vod

ناصری در پایان خاطرنشان کرد: ولنگاری، ریشه در اقتصاد دارد و اگر بودجه‌های منطقی تبیین شود، این رسانه‌ها مجبور نیستند دست به ساخت هر کاری بزنند.

به گزارش مشرق، برنامه « گفتگوی فرهنگی » با حضور علی ناصری خبرنگار حوزه سینما با موضوع وِلنگاری شبکه نمایش خانگی روی آنتن رادیو گفت و گو رفت.

ناصری ضمن اشاره به ولنگاری فرهنگی که ریشه در اقتصاد دارد، بیان کرد: آثار تولیدی با توجه به هزینه‌ای که می‌کنند، باید درآمد داشته باشند و این در حالی است که شفافیتی برای هزینه این آثار وجود ندارد.وی با بیان اینکه آثار شبکه نمایش خانگی بارها در بحث اقتصادی به حاشیه رفته است، اذعان کرد: فساد در افرادی که در تولید نقش داشتند، وجود دارد و پول‌ها بلاتکلیف به این رسانه تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عباسیان:مصرف مواد و مشروب را عادی سازی می‌کنند



ناصری تشریح کرد: تا سال گذشته مجوزهای شبکه نمایش خانگی از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شد، اما به بهانه نبودن نظارت درست روی این آثار، صدا و سیما با عنوانی به نام " ساترا" به این کار ادامه داد.این خبرنگار ضمن اشاره به نقدهای وزارت ارشاد به صدا و سیما نسبت به ولنگاری این شبکه، تصریح کرد: این تناقضات در نظارت، تلاشی برای گرفتن این شبکه است و هیچ چارچوبی ندارد و نهادی که مجوز صادر می‌کند، باید به این موضوع رسیدگی کند.

وی لازمه بررسی ریشه‌ای این مسئله را ورود قوه قضائیه به مسائل مالی دانست و اظهار کرد: در حوزه رسانه مسائل ریشه یابی نمی‌شوند بلکه با تولید یک اثر هنری حتی اگر در چارچوب‌های مشخص شده باشد،افراد به دنبال یافتن نقاط ضعف خاصی در این آثار هستند و گویا برای آنها امتیازی محسوب می‌شود.ناصری در پایان خاطرنشان کرد: ولنگاری، ریشه در اقتصاد دارد و اگر بودجه‌های منطقی تبیین شود، این رسانه‌ها مجبور نیستند دست به ساخت هر کاری بزنند.
منبع: سایت رادیو گفت و گو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس