازه یه تویوتا لندکروزر رو قوی کرده بودن راست و دروغش پای خودشون...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس