کد خبر 1214723
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
کرونا

یکی از راه‌های اصلی ابتلا به کرونا استنشاق است و انتقال از طریق سطوح احتمال کمتری دارد.

 به گزارش مشرق، سی ان ان نوشت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) در جدیدترین به‌روزرسانی خود درباره انتقال ویروس کرونا، بر استنشاق به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های ابتلا به این بیماری تأکید کرد. همچنین این مرکز تأکید کمتری بر خطر انتقال آن از روی سطوح دارد. تغییرات در وب‌سایت CDC مطابق با تأکید تدریجی این مرکز بر عدم نیاز به تمیز نگه‌داشتن سطوح و بیشتر به سمت این عقیده است که ویروس از طریق هوا پخش می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده در وب‌سایت خود آورده: هنگامی‌که یک فرد آلوده قطرات و ذرات بسیار ریز حاوی ویروس را بیرون می‌دهد، کرونا گسترش می‌یابد. این قطرات و ذرات توسط افراد دیگر قابل‌تنفس است و یا روی چشم، بینی یا دهان آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین در برخی شرایط ممکن است کرونا از طریق سطوحی که افراد لمس می‌کنند منتقل شود. علاوه بر این افرادی که از فرد آلوده فاصله‌ای کمتر از ۱ متر و ۸۰ سانتی‌متر دارند، احتمال آلوده شدنشان زیاد است.

CDC همچنین برای مقابله با ترس در مورد ایمنی استفاده از ماسک، خلاصه علمی خود را در مورد استفاده از ماسک به‌روز کرد. در این تحقیق آمده است: تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ماسک هیچ اثر منفی بر سلامتی استفاده‌کنندگان ندارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    من میدانستم
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    عمده ملل شکست دادند و ماسک را برداشتند شما هنوز در حال تحقیق اید؟ مدیریت اسلامی و جوان انقلابی اینجوری باید باشه؟
  • BE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    چرت و پرت های کرونایی -- آنهم از منبعی به اسم سی ان ان!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس